BiH | Željeznice - Railways

29 Mar 2011 18:30 - 23 Okt 2014 22:51 #77 by xYz


Željeznička mreža Bosne i Hercegovine se sastoji od željezničkih pruga dužine 1031 km, čemu treba dodati i industrijske kolosijeke do svakog značajnijeg proizvodnog kapaciteta.

Željeznički saobraćaj u Bosni i Hercegovini obavljaju dva operatera: Željeznice Federacije BiH i Željeznice Republike Srpske.

Najvažnije željezničke linije su:

Ploče-Mostar-Sarajevo-Zenica-Doboj-Bosanski Šamac-(Vinkovci) i dalje prema Centralnoj i Istočnoj Evropi i

Bihać-Bosanski Novi-Prijedor-Banja Luka-Doboj-Tuzla-Zvornik-(Srbija).

Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

09 Apr 2012 22:23 #785 by xYz
Rekonstrukcija nadvoznjaka na Stupu



by mm80 - ssc

Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

12 Nov 2012 19:49 #2506 by Admir

Vlada ne podržava prodaju Talgo vozova



Vlada Federacije BiH ne podržava prodaju svoje imovine, u ovom slučaju "talgo" vozova koji su potpuno novi, uz umanjenje nabavne cijene od 65 posto, rekao je novinarima danas u Sarajevu federalni ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić.

Upitan da prokomentira navodni dogovor o prodaji ovih vozova, Bijedić je kazao da je to "račun bez krčmara". "Trudimo se da aktiviramo putnički željeznički saobraćaj koji je, nažalost, u krizi u cijeloj Evropi, a jedino u Španiji pozitivno posluje zbog najrazvijenije željezničke infrastrukture. Ako želimo da imamo moderan željeznički putnički saobraćaj "talgo" vozovima potrebno je da on bude subvencioniran", naglasio je Bijedić.

Dodao je da ni samo subvencioniranje neće značiti mnogo ako se taj projekt marketinški ne pokrije kako bi ljudi bili zainteresirani za putovanja, za šta je potrebno otvoriti atraktivne željezničke linije kao što je Sarajevo-Zagreb-Beč ili Sarajevo-Beograd-Budimpešta.
"Imamo inicijativu za to, pa čak i određena sredstva od Kraljevine Španije koja je dobavljač "talgo" vozova, ali nemamo implementatore koji bi te ideje na brz i kvalitetan način proveli u djelo", istakao je Bijedić.

Fena

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

13 Nov 2012 09:59 #2509 by Admir

Savanović: Bez moderne željeznice nema ozbiljne privrede niti ekonomskog razvoja



Planom restrukturisanja Željeznica Republike Srpske /ŽRS/ a.d. Doboj predviđena je organizacija preduzeća u više finansijski nezavisnih i samoodrživih cjelina, a svaka će biti osposobljena da zarađuje za tekuće potrebe održavanja i modernizacije, ističe drektor Željeznica Dragan Savanović.

"Kod nas je taj proces djelimično izvršen računovodstvenim razdvajanjem infrastrukture i operatora. Proces restrukturisanja namjeravamo okončati u naredne tri godine, postepeno, fazu po fazu. Vlada Republike Srpske će, o ovom pitanju, zauzeti stav na tematskoj sjednici", rekao je Savanović Agenciji Srna.

U "Željeznicama" očekuju da će njihov plan biti ozbiljno razmotren i da će dobiti podršku Vlade Srpske. Savanović navodi da još nije poznat zvanični termin održavanja sjednice, ali vjeruje da će biti u narednih 15 dana.

On naglašava da je preduzeće u proteklih devet mjeseci smanjilo dugovanja prema radnicima, isplaćene su sve plate koje su dugovane još od poslijeratnog perioda, smanjen je i dug prema dobavljačima.

"Uspjeli smo da isplatimo sve zaostale plate našim radnicima, za oko osam miliona KM smanjili smo dug prema dobavljačima. Napravili smo značajne pomake u prihodima, ali i u uštedama, što nedvosmisleno pokazuje finansijski izvještaj za prvih devet mjeseci ove godine", nagalašava Savanović.

