BiH | Željeznice - Railways
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
09 Dec 2016 17:45 #5926
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Željeznice FBiH: Nećemo više dozvoliti ucjene željeznica Hrvatske i RS
Nakon što smo jučer objavili da Željeznice FBiH ukidaju liniju Sarajevo - Zagreb - Sarajevo, iz ovog javnog preduzeća objasnili su razloge zbog kojih je došlo do ovog nepopularnog poteza.
Kako navode u saopćenju, novim redom vožnje za 2016/2017. godinu imali su u planu uvesti BH voz - Talgo garniture u međunarodni i međuentitetski željeznički putnički saobraćaj na sljedećim relacijama: Sarajevo - Zagreb, Sarajevo – Ploče, Sarajevo – Vinkovci čime bi se ujedno ostvarila veza sa Beogradom te liniju Sarajevo - Banja Luka.
"Upravo iz tog razloga, od maja 2016. godine vođeni su intenzivni pregovori sa Hrvatskim željezničkim putničkim prijevozom (HŽPP) i Željeznicama Republike Srpske (ŽRS) u vezi novog reda vožnje za 2016/2017. sa predloženim navedenim relacijama. JPŽFBiH su dale prijedlog da svojim lokomotivama koje ispunjavaju sve potrebne uslove za prometovanje prugama HŽ i RS, voze do krajnjeg odredišta kako bi se skratilo vrijeme putovanja. Nažalost, pregovori nisu dali željeni rezultat jer su HŽPP i ŽRS odbile da učestvuju u dijelu troškova kroz obračun određenog iznosa vagonskog kilometra za Talgo vagone na prugama RH i prugama ŽRS na način kako je to regulisano međunarodnim sporazumom za razmjenu putničkih vozova u međunarodnom putničkom saobraćaju", istaknuto je iz Željeznica FBiH.
Sporazumom je regulisano da željeznička uprava čiji se mobilni kapaciteti koriste na određenim putničkim linijama od strane druge željezničke uprave plaća naknada po voznom kilometru, a ostvareni prihod na teritoriji željezničke uprave zadržava ta željeznička uprava.
"Dosadašnji sporazumi sa navedenim kompanijama bili su isključivo na štetu Željeznica Federacije BiH. Iz tih razloga ŽFBiH uradile su reviziju svih sporazuma i više neće dozvoliti ucjenjivački odnos od strane drugih kompanija"“, izjavio je Enis Džafić generalni direktor Željeznica FBiH.
Nakon uvođenja “Talga” Željeznice FBiH povećale su broj putnika u oktobru u odnosu na septembar ove godine za 10%. Povećanje je uslijedilo nakon uvođenja Talgo voza u redovno saobraćanje krajem septembra na relaciji Sarajevo - Doboj.
"Željeznice Federacije su spremne nastaviti pregovore kako bi se postigli dogovori oko ponovnog uspostavljanja ukinutih linija. Naš cilj je da savremenim putničkim vozom povezujemo cijelu Bosnu i Hercegovinu brzo, sigurno i efikasno. Naš krajnji cilj je da provedbom ovog projekta deblokiramo željeznički putnički saobraćaj, i tako kreiramo uvjete za uspostavu putničkog saobraćaja između najudaljenijih centara naše zemlje, ali i za povezivanje Bosne i Hercegovine sa regijom, i Evropom", kazao je Džafić.
O svakoj narednoj izmjeni u saobraćanju naših vozova, javnost će biti blagovremeno obaviještena, navedeno je u saopćenju.
klix.ba
Nakon što smo jučer objavili da Željeznice FBiH ukidaju liniju Sarajevo - Zagreb - Sarajevo, iz ovog javnog preduzeća objasnili su razloge zbog kojih je došlo do ovog nepopularnog poteza.
Kako navode u saopćenju, novim redom vožnje za 2016/2017. godinu imali su u planu uvesti BH voz - Talgo garniture u međunarodni i međuentitetski željeznički putnički saobraćaj na sljedećim relacijama: Sarajevo - Zagreb, Sarajevo – Ploče, Sarajevo – Vinkovci čime bi se ujedno ostvarila veza sa Beogradom te liniju Sarajevo - Banja Luka.
"Upravo iz tog razloga, od maja 2016. godine vođeni su intenzivni pregovori sa Hrvatskim željezničkim putničkim prijevozom (HŽPP) i Željeznicama Republike Srpske (ŽRS) u vezi novog reda vožnje za 2016/2017. sa predloženim navedenim relacijama. JPŽFBiH su dale prijedlog da svojim lokomotivama koje ispunjavaju sve potrebne uslove za prometovanje prugama HŽ i RS, voze do krajnjeg odredišta kako bi se skratilo vrijeme putovanja. Nažalost, pregovori nisu dali željeni rezultat jer su HŽPP i ŽRS odbile da učestvuju u dijelu troškova kroz obračun određenog iznosa vagonskog kilometra za Talgo vagone na prugama RH i prugama ŽRS na način kako je to regulisano međunarodnim sporazumom za razmjenu putničkih vozova u međunarodnom putničkom saobraćaju", istaknuto je iz Željeznica FBiH.
