Sarajevo | Construction News
- Hagasa
- Offline
- Gold Boarder
- Objave: 231
- Thank you received: 5
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
Izgradnja crkve na Dobrinji u posljednjih nekoliko mjeseci gotovo pa je u potpunosti stala.
Kako nam je kazao župnik župe svetog Franje Asiškog Pero Karajica, osnovni razlog je nedostatak finansijskih sredstava.
- U ovoj godini smo radili i dotjerali zidove na visinu od pet i pol metara. Trenutno se uređuju unutrašnjost župne kuće i pučke kuhinje. Ali, glavni radovi su stali jer nema sredstava, kazao je Karajica.
Proteklih godina Karajica je imao obećanja svih nivoa vlasti, ali i to se sada promijenilo.
- Nemamo nikakvih obećanja da će nam neko pomoći. Prije su nam obećavali, ali nisu ispunjavali. Sada nema ni toga. Da bi se crkva završila, potrebna su oko dva i pol miliona maraka. Do sada je uloženo tek oko pola miliona KM, naglasio je Karajica.
Oslobodjenje
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
Iako je asfaltiranje od raskršća kod Higijenskog zavoda do Holiday Inna bilo planirano za 17. maj, zbog iznenadnih snježnih padavina, ali i neprestane kiše radovi su morali biti prolongirani.
- Što se tiče dionice od Higijenskog do Holiday Inna vršimo pripremne radnje za završetak, odnosno asfaltiranje koje je planirano u petak, subotu i nedjelju. Nakon asfaltiranja ove dionice slijedi raskrsnica od Higijenskog do Vječne vatre. Na tom dijelu trenutno se obavljaju pripremni radovi za polaganje nove pruge nakon čega slijedi betoniranje, asfaltiranje... Planirano je da do 10. juna položimo prugu izvršimo betoniranje, a onda je potrebno sačekati sedam do deset dana da se stvore uslovi za asfaltiranje, što bi označilo i kraj radova na tom dijelu, objasnio je za Oslobođenje Sedin Halilagić, voditelj projekta ispred Euroasfalta.
Danas u popodnevnim satima planirana je probna vožnja tramvaja šestice, nakon čega će biti puštana u redovan saobraćaj.
- Sutra oko podne biće izvršena probna vožnja, gdje očekujemo da će sve biti uredu. Tako da će već u poslijepodnevnim satima skretnica i linija broj šest biti u punom kapacitetu, kazao je jučer direktor KJKP Grasa Haris Kadić.
Tramvajski saobraćaj od Baščaršije do Ilidže trebao bi biti pušten u funkciju 1. jula.
U Ulici Ferhadija, na dijelu od Tržnice do Apoteke Stari Grad, radi se kompletna izmjena vodovodnih instalacija, ali i zamjena starih već dotrajalih ploča.
Oslobodjenje
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
Izgradnja centralnog spomen-obilježja svim žrtvama rata Ilidže, započeta u maju prošle godine, ušla je u drugu fazu za koju je izabran izvođač i obezbijeđena potrebna sredstva od 250.000 KM.
Već je urađen i popločan plato, urađene kamene klupe i postolje za fontanu u kojoj se sada trebaju smjestiti kameni stubovi sa uklesanim imenima poginulih. Kompletni radovi bi trebali biti završeni najkasnije do kraja avgusta, nakon čega će biti svečano otvaranje i primopredaja obilježja na korištenje i brigu boračkim udruženjima, saznajemo u Službi za boračka pitanja Općine ilidža, koja je zadužena da prati realizaciju projekta.
Sređivanje spiskova
- Spiskovi sa imenima šehida i poginulih boraca, uz spiskove civilnih žrtava rata su završeni, ali trenutno radimo provjere, kako nam se ne bi desila neka greška. U toku su razgovori sa porodicama koje moraju dati odobrenje da se imena uklešu u kamene monumente. Udruženje porodica šehida i poginulih boraca je tražilo da redoslijed imena ide po godini pogibije i abecedno, pa će im to biti udovoljeno. Ovaj provjereni spisak će se ubrzo predati izvođaču, kako bi mogao da počne sa klesarskim radovima. Kada se oni završe, stubovi će se postaviti u postolje fontane, ali će se na svakom ostaviti slobodan prostor za eventualno dopisivanje imena, kazao nam je Mirsad Sinanović, pomoćnik načelnika za boračka pitanja.