Direktor ŽRS ističe da otpuštanje radnika nije prioritet, već će višak radnika na određenim mjestima pokušati prekvalifikacijama ili dokvalifikacijama rasporediti na mjesta gdje ima manjak radne snage.

"Radnici koji ne budu željeli da pređu iz jednog u drugi dio preduzeća moraće da uzmu otpremninu", rekao je Savanović, napomenuvši da ŽRS trenutno zapošljavaju 3.466 radnika.

Prema njegovim riječima, ključ "stajanja na noge" ŽRS jeste vraćanje prevoza robe, koje tradicionalno pripada željeznici, a to su prvenstveno kabasti i rasuti tereti, zapaljive materije i sve ono što se širom svijeta prevozi željeznicom zbog bezbjednosti u saobraćaju, veće ekonomske opravdanosti i ekološke prihvatljivosti.

"Primjera radi, i u Republici Srpskoj i u Federaciji BiH ogromne količine uglja za potrebe elektroprivrede i brojnih privrednih subjekta prevoze se kamionima. Ista pojava je i sa naftom i naftnim derivatima. Smatramo da takve i slične pojave treba eliminisati i da u transportnom lancu svi treba da zauzmu svoje prirodno mjesto, a da dobrobit zajednice stavimo ispred lične dobiti", objasnio je Savanović.

Na pitanje šta omogućava licenca za pružanje usluga putničkog i teretnog transporta u željezničkom saobraćaju, koja je prošle sedmice uručena ŽRS, Savanović kaže da licenca otvara mogućnost pristupa željezničkim trasama Evrope za koje ovo preduzeće ima interes, kao i pravo da certifikuju osoblje.

"Željeznički saobraćaj, trenutno, funkcioniše po principu razmjene lokomotiva i osoblja na entitetskim granicama. Shodno učešću u prevozu dijele se i prihodi. Mi imamo priliku da, tamo gdje prepoznamo interes, promijenimo tu sliku i da naše osoblje i lokomotiva voze na kompletnoj relaciji, što će na kraju donijeti i veću zaradu", istakao je Savanović.

Prema njegovim riječima, dobijanje licence i uopšte restrukturisanje preduzeća dovešće do potpune promjene svijesti i radnih navika tako što će se trošiti samo zarađeno, a to će svakako dovesti do poboljšanja situacije.

"Na osnovu informacija koje smo dobili u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH, orijentacija entitetskih, kao i vlasti BiH, u narednom periodu biće usmjerena prema razvoju željeznica. U "Željeznice" nije ozbiljnije ulagano oko tri decenije, krajnje je vrijeme da se nadoknadi propušteno. Bez moderne željeznice nema ozbiljne privrede niti ekonomskog razvoja, i to je već svima jasno", naglasio je Savanović.

Govoreći o saradnji sa željezničkim upravama u regionu, direktor ŽRS kaže da je ona korektna i kolegijalna.

"Razumijemo se dobro, jer smo prošli kroz iste procese, a i sada nas čekaju poslovi restrukturisanja i slična pitanja. Neke od uprava su u boljoj, neke u težoj poziciji od naše. Mi nudimo saradnju svima, i tu smo za dogovor koji donosi dobrobit željeznicama", zaključio je Savanović.

Srna

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

27 Nov 2012 08:12 #2605 by Admir

Potpisan ugovor o izgradnji intraneta

Javno preduzeće "Željeznice Republike Srpske" /ŽRS/trebalo bi da u narednih šest mjeseci budu uvezane intranetskom vezom, a taj posao radiće firma "Lanako" sa kojom je potpisan ugovor.

Generalni direktor ŽRS Dragan Savanović rekao je da je za projekat izgradnje intraneta obezbijeđeno nešto manje od milion maraka.

Ovim projekta, koji prema ugovoru traje 180 dana, biće omogućeno priključivanje računara sa gotovo svih radnih mjesta u fizički jedinstven sistem sa centralizovanim upravljanjem i nadzorom.

Savanović je rekao da će realizacija ovog projekta omogućiti menadžmentu da lakše prati poslovne procese i donosi odluke.

