BiH | Koridor 5c
- xYz
- Topic Author
- Offline
- Administrator
xalen wrote:
Admir wrote: Prioritet BiH gradnja koridora 5-c i željezničke infrastrukture
Državni ministar Damir Hadžić s entitetskim ministrima komunikacija i transporta jučer su napravili rezime o onome šta je urađeno u ovoj oblasti u cijeloj Bosni i Hercegovini. Ministri su potvrdili svoju opredijeljenost da u 2013. i 2014. godini riješe nekoliko kapitalnih projekata u državi BiH i njenim entitetima.
"Danas smo razgovarali o ubrzanoj izgradnji koridora 5-C. Dogovorili smo se da započeto preuzmu entitetska javna preduzeća Autoputevi i Autoceste. Praktično 2014. godine planiramo izgraditi više od 100 kilometara autoputa. Tako bismo na koridoru 5-C spojili jug Sarajeva i jug Zenice. Sve je pripremljeno da se završi granični prijelaz Bijača između BiH i Hrvatske. U januaru 2013. počet će se raditi projektna dokumentacija za dionice na autoputu gdje to još nije urađeno. Tako ćemo se pripremiti za razgovore s međunarodnim finansijskim institucijama za kreditno zaduženje. Zatim, kroz javno privatno partnerstvo ili dodjelu koncesije na gradnji koridora 5-C", izjavio je na pres- konferenciji ministar Damir Hadžić.
Za dionicu na koridoru, od 45 kilometara, koja će prolaziti kroz Republiku Srpsku pronaći ćemo način da ovu dionicu produžimo na 100 kilometara od Doboja do Zenice. Tako bismo završili mrežu autoputa koja ide od Sarajeva prema sjevernoj granici BiH, a procjena je da bi se ova dionica mogla završiti do 2018. godine, dodao je Damir Hadžić.
Ministar saobraćaja i veza RS-a Nedeljko Čubrilović ocijenio je entitetsku i državnu saradnju u sektoru komunikacija i saobraćaja odličnom.
"Gotovo da nije bilo nijednog problema a da nije riješen na zadovoljavajući način. Svi preduslovi su stvoreni za gradnju koridora 5-C kroz RS i sada samo čekamo da se odabere izvođač radova. Predstoji potpisivanje ugovora, rješavanje pravnoimovinskih odnosa i spremni smo završiti taj posao u roku s kojim se dogovorimo s izvođačima radova", rekao je Čubrilović.
Ministar je dodao da je za RS od posebne važnosti gradnja mosta na Savi. Iako je sve spremno za izvođenje radova, kako je kazao Čubrilović problem je na hrvatskoj strani. Imam informacije da je Hrvatska ipak obezbijedila sredstva za gradnju svoje polovine mosta, pa očekujemo da počnemo gradnju na proljeće iduće godine, kazao je Čubrilović.
I federalni ministar Enver Bijedić, zadovoljan je saradnjom s RS-om, jer sve što je dogovoreno da se uradi u ovom sektoru je i realizirano.
"Moja omiljena tema su željeznice u BiH. Predstoji nam problem koji moramo rješavati, a to je rekonstrukcija željezničke infrastrukture na potezu Bradina - Sarajevo. Drugi projekt je rješavanje signalizacije na infrastrukturnim objektima Željeznica RS-a. Danas smo konstatovali da je sve spremno. Ovi radovi koštat će 44 miliona eura, a već smo obezbijedili 34 miliona eura", pojasnio je ministar Bijedić.
Ministri su kazali na pres-konferenciji da su dogovorili kako riješiti neke probleme u Korporaciji željeznica BiH. Dosada je u Upravnom odboru Korporacije bilo 12 članova, a zaposleno je svega 14 ljudi. Entitetski ministri su se dogovorili da uskoro Upravni odbor korporacije ima samo tri člana, dva iz Federacije i jedan iz RS-a.
Fena
Zasto se ne ujedine Zeljeznice i budu jednostavno Zeljeznice BiH, nesto kao sto su za nogomet uradili.
sad samo imaju dupli trosak, duplo izdvajanje sredstava iz budzeta BiH, smijesno.
Cak mislim da je jednostavnije Zeljeznice ujediniti nego sto su uradili za vojsku, al et.
Onda bi se posvadjali oko toga ko treba vise da ukrade.. Ovako svako svog, pa nema svadje
Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- xYz
- Topic Author
- Offline
- Administrator
''Javno preduzeće Autoceste Federacije u 2012. imaju samo pozitivna iskustva. Završili smo deset kilometara autoceste i uveli zatvoreni sitem naplate. Proveli smo četri međunarodna tendera i otvorili isto toliko novih gradilišta. Svi tenderi su provedeni po međunarodnim procedurama na kojima je učestvovalo desetine internacionalnih i domaćih kompanija'', kaže Ensad Karić, direktor ove kompanije.