Sporazumom je regulisano da željeznička uprava čiji se mobilni kapaciteti koriste na određenim putničkim linijama od strane druge željezničke uprave plaća naknada po voznom kilometru, a ostvareni prihod na teritoriji željezničke uprave zadržava ta željeznička uprava.
"Dosadašnji sporazumi sa navedenim kompanijama bili su isključivo na štetu Željeznica Federacije BiH. Iz tih razloga ŽFBiH uradile su reviziju svih sporazuma i više neće dozvoliti ucjenjivački odnos od strane drugih kompanija"“, izjavio je Enis Džafić generalni direktor Željeznica FBiH.
Nakon uvođenja “Talga” Željeznice FBiH povećale su broj putnika u oktobru u odnosu na septembar ove godine za 10%. Povećanje je uslijedilo nakon uvođenja Talgo voza u redovno saobraćanje krajem septembra na relaciji Sarajevo - Doboj.
"Željeznice Federacije su spremne nastaviti pregovore kako bi se postigli dogovori oko ponovnog uspostavljanja ukinutih linija. Naš cilj je da savremenim putničkim vozom povezujemo cijelu Bosnu i Hercegovinu brzo, sigurno i efikasno. Naš krajnji cilj je da provedbom ovog projekta deblokiramo željeznički putnički saobraćaj, i tako kreiramo uvjete za uspostavu putničkog saobraćaja između najudaljenijih centara naše zemlje, ali i za povezivanje Bosne i Hercegovine sa regijom, i Evropom", kazao je Džafić.
O svakoj narednoj izmjeni u saobraćanju naših vozova, javnost će biti blagovremeno obaviještena, navedeno je u saopćenju.
klix.ba
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
25 Feb 2017 22:18 #6028
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Željeznice FBiH Talgo vozom do sada prevezle 15.000 putnika
Željeznice Federacije FBiH su garnituru s Talgo vagonima pustile u saobraćaj 26. septembra 2016. godine, a do danas je ovim savremenim vozovima putovalo 15.000 građana.
Riječ je o zvaničnim podacima Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine, prema kojima je od 26. septembra 2016. do 20. februara 2017. godine tzv. "BH voz" prevezao 15.000 putnika na relaciji Sarajevo-Doboj-Sarajevo.
"Uvođenjem 'BH voza', odnosno Talgo garnitura u saobraćaj, konstantno se povećava broj prevezenih putnika prugama Željeznica FBiH", rečeno je za Klix.ba iz ovog vladinog javnog preduzeća.
Ističe se da će broj putnika dodatno rasti ponovnim uspostavljanjem linije Sarajevo-Mostar-Čapljina koja će biti obnovljena nakon okončanja remonta na dionici pruge Sarajevo-Bradina.
Što se tiče linije Sarajevo-Zagreb koja je ukinuta u decembru 2016. godine, iz Željeznica kažu da su je spremni ponovo uvesti, ali na ravnopravnoj osnovi u vezi s troškovima i prihoda sa ŽRS i HŽPP.
klix.ba
Željeznice Federacije FBiH su garnituru s Talgo vagonima pustile u saobraćaj 26. septembra 2016. godine, a do danas je ovim savremenim vozovima putovalo 15.000 građana.
Riječ je o zvaničnim podacima Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine, prema kojima je od 26. septembra 2016. do 20. februara 2017. godine tzv. "BH voz" prevezao 15.000 putnika na relaciji Sarajevo-Doboj-Sarajevo.
"Uvođenjem 'BH voza', odnosno Talgo garnitura u saobraćaj, konstantno se povećava broj prevezenih putnika prugama Željeznica FBiH", rečeno je za Klix.ba iz ovog vladinog javnog preduzeća.
Ističe se da će broj putnika dodatno rasti ponovnim uspostavljanjem linije Sarajevo-Mostar-Čapljina koja će biti obnovljena nakon okončanja remonta na dionici pruge Sarajevo-Bradina.
Što se tiče linije Sarajevo-Zagreb koja je ukinuta u decembru 2016. godine, iz Željeznica kažu da su je spremni ponovo uvesti, ali na ravnopravnoj osnovi u vezi s troškovima i prihoda sa ŽRS i HŽPP.
klix.ba
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
24 Mar 2017 10:56 #6097
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Vlada RS izdvaja 17,6 mil KM za željezničku infrastrukturu
Vlada Republike Srpske dala je 23. marta 2017. saglasnost na prijedloge ugovora o finansiranju željezničke infrastrukture u ovoj godini u iznosu 17.611.406 KM i o sufinansiranju željezničkog putničkog saobraćaja od interesa za Srpsku u iznosu 7.388.593 KM, koji će se zaključiti između Vlade i Željeznica Republike Srpske.
Ugovorom o finansiranju željezničke infrastrukture regulišu se tehnički i drugi parametri neophodni za redovno i bezbjedno odvijanje saobraćaja, iznos potreban za održavanje, modernizaciju i izgradnju željezničke infrastrukture, visina naknade za korištenje infrastrukture, kao i obaveza vođenja statističkih evidencija.
