Ars Aevi
Projekat | Muzej Ars Aevi | |
---|---|---|
Investitor | ||
Projektant | arhitekt Renzo Piano | |
Nadzor | ||
Izvođač | ||
Lokacija | Marijin Dvor | |
Površina | ||
Početak radova | 2018. | |
Završetak radova | 2020. | |
Vrijednost projekta | 13 miliona EUR | |
Kontakt | http://arsaevi.org |
- Click to open image! Click to open image!
- Click to open image! Click to open image!
- Click to open image! Click to open image!
- Click to open image! Click to open image!
- Click to open image! Click to open image!
- Click to open image! Click to open image!
https://mail.sa-c.net/projects/objekti-visokogradnje/nestambene-zgrade/zgrade-za-kulturu-obrazovanje-i-zdravstvenu-zastitu/ars-aevi#sigProId3f320b1c88
Tokom prve godine opsade grada Sarajeva, 1992 godine, grupa sarajevskih intelektualaca predvođena Enverom Hadžiomerspahićem, koji je već bio direktor ceremonija otvaranja i zatvaranja XIV Zimskih Olimpijskih Igara i direktor Bienala Savremene Umjetnosti u Sarajevu (“Jugoslavenski Dokumenti”), počela je da radi na projektu Ars Aevi. Osnovna ideja projekta je bila formulisana kao izraz otpora tipičnog za Sarajevo i kao forma protesta protiv agresije na grad, i koja je stvorila poteškoće fizičkog karaktera ali ne i duhovnog.
Koncept budućeg Centra Ars Aevi otvorio je potpuno nove načine upravljanja muzejom na polju moderne umjetnosti. Ideja je, u stvari, povezana sa tradicijom Sarajeva kao tačke susreta istočnih i zapadnih kultura, njihovih razlika koje su u toku vijekova obrazovale mrežu zajedništva i uzajamnog suživota. Muzej u Sarajevu nije običan muzej; to je muzej umjetnika, kreatora i ostalih članova osnivača projekta. Zbog toga, projekat se je razvijao u posljednjih 15 godina kao “izraz međunarodne kolektivne volje”, onako kako ga je definisao Renzo Piano, jedan od najvećih svjetskih arhitekata i dizajnera Muzej/Centar Ars Aevi Sarajevo.
Ministarstvo Inostranih Poslova Italije, putem Ambasade Italije u BiH, DGCS i DGPCC (Direzione Generale per la Promozione e la Cooperazione Culturale- Generala Direkcija za Promociju Kulturne Suradnje) dala je značajan doprinos u realizaciji prethodnih faza i programa Projekta Ars Aevi, potvrđujući time na najvišem nivou da će aktivnosti tima stručnjaka Ars Aevi bit podržani i u budućnosti.
DCGS je obezbijedila sredstva za prvi ciklus programa otvorenog Međunarodnog Univerziteta Ars Aevi (2001-2002) za rekonstrukciju južne hale Doma Mladih Centra Skenderija (2006), u čijim prostorima će biti smještena kolekcija Ars Aevi, postavljena, čuvana i otvorena za posjetitelje u toku naredne četiri godine (2006-2010), u međuvremenu će biti izgrađen prvi blok (sjedište) Muzeja Ars Aevi. DGPCC doprinosi i daje kontinuitet aktivnostima otvorenog Međunarodnog Univerziteta Ars Aevi, surađuje na pripremi izložbi poznatih italijanskih umjetnika u Sarajevu, učestvuje u promociji zvaničnog početka radova rekonstrukcije prostra namjenjenih da prime i čuvaju kolekciju Ars Aevi i potvrđuje sopstveni interes da surađuje na pripremi događaja koji trebaju promovirati preliminari projekat za budučnost Muzej/Centar Ars Aevi arhitekte Renza Piana.
Ciljevi
Osnivanje Muzeja moderne umjetnosti u Sarajevu, kao aktivnog centra za kulturnu suradnju u regiji.
Očekivani rezultati
- izgradnja Muzeja Ars Aevi (Renzo Piano)
- Obogaćivanje Kolekcije Ars Aevi
- Promocija Muzeja Ars Aevi kao regionalnog multikulturalnog centra i muzeja moderne umjetnosti u regiji
During the first year of the siege of Sarajevo, in 1992, a group of Sarajevo intellectuals led by Enver Hadžiomerspahić, one time director of the opening and closing ceremonies of the XIV Winter Olympic Games and director of the Sarajevo Biennale of Contemporary Art (“Yugoslav Documenta”), began work on the Ars Aevi Project. The driving idea behind the Project was formulated as an expression of resistance typical for Sarajevo and a protest against the aggression which was inflicted upon the city, and which could create physical but not spiritual obstacles.
The concept of the future Ars Aevi Centre has formulated entirely new modes of museum management in the field of contemporary art. The idea is in essence linked to the tradition of Sarajevo as “a meeting-point” for the cultures of the East and the West, for differences which through the centuries have created a network of coexistence and collectiveness. The future Museum in Sarajevo will not be an ordinary museum; it will be a museum of artists, curators and other founding members of this project. Hence, the Project has been developing in the past 15 years as “an expression of international collective will”, as it was characterised by Renzo Piano, one of the world’s leading architects and the designer of the future Sarajevo Ars Aevi Museum/Centre.
Ars Aevi (an anagram of the word “Sarajevo” meaning “art of the epoch” in Latin) has as its goal the creation of a regional South East European Centre/Museum of World Contemporary Art in Sarajevo, an active centre for cultural cooperation in the region and beyond.
Expected outcome
- Construction of the Ars Aevi Museum/Centre by Renzo Piano.
- Further enrichment of the Ars Aevi Collection.
- Promotion of the Ars Aevi Museum/Centre as a leading regional multicultural centre and museum of the world’s contemporary art in the South East Europe.
- Establishment of intercultural dialogue through the activities of the Ars Aevi Museum/Centre.