On je kaže da "Željeznice" sada nemaju taj jedinstven informacioni sistem, te da pojedinačno po sektorima postoje određeni poslovi koji su informatizovani.

"Najviše su informatizovani ekonomski poslovi. Poslovi prevoza su neznatno informatizovani, dok u poslovima infrastrukture gotovo ništa nije urađeno na tom polju. U pravnim poslovima radi se na nivou personalnih računara i pojedinačnih softvera za vođenje kadrovskih poslova", dodao je Savanović.

(Srna)

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

27 Nov 2012 13:53 #2608 by Hagasa
Ukidaju se medjunarodne linije iz Sarajeva za Beograd i Zagreb, a najvjerovatnije i za Budimpestu. Ako se ukine i linija za Budimpestu, Zeljeznice se mogu slobodno ugasiti, preostaje onda jedino lokalni prijevoz putnika, koji inace ne placa kartu nego caste konduktere sa marku dvije, tako da bi dalje postojanje tog preduzeca, koje je i sada duzno vise od pola milijarde eura bilo neosnovano.

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

27 Nov 2012 15:02 #2609 by alienx
Ne ukidaju BiH zeljeznice medunarodne linije nego je Hrvaska odlucila ukinuti svoje linije koje povezuju BiH i drasticno povecati cijenu prevoza za strane firme koje hoce prolaziti njihovim prugama. Zasto bi se trebale ugasiti? Zeljeznice ne postoje u BiH (nazalost) zbog putnikog saobracaja nego zbog teretnog koji vjerovao ili neje profitabilan i uspjesan. Putnicki saobracaj bez subvencije samo povecava dug. A to je realnost u skoro svim zeljeznicama na svijetu.

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

27 Nov 2012 23:09 #2610 by Hagasa
U svijetu se inace placa naknada za koristenje necije infrastrukture, a to sto nasi nemaju para da koriste hrvatske pruge je drugo. I trebali su da traze jos vece cijene, jer kakvi brzi vozovi idu iz Zagreba prema evropi, sta ce im nase kante gore da dolaze i da remete red voznje i slicno. Treba se ukinuti putnicki prijevoz ZFBiH, jer ako ce putnici ici samo Mostar Sarajevo Doboj, na tim relacijama se inace slabo naplacuju karte i cemu onda sve to, dzabe se stvaraju milionski gubici. A transport teretne robe je isto jako los jer su razni lobiji imali korist da ga uniste i da predje na cestovni.. U svakom slucaju nase zeljeznice umjesto da se razvijaju one su na samom gasenju. Pored toga, problem u transportu u BiH su jer nema jeftinih letova, nema autoputa kroz drzavu i onda smo izolirani i zato nas mnogi zaobilaze, od turista do investitora..

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

28 Nov 2012 06:59 - 28 Nov 2012 07:05 #2611 by alienx
Kakve nase kante gore dolaze o cemu sad ti lupas. Ukidanja linija prema BiH je vise politicki potez isto kao odugovlacenje izdavanja dozvola za talog vagone. I to moze trajati do 01.07.2013 nakon cega ce hrvatska morati pridrzavati zakonima EU koji traze deregulaciju trzista.

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

28 Nov 2012 11:25 #2612 by Hagasa
Nema niceg spornog u naplati koristenja infrastrukture, tako da se nece nista mijenjati ulaskom Hr u EU, nasi ni tada nece imati novca. I mislim da ce ulaskom Hrvatske u EU svakako biti podignut "zid" izmedju civilizacije i Bosne, sa druge strane. Jedan od problema s kojim se Hrvatska susretala pri ulasku u EU je bio taj sto ima jako dugacku granicu sa BiH (culo se cesto u raspravama evropskih parlamenata), jer to predstavlja prijetnju za EU, za sverc, ilegalne prelaske, itd., tako da je logicno da se desavaju ovakve stvari, ili ubuduce da necemo moci nista da izvezemo u Hrvatsku posto su domaci proizvodi nekvalitetni, ili da ce nam trebati viza za Hrvatsku.

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

Time to create page: 0.120 seconds

 

Top