Ugovorom o sufinansiranju putničkog saobraćaja ugovara se visina razlike između ukupnih troškova prevoza i ostvarenog prihoda u putničkom željezničkom saobraćaju, saopšteno je iz Biroa Vlade Republike Srpske za odnose sa javnošću.
Capital.ba
Vlada Republike Srpske dala je 23. marta 2017. saglasnost na prijedloge ugovora o finansiranju željezničke infrastrukture u ovoj godini u iznosu 17.611.406 KM i o sufinansiranju željezničkog putničkog saobraćaja od interesa za Srpsku u iznosu 7.388.593 KM, koji će se zaključiti između Vlade i Željeznica Republike Srpske.
Ugovorom o finansiranju željezničke infrastrukture regulišu se tehnički i drugi parametri neophodni za redovno i bezbjedno odvijanje saobraćaja, iznos potreban za održavanje, modernizaciju i izgradnju željezničke infrastrukture, visina naknade za korištenje infrastrukture, kao i obaveza vođenja statističkih evidencija.
Ugovorom o sufinansiranju putničkog saobraćaja ugovara se visina razlike između ukupnih troškova prevoza i ostvarenog prihoda u putničkom željezničkom saobraćaju, saopšteno je iz Biroa Vlade Republike Srpske za odnose sa javnošću.
Capital.ba
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
14 Apr 2017 12:27 #6150
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Nije prihvaćena ponuda za prodaju udjela u Željeznicama FBiH
Vlada Federacije BiH, nakon današnjeg razmatranja, nije prihvatila ponudu udjeličara Ivana Knezovića za kupovinu udjela u JP Željeznice FBiH d.o.o. Sarajevo.
Uprava Željeznica FBiH je, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima, 24.2.2017. godine uputila obavijest o prodaji udjela u osnovnom kapitalu od strane člana Društva - udjeličara Ivana Knezovića.
Ponuda nije prihvaćena uz obrazloženje da je Vlada Federacije BiH trenutno u postupku utvrđivanja programa restrukturiranja JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo, kojim će se opredijeliti o budućem modelu organizovanja ovog društva, saopćeno je iz Vlade FBiH.
Indikator.ba
Vlada Federacije BiH, nakon današnjeg razmatranja, nije prihvatila ponudu udjeličara Ivana Knezovića za kupovinu udjela u JP Željeznice FBiH d.o.o. Sarajevo.
Uprava Željeznica FBiH je, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima, 24.2.2017. godine uputila obavijest o prodaji udjela u osnovnom kapitalu od strane člana Društva - udjeličara Ivana Knezovića.
Ponuda nije prihvaćena uz obrazloženje da je Vlada Federacije BiH trenutno u postupku utvrđivanja programa restrukturiranja JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo, kojim će se opredijeliti o budućem modelu organizovanja ovog društva, saopćeno je iz Vlade FBiH.
Indikator.ba
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
19 Apr 2017 18:14 #6160
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Prolongiran početak saobraćanja brzog voza od Sarajeva do Čapljine
Željeznice FBiH obavijestile su putnike da do daljnjeg neće biti uspostavljen saobraćaj vozova na relaciji Sarajevo-Čapljina-Sarajevo.
Iako je uvođenje sezonskih brzih putničkih vozova na toj relaciji redom vožnje za 2016/2017. godinu planirano u periodu od 28.04. do 31.08.2017. godine, početak saobraćanja bit će prolongiran do daljnjeg zbog produženja radova na glavnoj popravci pruge Sarajevo-Čapljina.
Nakon rekonstrukcije pruge planirano je da na ovoj relaciji vozi talgo BH voz.
klix.ba
Željeznice FBiH obavijestile su putnike da do daljnjeg neće biti uspostavljen saobraćaj vozova na relaciji Sarajevo-Čapljina-Sarajevo.
Iako je uvođenje sezonskih brzih putničkih vozova na toj relaciji redom vožnje za 2016/2017. godinu planirano u periodu od 28.04. do 31.08.2017. godine, početak saobraćanja bit će prolongiran do daljnjeg zbog produženja radova na glavnoj popravci pruge Sarajevo-Čapljina.
Nakon rekonstrukcije pruge planirano je da na ovoj relaciji vozi talgo BH voz.
klix.ba
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Charmed
- Offline
- Gold Boarder
Less
More
- Objave: 169
- Thank you received: 0
21 Apr 2017 16:49 #6164
by Charmed
Gledam fotografije Tuzlanske autobuske stanice i moram priznati da zaista lijepo izgleda. U tekstu je izmedju ostalog napisano da je ulozeno milion KM, a to mi se i ne cini kao neka ogromna investicija pa se pitam da li je moguce da Centrotrans nema 1 milion da sredi stanicu u Sarajevu? Znam da imaju planove za hotel i slicno, ali ona stanica zaista tuzno izgleda i vapi za obnovom. A i koncentracija ljudi koji prolaze istom je jako velika, sto me iznenadilo nedavno kada sam autobusom isao u Mostar tako da bi se ulozeno zasigurno vrlo brzo vratilo.