Oslobodjenje
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
Najveći problem u glavnom gradu naše zemlje jeste pronaći mjesto za parking.
Svjedoci smo da se građani sve više, zbog manjka mjesta, parkiraju upravo na trotoare, zbog čega je njihova prohodnost sve manja. Kako bi riješila problem parkiranja, Općina Novo Sarajevo 1. juna 2011. godine objavila je konkurs za dodjelu gradskog građevinskog zemljišta radi izgradnje podzemnih garaža na koji se niko nije odazvao. Ipak, Općina će i ove godine na lokalitetima gdje je potrebno riješiti pitanje saobraćaja u mirovanju raspisati javne konkurse za dodjelu zemljišta u svrhu izgradnje planiranih podzemnih garaža.
Urađen projekat
Iako zakon nalaže da svaki stan ima svoje parking-mjesto, u našem gradu za sada to nije moguće. Stanarima u blizini Shopping centra Grbavica najviše problema zadaju "slučajni prolaznici", koji kako ne bi plaćali parking u gradu, automobile ostavljaju upravo ispred ovog centra.
- Ministarstvo saobraćaja je nadležno za ovaj segment, dok mi samo upravljamo saobraćajem u mirovanju u njihovo ime. Jedna od tih mogućih priča je i implemntacija projekta u općini Novo Sarajevo. Načelnik Koldžo je predložio lokaciju kod Shoppinga, za šta ima i urađenu projektnu dokumentaciju. Sada je ta dokumentacija kod ministra Lulića (op.a. ministar prometa i komunikacija KS-a Haris Lulić), a kako se meni čini, to bi vrlo brzo moglo ići u implementaciju. Ipak, sve zavisi od odluke na relaciji Ministarstvo - Općina, ispričao nam je Babić.
Pored garaža u Novom Sarajevu, planirane su i montažne garaže na Stupu, Ciglanama, na okretaljci Trga Austrije, Vrbanji...
Realizacija u dva mjeseca
- Sve su to potencijalne lokacije i mogućnosti, dok realizacija zavisi od spremnosti i mogućnosti općina u smislu davanja saglasnosti i odobrenja. Otvoreni su svi razgovori, montažna garaža na Trgu Austrije trebala bi biti na sprat. Imamo idejni projekat za istu takvu garažu na Ciglanama. Realizacija montažnih garaža je moguća za dva do tri mjeseca. A cijena njihove gradnje zavisi od kapaciteta, odnosno broja mjesta, predradnji na pripremanju prostora... Znači, one mogu koštati od 500 hiljada do milion maraka, naglasio je Babić.
Oslobodjenje
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
Izgled Marindvora, nekada najljepšeg gradskog naselja, koje krase stare zgrade, napravljene još u austrougarskom periodu, danas kvare slike polomljenih parkovskih klupa, zapuštene zelene površine pune smeća, nelegalno postavljeni bilbordi...
Izbjeći nezgode
No, nisu to jedini problemi stanovnika ovog naselja. U izjavama za naš list kažu da im nedostaju parkinzi, da se plaše napada pasa lutalica, koji su sve učestaliji, te da se, zbog slabog prisustva policije unutar naselja, osjećaju nesigurno, pogotovo noću.
- Ovo je elitno naselje i mnogi misle da mi koji tu živimo, nemamo problema, ali silno griješe. Nekada je Marindvor bio kraljevsko naselje, ali danas je daleko od toga i izgubio je svaku ljepotu. Na svakom ćošku se nepropisno parkiraju i ostavljaju vozila, pse niko ne hvata. Strahujemo i od lopova, koji samo vrebaju kako će nam oteti tašne - kazala nam je Beba Smajlović.
Almir Stefanović smatra da izgled naselja narušavaju nelegalno postavljeni bilbordi na zgradama koje su pod nacionalnom zaštitom.