Isto se ovo odnosi i na Zeljeznicku stanicu. Onaj plato koji ima OGROMAN potencijal ne lici ni na sta, a o fontani i unutrasnjem izgledu da ne govorim.
Isto se ovo odnosi i na Zeljeznicku stanicu. Onaj plato koji ima OGROMAN potencijal ne lici ni na sta, a o fontani i unutrasnjem izgledu da ne govorim.
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
23 Apr 2017 11:41 - 23 Apr 2017 11:41 #6166
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Mislim da si sam sebi odgovorio na pitanje. Centrotrans može bez problema napraviti stanicu da bude opremljena kao u Tuzli ali je plan da tu bude hotel, podzemna garaža, vjerovatni i manji šoping centar itd... ne žele da ulaze u projekat dok ne budu imali gotovu finansijku konstrukciju.
Bilo bi i glupo da sad ulažu neke pare u nešto što bi se trebalo u skorijem periodu graditi.
Objekat željeznićke stanice je gotovo pa savršen, s tim da mu je potrebna totalna obnova, a trg ispred je kao stvoren za neke koncerte i manifestacije ali... Prije svega toga bi bilo poželjno da se oživi željeznički saobraćaj uspostavom novih linija i po mogućnosti bez cirkusa sa mijenjanjem lokomotiva čim se dođe do Doboja ili na jugu do Čapljine. To je fkt niđe na svijetu nema.
Bilo bi i glupo da sad ulažu neke pare u nešto što bi se trebalo u skorijem periodu graditi.
Objekat željeznićke stanice je gotovo pa savršen, s tim da mu je potrebna totalna obnova, a trg ispred je kao stvoren za neke koncerte i manifestacije ali... Prije svega toga bi bilo poželjno da se oživi željeznički saobraćaj uspostavom novih linija i po mogućnosti bez cirkusa sa mijenjanjem lokomotiva čim se dođe do Doboja ili na jugu do Čapljine. To je fkt niđe na svijetu nema.
To je tvoje pravilo, moje ne
Last Edit: 23 Apr 2017 11:41 by mensud1966.
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Charmed
- Offline
- Gold Boarder
Less
More
- Objave: 169
- Thank you received: 0
23 Apr 2017 23:54 - 23 Apr 2017 23:57 #6171
by Charmed
U skorijem periodu? hmm...cini mi se da se obnova stanice prvi put spomenula 2007. godine, dakle prije 10 godina...U tih 10 godina se definitivno mogao uloziti odredjeni novac (dok ne nadju partnera za hotel) da se stanica dovede bar u stanje kakvo je sada u Tuzli a novac bi se do danas sigurno vratio uz dodatni sadrzaj u okviru stanice. Iskreno se nadam da ce 2018. godine poceti obnova iste.
Obnova Zeljeznicke stanice (unutrasnje i vanjsko uredenje) te obnova autobuske stanice uz gradnju Prve transverzale bi definitivno preporodile taj dio grada. Naravno uz rusenje onih cevabdzinica Nadam se da je to u planu
Obnova Zeljeznicke stanice (unutrasnje i vanjsko uredenje) te obnova autobuske stanice uz gradnju Prve transverzale bi definitivno preporodile taj dio grada. Naravno uz rusenje onih cevabdzinica Nadam se da je to u planu
Last Edit: 23 Apr 2017 23:57 by SmooLfbon.
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
06 Maj 2017 15:22 #6196
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Nesvakidašnja vožnja jedinstvenim parnim lokomotivama u BiH
U organizaciji banovićkog Centra za zaštitu, razvoj i promociju turizma i Udruženja Bosanski kolosijek, u Banovićima je danas upriličen program pod nazivom "Foto-safari parnim lokomotivama".
Ovaj jedinstveni događaj na jedno mjesto okupio je blizu 70 ljubitelja parnih lokomotiva iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Slovenije koji su imali priliku učestvovati u promotivnoj vožnji banovićkim parnim lokomotivama koje su jedine u našoj zemlji i još uvijek se koriste za transport uglja.
Pored užitka u nesvakidašnjoj vožnji uzanom industrijskom prugom, učesnici su na nekoliko foto-tačaka napravili i fotografije tri lokomotive koje su im bile na raspolaganju iz serije 25, 55 i 83.
Jedna od njih je i takozvana Mađarica koja je 35 godina bila ispred banovićkog željezničkog saobraćaja kao eksponat. Nakon remontovanja ista je stavljena u funkciju, a danas se koristi u turističke svrhe.
"Ovo što se danas u Banovićima može vidjeti i fotografisati trenutno ne može nigdje u svijetu, jer u svom vlasništvu niko nema ovakve lokomotive koje su u ispravnom stanju, izuzev Rudnika mrkog uglja Banovići. Cijeli događaj je zamišjen za ljubitelje fotografije željezničke tematike", kazao je Dževad Hodžić, predsjednik Udruženja Bosanski kolosijek.
Ističe da su banovićke parne lokomotive koje su namijenjene za vožnju uzanim kolosijekom svakodnevno u funkciji.