- Inspekcija ih treba što prije ukloniti. Kako bi se izbjegle saobraćajne nezgode u blizini i ispred Osnovne škole "Isak Samokovlija", treba postaviti ležeće policajce, a duž cijele Kranjčevićeve ulice zaštitnu ogradu - istaknuo je Stefanović.
Glasna muzika
Za Bećira Muratagića nesnosna buka vozila, glasna muzika iz kafića, nedostatak zelenih površina... samo su neki od problema o kojima nadležni trebaju povesti više računa.
- Nemamo drveća i parkova gdje bismo se mi, stariji, mogli skloniti kada su vrućine. Konstantna je buka, prašina, vozači koji voze kao furije, djeca se nemaju gdje igrati... Sve ovo nam otežava svakodnevicu - istaknuo je Muratagić.
Skladan život
Ima, međutim, i onih koji kažu da ne postoji mjesto gdje bi bili sretniji nego na Marindvoru.
- Ovo je vrlo lijepo naselje. Živim skladno sa porodicom i zaista nemam ništa što bih izdvojio kao loše. Osim, možda, to što nema dovoljno parkinga, ali to je očigledno problem cijelog grada - kazao je Josip Svenšek.
Dnevni Avaz
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
Presudom Općinskog suda u Sarajevu od 4. novembra 2011. godine odbijen je tužbeni zahtjev Kantonalne agencije za privatizaciju Sarajevo protiv Alpha Baumanagement GmbH Austria, kupca državnog kapitala Holiday Inn HTP Sarajevo, radi raskida ugovora o kupoprodaji, a usvojen je protivtužbeni zahtjev kupca i naloženo je da Agencija isplati kupcu milion maraka sa zakonskom zateznom kamatom od 1. aprila 2008. godine do dana isplate, kao i da nadoknadi troškove postupka.
Kantonalna agencija za privatizaciju Sarajevo je Kantonalnom sudu u Sarajevu blagovremeno izjavila žalbu na pomenutu presudu, po kojoj još nije donesena odluka. U međuvremenu, punomoćnik tužene je Agenciji uputio pisanu ponudu za mirno rješenje spora, a Upravni odbor Agencije je nakon dobivenog pravnog mišljenja prof. dr. Milića Simića donio zaključak 27. aprila ove godine kojim prihvata tu ponudu. Time je ujedno i naloženo upravi Agencije da pristupi pregovorima i zaključenju sudske nagodbe, uz prethodnu saglasnost Vlade Kantona Sarajevo.
Preporuka iz 2009.
Članovi Vlade Kantona Sarajevo jednoglasno su prihvatili prijedlog Agencije o mirnoj nagodbi, kaže za Oslobođenje direktor Holiday Inna Senaid Fetahagić. U zaključku Vlade, direktor Agencije Sead Kamarašević ovlašten je da potpiše vansudsku nagodbu sa tuženim. Fetahagić ističe kako sudski spor nije uticao na projekat Grand media centra.
"Nikad nije bilo prepreka za realizaciju projekta, pa ni sudski spor tome nije smetao. Međutim, čim se počne gledati u Upravnom odboru Agencije ko je iz koje stranke i ko će kako glasati, odmah se završi na sudu. Projekat izgradnje novog objekta uz ovaj hotel te njihovo uvezivanje obustavljeno je najviše zbog bankarske krize", napominje Fetahagić, te podsjeća kako je prema projektu ulaganje Austrijanaca procijenjeno na 105 miliona eura.
U dopisu Vladi KS-a, direktor Agencije naveo je kako je po prvostepenoj presudi odbačena tužba ove institucije, a prihvaćena protivtužba i presuđeno je da se investitoru mora vratiti milion maraka, sa pripadajućim zateznim kamatama koje trenutno iznose pola miliona KM.
"Iz 2009. godine postoji preporuka Ministarstva privrede da se prihvati sporazumno rješavanje ovog spora s obzirom na to da je kupac ispunio uslove ugovora", naveo je Kamarašević.
Iz Kantonalne agencije za privatizaciju su upozorili da je ugrožena likvidnost ove institucije, jer su morali posuditi dio navedenih sredstava.
"Sporazumom bismo regulisali ovu pozajmicu, odnosno uslov sporazuma sa naše strane je bio da nam ostave 300.000 maraka (računajući već uzeti stotinu hiljada KM), koje bismo vratili u ugovorenom roku, odnosno kad se steknu uslovi iz prihoda tekuće godine", istakao je Kamarašević u prijedlogu sporazuma.
Advokat Branko Marić, zastupnik austrijske kompanije, istakao je u dopisu adresiranom na Kantonalnu agenciju za privatizaciju Sarajevo od 6. decembra prošle godine, kako su vlasnici Holiday Inna spremni oprostiti kamate od 2008. godine, ukoliko se što prije uplati milion KM, plate troškovi postupka i povuče žalba na presudu.
"Osnovni razlog za podnošenje ovog prijedloga je činjenica da moj klijent trpi štetu zbog nepotrebnog vođenja ovog spora, jer niko ozbiljan nije spreman da finansira bilo kakvo ulaganje u dalju rekonstrukciju hotela, sve dok traje postupak za raskid ugovora. Morate biti svjesni da insistiranjem na nepotrebnom vođenju ovog spora možete biti suočeni sa daljim zahtjevom za naknadu štete prouzrokovane po ovom osnovu", upozorio je Marić.
E-Kapija
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
Nakon 16 mjeseci, tramvaj "šestica" danas i zvanično ponovo saobraća. Prva proba, nakon što je proteklih sedmica zamijenjena skretnica kod Higijenskog zavodana Skenderiji, je bila uspješna, te su tramvaji već u funkciji za prevoz svih građana.
Direktor preduzeća GRAS Haris Kadić je kazao kako je zadovoljan radovima te da će puštanjem "šestice" u rad uštedjeti i dosta struje. Tako bi i autobusi koji prevoze građane već danas trebali voziti do Higijenskog zavoda, gdje će putnici presjedati u tramvaje.
"Ovim putem apelujemo na građane da do petka što manje koriste putnička vozila, jer će GRAS-ovi autobusi voziti besplatno od Čaršije do Skenderije. Time želimo napraviti jednu uslugu i građanima i sebi, jer nam se u ovim gužvama puno griju motori", kazao je Kadić.
Klix
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
Krajem augusta ove godine u saobraćaj bi trebalo biti pušteno deset novih minibusa, koje je preduzeće GRAS već osiguralo, ali još nisu dostavljeni, saznaje portal Klix.ba
Kako je za naš portal kazao Haris Kadić, generalni direktor preduzeća GRAS, minibusi su kupljeni u Turskoj, u Bursi, a po svojim karakteristikama su idealni za padinske dijelove grada.
"Minibusi su dugi sedam metara. Imaju Euro 5 motore sa po 190 konjskih snaga te motorne kočnice, što je veoma bitno, jer su sigurni za silaženje sa najvećih padina. Neće više biti gužve, jer će na svim linijama voziti po dva ili tri vozila, kako je to i prije bilo. Jedno vozilo je koštalo 139.000 KM, a dobili smo ih po cijeni iz 2010. godine", govori Kadić.
Sredstva smo osigurali iz naših rezervi, tačnije prodjemo stare autobuse i šine firmi "Hama" iz Konjica, dok se za ostatak nadamo podršci općina Stari Grad i Novi Grad, dodaje Kadić.
"Osim toga, na remizi ćemo napraviti i veliki parking za 40 turističkih autobusa, jer je i to jedan od problema grada Sarajeva. Turisti bi nakon parkiranja autobusa tramvajima išli do grada, a cijena karata bi bila uključena u parking autobusa", naglašava Kadić.
Klix
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Hagasa
- Offline
- Gold Boarder
- Objave: 231
- Thank you received: 5
Zasto niko ne reaguje na ovaj neprofesionalizam i bezobrazluk, jos se zvanicnici slikaju pored isfuserenih radova i hvale? Niti ej postavljena guma izmedju sina i asfalta, niti je asfalt utaban kako treba, niti je spojen kako treba sa ostatkom ceste, niti je visina adekvatna, nista, ovo ce uskoro popucati, auuta skakucu dok prelaze, ruglo jedno, a 5 000 000 maraka su uzeli, sramota
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.