"To su manevarske lokomotive i nalaze se na uzanom kolosijeku Rudnika mrkog uglja Banovići. One iskorištavaju energiju uglja, vodu pretvaraju u paru koja pokreće parne motore, a koji potom preko polužnog i kulisnog mehanizma pokreću lokomotivu" pojašnjava Hodžić, naglasivši da ovakva vrsta lokomotiva predstavlja izuzetno vrijedno tehničko naslijeđe.
Vžnje parnim lokomotivama već godinama se organiziraju u Banovićima, a u njima učestvuju uglavnom turisti koji posjećuju ovaj kraj.
"Ove godine prvi put se organizira foto-safari kako bismo generalno vidjeli koliko ima zaljuljenika u parne lokomotive u BiH", rekao je Almir Đerzić iz Centra za zaštitu, razvoj i promociju turizma iz Banovića.
Napominje da su banovićke parne lokomotive postale brend koji se sam od sebe stvorio, zahvaljujući turistima koji su prepoznali njihov raritet.
"Upravo oni su nas nagnali da organizujemo jednu javnu ustanovu koja bi na jedno mjesto okupila sve ljubitelje parnih lokomotiva, ali i generalno ljubitelje planinskog i brdskog turizma. Mi osim parnih lokomotiva imamo i planinu Konjuh, kao i izletišta koja su veoma posjećena", nastavio je Đerzić.
Zuhdija Krdžalić parnom lokomotivom upravlja već 36 godina, a priča nam da ovakva vrsta vučnog vozila nudi veoma finu i ugodnu vožnju.
Dosad je imao priliku voziti veliki broj turista koji su iskazali zainteresiranost za banovićke lokomotive.
"Ljudi su iznenađeni jer ovakvi unikati jedino imaju kod nas. Posebno im je drago što se mogu voziti u njima, ali i upoznati naš industrijski kraj",dodaje Krdžalić.
U današnjoj vožnji priliku za užitak imao je i Boris Kržić iz Zagreba. Priča nam da je zaljubljenik u lokomotive još od malih nogu, a današnji događaj jedinstvena je prilika da se detaljnije upozna s načinom njihovog funkcionisanja.
"U Zagrebu ovakvih lokomotiva nažalost više nemamo. Lokomotive u Banovćima su super i lijepo je vidjeti da se još negdje voze. Posebno mi je drago što danas imam priliku uživati u ovakvim prizorima koje ću ovjekovječiti", dodaje Kržić.
Parne lokomotive u segmentu industrijsog turizma ovom kraju u narednom periodu mogle bi donijeti i finansijsku dobit.
"Parne lokomotive u svijetu dobijaju veoma na značaju, a ljudima više nije interesantno ići na more, sunčati se i slično. Jednostavno žele obilaziti zanimljivosti kao što su parne lokomotive", smatra Đerzić.
Cilj današnjeg događaje je i sačuvati tradiciju prevoženja uglja vozom, ali i okupiti na jedno mjesto ljubitelje fotografije i parnih lokomotiva koji će uz pomoć svojih uradaka na kraju izvršiti promociju ovih prevoznih sredstava koji mame poglede turista koji posjete ovaj kraj.
klix.ba
U organizaciji banovićkog Centra za zaštitu, razvoj i promociju turizma i Udruženja Bosanski kolosijek, u Banovićima je danas upriličen program pod nazivom "Foto-safari parnim lokomotivama".
Ovaj jedinstveni događaj na jedno mjesto okupio je blizu 70 ljubitelja parnih lokomotiva iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Slovenije koji su imali priliku učestvovati u promotivnoj vožnji banovićkim parnim lokomotivama koje su jedine u našoj zemlji i još uvijek se koriste za transport uglja.
Pored užitka u nesvakidašnjoj vožnji uzanom industrijskom prugom, učesnici su na nekoliko foto-tačaka napravili i fotografije tri lokomotive koje su im bile na raspolaganju iz serije 25, 55 i 83.
Jedna od njih je i takozvana Mađarica koja je 35 godina bila ispred banovićkog željezničkog saobraćaja kao eksponat. Nakon remontovanja ista je stavljena u funkciju, a danas se koristi u turističke svrhe.
"Ovo što se danas u Banovićima može vidjeti i fotografisati trenutno ne može nigdje u svijetu, jer u svom vlasništvu niko nema ovakve lokomotive koje su u ispravnom stanju, izuzev Rudnika mrkog uglja Banovići. Cijeli događaj je zamišjen za ljubitelje fotografije željezničke tematike", kazao je Dževad Hodžić, predsjednik Udruženja Bosanski kolosijek.
Ističe da su banovićke parne lokomotive koje su namijenjene za vožnju uzanim kolosijekom svakodnevno u funkciji.
"To su manevarske lokomotive i nalaze se na uzanom kolosijeku Rudnika mrkog uglja Banovići. One iskorištavaju energiju uglja, vodu pretvaraju u paru koja pokreće parne motore, a koji potom preko polužnog i kulisnog mehanizma pokreću lokomotivu" pojašnjava Hodžić, naglasivši da ovakva vrsta lokomotiva predstavlja izuzetno vrijedno tehničko naslijeđe.
Vžnje parnim lokomotivama već godinama se organiziraju u Banovićima, a u njima učestvuju uglavnom turisti koji posjećuju ovaj kraj.
"Ove godine prvi put se organizira foto-safari kako bismo generalno vidjeli koliko ima zaljuljenika u parne lokomotive u BiH", rekao je Almir Đerzić iz Centra za zaštitu, razvoj i promociju turizma iz Banovića.
Napominje da su banovićke parne lokomotive postale brend koji se sam od sebe stvorio, zahvaljujući turistima koji su prepoznali njihov raritet.
"Upravo oni su nas nagnali da organizujemo jednu javnu ustanovu koja bi na jedno mjesto okupila sve ljubitelje parnih lokomotiva, ali i generalno ljubitelje planinskog i brdskog turizma. Mi osim parnih lokomotiva imamo i planinu Konjuh, kao i izletišta koja su veoma posjećena", nastavio je Đerzić.
Zuhdija Krdžalić parnom lokomotivom upravlja već 36 godina, a priča nam da ovakva vrsta vučnog vozila nudi veoma finu i ugodnu vožnju.
Dosad je imao priliku voziti veliki broj turista koji su iskazali zainteresiranost za banovićke lokomotive.
"Ljudi su iznenađeni jer ovakvi unikati jedino imaju kod nas. Posebno im je drago što se mogu voziti u njima, ali i upoznati naš industrijski kraj",dodaje Krdžalić.
U današnjoj vožnji priliku za užitak imao je i Boris Kržić iz Zagreba. Priča nam da je zaljubljenik u lokomotive još od malih nogu, a današnji događaj jedinstvena je prilika da se detaljnije upozna s načinom njihovog funkcionisanja.
"U Zagrebu ovakvih lokomotiva nažalost više nemamo. Lokomotive u Banovćima su super i lijepo je vidjeti da se još negdje voze. Posebno mi je drago što danas imam priliku uživati u ovakvim prizorima koje ću ovjekovječiti", dodaje Kržić.
Parne lokomotive u segmentu industrijsog turizma ovom kraju u narednom periodu mogle bi donijeti i finansijsku dobit.
"Parne lokomotive u svijetu dobijaju veoma na značaju, a ljudima više nije interesantno ići na more, sunčati se i slično. Jednostavno žele obilaziti zanimljivosti kao što su parne lokomotive", smatra Đerzić.
Cilj današnjeg događaje je i sačuvati tradiciju prevoženja uglja vozom, ali i okupiti na jedno mjesto ljubitelje fotografije i parnih lokomotiva koji će uz pomoć svojih uradaka na kraju izvršiti promociju ovih prevoznih sredstava koji mame poglede turista koji posjete ovaj kraj.
klix.ba
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
19 Maj 2017 12:00 #6245
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Radnici ŽRS u penziju samo na osnovu staža, RS preuzima vlasništvo
Željezničari RS će biti privilegovani pri odlasku u penziju, što će biti omogućeno "lex specialis" zakonom, potvrđeno je u Informaciji o restrukturiranju "Željeznica RS", koja je u posjedu "Nezavisnih", a kojom je potvrđeno i prethodno pisanje našeg lista.
Naime, "Željeznice RS" dobile su od Vlade zeleno svjetlo za početak restrukturizacije s obzirom na to da je ona na jučerašnoj sjednici prihvatila informaciju o trenutnom stanju projekta restrukturiranja.
Kako je u jednom dijelu informacije navedeno, smanjenje broja radnika bi se najlakše moglo izvršiti ukoliko bi jedini kriterijum za penzionisanje bile godine staža, odnosno ako kriterijum ne bi bile godine starosti, kako je to sad u skladu sa Zakonom o radu.
Poređenja radi, prema važećem zakonu, uz kriterijume minimalno 15 godina staža i 65 godina starosti do kraja 2017. godine može biti penzionisano svega 14 radnika. Međutim, ukoliko bi penzionisanje u skladu sa Zakonom o penzijskoinvalidskom osiguranju bilo obavezno, do kraja 2017. godine bi se moglo penzionisati čak 323 radnika i to uz redovan iznos otpremnine u visini tri prosječne mjesečne plate. Trošak otpremnina u tom slučaju se procjenjuje na oko 620.000 KM.
Dodatno broj zaposlenih bi mogao da se smanji za 177 kroz dobrovoljni odlazak uz ponudu otpremnina ili proglašenjem tehnološkog viška.
Milenko Savanović, ministar rada i boračkoinvalidske zaštite RS, ranije je govorio da neće dozvoliti da se diraju sistemski zakoni jer bi time i druga preduzeća mogle da traže slična rješenja, što bi izazvalo haotičnu situaciju i domino efekat.
Savanović, pak, juče kaže da je Vlada dala saglasnost na preliminarni plan jer se ovako nešto već radilo u okruženju i pokazalo se kao vrlo efikasno, pogotovo u Sloveniji.
"Sve će to opet u nekom obliku doći pred Vladu i Skupštinu, tako da ćemo pratiti situaciju pomno kako ne bismo napravili neku provokaciju prema drugima koji su isto obuhvaćeni tim zakonima", kazao je Savanović.
Iz Vlade RS navode da je osnovni cilj restrukturiranja unapređenje efikasnosti i postizanje finansijske održivosti. Sam projekat treba da se realizuje kroz vlasničko, finansijsko i organizaciono restrukturiranje.
Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS, predložio je i formiranje koordinacionog odbora. Sindikalci ŽRS, pak, kažu da imaju dovoljno stručnih ljudi u svojoj firmi da nije potrebno angažovati nikakve komisije sa strane, jedino ako će raditi besplatno.
Kada je u pitanju smanjenje broja zaposlenih, što radnike najviše interesuje, Zlatko Marin, predsjednik Samostalnog sindikata saobraćajnotransportne djelatnosti ŽRS, kaže da su viškovi u "kancelarijama".
"Mi viškove imamo u kancelarijama i administraciji, zato i tražimo da se sistematizacija uradi po stvarnim potrebama preduzeća, a ne po imenu i prezimenu i ko te je od političara zaposlio", kaže on.
U Informaciji o restrukturiranju stoji da vlasničko restrukturiranje podrazumijeva smanjenje vlasničkog udjela manjinskih akcionara na ispod jedan odsto, a potom otkup akcija, čime bi RS postala jedini vlasnik ŽRS. Kako kažu, ovo se može postići kroz konverziju duga koji ŽRS imaju prema Vladi po osnovu inostranih kredita koje Vlada otplaćuje u njihovo ime u kapital. S obzirom na to da bi se nakon konverzije duga u kapital broj akcija u opticaju povećao, vrijednost istih bi pala za 99 odsto, čime bi pala i otkupna vrijednost, pa bi se akcije manjinskih akcionara mogle kupiti za 30.000 KM, umjesto 30 miliona KM, koliko je sada potrebno.
Kada je isplata radnika u pitanju, u informaciji stoji da je cilj poštovanje prava, ali i izbjegavanje da se zaposleni pojave kao povjerioci u Skupštini povjerilaca. Naime, u skladu sa važećim Zakonom o stečaju, kada se podnese zahtjev obrazuje se Skupština povjerilaca, kao jedan od organa u procesu, koja se sastoji od svih povjerilaca privrednog društva nad kojim se otvara proces restrukturiranja. Između ostalih zaduženja i uloga, važna uloga Skupštine povjerilaca jeste da se nakon prezentacije plana restrukturiranja o istom izjasni glasanjem. S obzirom na to da ŽRS ne bi mogle računati na podršku radnika za usvajanje plana restrukturiranja, nakon što proces restrukturiranja formalno otpočne, isplata dugovanja zaposlenima je neophodna prije formalnog otpočinjanja procesa restrukturiranja.
Planirano je da se broj zaposlenih smanji za 1.000 radnika i to 500 do kraja 2017. godine i preostalih 500 do okončanja procesa restrukturiranja, to jest u naredne tri do četiri godine. Smanjenjem broja zaposlenih, u Vladi računaju na godišnju uštedu od oko 16 miliona KM.
Investicije od 800 miliona KM
Kako bi se postigao cilj restrukturiranja, u Vladi navode da nije dovoljno samo uspješno izvršiti sam proces, već je neophodno obezbijediti investicije u narednih 10 do 15 godina i to od 600 miliona KM u infrastrukturu i 200 miliona KM u operacije.
Za sve radnike koji ostanu bez posla Svjetska banka kao aktivan učesnik i kreditor u procesu restrukturizacije naredila je izradu studije. Kako se navodi i informaciji, čak postoji i mogućnost da otpušteni radnici ŽRS budu jedna od prioritetnih grupa prilikom zapošljavanja u okviru projekta podrške zapošljavanju u privatnom sektoru pa bi se mogli definisati kao posebna prioritetna kategorija ovog programa, kao i da se zapošljavaju prioritetno u okviru kategorije "lica koja imaju više od 40 godina starosti".
Nezavisne novine
Željezničari RS će biti privilegovani pri odlasku u penziju, što će biti omogućeno "lex specialis" zakonom, potvrđeno je u Informaciji o restrukturiranju "Željeznica RS", koja je u posjedu "Nezavisnih", a kojom je potvrđeno i prethodno pisanje našeg lista.
Naime, "Željeznice RS" dobile su od Vlade zeleno svjetlo za početak restrukturizacije s obzirom na to da je ona na jučerašnoj sjednici prihvatila informaciju o trenutnom stanju projekta restrukturiranja.
Kako je u jednom dijelu informacije navedeno, smanjenje broja radnika bi se najlakše moglo izvršiti ukoliko bi jedini kriterijum za penzionisanje bile godine staža, odnosno ako kriterijum ne bi bile godine starosti, kako je to sad u skladu sa Zakonom o radu.
Poređenja radi, prema važećem zakonu, uz kriterijume minimalno 15 godina staža i 65 godina starosti do kraja 2017. godine može biti penzionisano svega 14 radnika. Međutim, ukoliko bi penzionisanje u skladu sa Zakonom o penzijskoinvalidskom osiguranju bilo obavezno, do kraja 2017. godine bi se moglo penzionisati čak 323 radnika i to uz redovan iznos otpremnine u visini tri prosječne mjesečne plate. Trošak otpremnina u tom slučaju se procjenjuje na oko 620.000 KM.
Dodatno broj zaposlenih bi mogao da se smanji za 177 kroz dobrovoljni odlazak uz ponudu otpremnina ili proglašenjem tehnološkog viška.
Milenko Savanović, ministar rada i boračkoinvalidske zaštite RS, ranije je govorio da neće dozvoliti da se diraju sistemski zakoni jer bi time i druga preduzeća mogle da traže slična rješenja, što bi izazvalo haotičnu situaciju i domino efekat.
Savanović, pak, juče kaže da je Vlada dala saglasnost na preliminarni plan jer se ovako nešto već radilo u okruženju i pokazalo se kao vrlo efikasno, pogotovo u Sloveniji.
"Sve će to opet u nekom obliku doći pred Vladu i Skupštinu, tako da ćemo pratiti situaciju pomno kako ne bismo napravili neku provokaciju prema drugima koji su isto obuhvaćeni tim zakonima", kazao je Savanović.
Iz Vlade RS navode da je osnovni cilj restrukturiranja unapređenje efikasnosti i postizanje finansijske održivosti. Sam projekat treba da se realizuje kroz vlasničko, finansijsko i organizaciono restrukturiranje.
Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS, predložio je i formiranje koordinacionog odbora. Sindikalci ŽRS, pak, kažu da imaju dovoljno stručnih ljudi u svojoj firmi da nije potrebno angažovati nikakve komisije sa strane, jedino ako će raditi besplatno.
Kada je u pitanju smanjenje broja zaposlenih, što radnike najviše interesuje, Zlatko Marin, predsjednik Samostalnog sindikata saobraćajnotransportne djelatnosti ŽRS, kaže da su viškovi u "kancelarijama".
"Mi viškove imamo u kancelarijama i administraciji, zato i tražimo da se sistematizacija uradi po stvarnim potrebama preduzeća, a ne po imenu i prezimenu i ko te je od političara zaposlio", kaže on.
U Informaciji o restrukturiranju stoji da vlasničko restrukturiranje podrazumijeva smanjenje vlasničkog udjela manjinskih akcionara na ispod jedan odsto, a potom otkup akcija, čime bi RS postala jedini vlasnik ŽRS. Kako kažu, ovo se može postići kroz konverziju duga koji ŽRS imaju prema Vladi po osnovu inostranih kredita koje Vlada otplaćuje u njihovo ime u kapital. S obzirom na to da bi se nakon konverzije duga u kapital broj akcija u opticaju povećao, vrijednost istih bi pala za 99 odsto, čime bi pala i otkupna vrijednost, pa bi se akcije manjinskih akcionara mogle kupiti za 30.000 KM, umjesto 30 miliona KM, koliko je sada potrebno.
Kada je isplata radnika u pitanju, u informaciji stoji da je cilj poštovanje prava, ali i izbjegavanje da se zaposleni pojave kao povjerioci u Skupštini povjerilaca. Naime, u skladu sa važećim Zakonom o stečaju, kada se podnese zahtjev obrazuje se Skupština povjerilaca, kao jedan od organa u procesu, koja se sastoji od svih povjerilaca privrednog društva nad kojim se otvara proces restrukturiranja. Između ostalih zaduženja i uloga, važna uloga Skupštine povjerilaca jeste da se nakon prezentacije plana restrukturiranja o istom izjasni glasanjem. S obzirom na to da ŽRS ne bi mogle računati na podršku radnika za usvajanje plana restrukturiranja, nakon što proces restrukturiranja formalno otpočne, isplata dugovanja zaposlenima je neophodna prije formalnog otpočinjanja procesa restrukturiranja.
Planirano je da se broj zaposlenih smanji za 1.000 radnika i to 500 do kraja 2017. godine i preostalih 500 do okončanja procesa restrukturiranja, to jest u naredne tri do četiri godine. Smanjenjem broja zaposlenih, u Vladi računaju na godišnju uštedu od oko 16 miliona KM.
Investicije od 800 miliona KM
Kako bi se postigao cilj restrukturiranja, u Vladi navode da nije dovoljno samo uspješno izvršiti sam proces, već je neophodno obezbijediti investicije u narednih 10 do 15 godina i to od 600 miliona KM u infrastrukturu i 200 miliona KM u operacije.
Za sve radnike koji ostanu bez posla Svjetska banka kao aktivan učesnik i kreditor u procesu restrukturizacije naredila je izradu studije. Kako se navodi i informaciji, čak postoji i mogućnost da otpušteni radnici ŽRS budu jedna od prioritetnih grupa prilikom zapošljavanja u okviru projekta podrške zapošljavanju u privatnom sektoru pa bi se mogli definisati kao posebna prioritetna kategorija ovog programa, kao i da se zapošljavaju prioritetno u okviru kategorije "lica koja imaju više od 40 godina starosti".
Nezavisne novine
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
Time to create page: 0.089 seconds