U razgovoru za Federalnu novinsku agenciju Karić navodi kako ukupna ugovorena vrijednost radova s krajem 2012. godine iznosi oko 800 miliona KM, dok se trenutno izvode radovi na 36 kilometara.
''Profesionalnim i fokusiranim radom povratili smo povjerenje međunarodnih kreditora, prije svih Europske investicijske banke (EIB) i Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD).
Posebno bih istakao efikasno rješenje koje smo postigli nakon bankrota slovenačke kompanije Primorje koje je izvodilo radove na tunelu Vijenac koje je ovaj posao dobilo zahvaljujući naklonosti prethodne Uprave JP Autoceste. Mi smo povjerenje dali domaćim kompanijama koje su nastavile radove i kojima smo platili kompletan iznos potraživanja od Slovenaca u iznosu od 11 milona maraka i to u roku 40 od dana. Danas samo na tom projektu radi konzorcij sastavljen od 11 domaćih kompanija s ugovorenim vrijednostima radova 36 miliona KM. Sve to je urađeno potpuno transparentno i uz saglasnost kreditora'', kaže direktor JP Autoceste Federacije BiH.
Na konstataciju kako se u javnosti mogu čuti i kritike u vezi sa izrabljivanjem domaćih izvođača, pa i optužbe za nezakonit rad koje dolaze od ozbiljnih državnih instanci – poput člana Predsjedništva BiH Željka Komšića koji je u nedavnom intervjuu za FaceTV upravo rad Autocesta stavio pod upitnik – Karić odgovara pozivom:
''Pozivam člana Predsjedništa BiH Željka Komšića i sve ostale koji žele da zajedno s Upravom JP Autoceste posjete bilo koje gradilište i sami se uvjere u ono što radimo. Tako će na samom gradilištu moći provjeriti na koji način se regulišu odnosi i cijene između glavnih izvođača i podugovarača.
Svi izvođači na našim gradilištima su izabrani po maksimalno konkurentskim uslovima jer su tenderi provedeni po međunarodnim procedurama na kojima je učestvovalo desetine internacionalnih i domaćih kompanija. Cijena dobijene ovim postupcima ne mogu biti upitne.
Nadalje, uveli smo proceduru koja garantuje blagovremenu isplatu odobrenim podizvođačima i dobavljačima materijala. Pojedinci problematiziraju tobožnje razlike u cijeni betona na našim gradilištima. Glavni izvođači uzimaju 3 – 12 posto razlike u odnosu na cijene koje plaćaju podizvođačima u zavisnosti od vrste radova. Na različite vrste betonskih radova odnosi se čak 500 stavki od 8.000 ukupnih jediničnih cijena različite kvalitete i stepena složenosti ugradnje. Ova razlika predstavlja dio koje glavni izvođač koristi za organizaciju gradilišta, kontrolu kvalitete, bankarske garancije i slične troškove.
Stojimo na raspolaganju svim zaineresovanim da ove navode provjere kod OHL-a, Čengiza ili konzorcija bosanskohercegovačkih kompanija, ali i kod odobrenih podizvođača. Govorim o ugovorima koje je ugovorila i potpisala nova Uprava JP Autocesta uz saglasnost međunarodnih kreditora. Stoga još jednom pozivam gospodina Komšića da konačno posjeti gradilišta na autoputu i uvjeri se u složenost trenutnih aktivnosti. Vjerujem da je njegova izjava rezultat dezinformisanosti jer bi on kao dugogodišnji načelnik opštine trebao biti dobro upoznat s građevinskim poduhvatima budući da je i sam imao iskustva u toku obnove pojedinih sarajevskih naselja'', kazao je Karić.
Na pitanje šta se može očekivati u 2013. godini, direktor JP Autoceste kaže kako se ne bi prihvatio ovog teškog posla da nije optimista da se može bolje i da treba biti bolje.
''Vrijeme je da svako od nas pokaže vlastitu odgovornost i da sve od sebe u oblasti svog djelovanja. Kao primjer mogu navesti da je ova Uprava JP Autocesta omogućila preko 200 milona KM posla za domaće kompanije samo na dionici Vlakovo – Lepenica koji je potpisan prije deset dana. Za sedam kompanija koje će izvoditi ove radove na ovoj dionici iznos je veći od njihovog ukupnog godišnjeg prihoda zajedno.
Pored svega navedenog mi u Autocestama pripremamo tri nova gradilišta kojima strvaramo uslove da konačno predjemo magični broj od 100 kilometara autoputa do kraja 2014. godine i omogućimo novi investicioni ciklus koji će omogućiti novih dodatnih 100 km autoceste do 2018. godine.
Iskreno se nadam da ovaj generacijski podhvat na koji čekamo nekoliko decenija (još od vremena Branka Mikulića i Hamdije Pozderca) neće dalje biti korišten za lične dnevnopolitičke i druge interese, te da će sve BH snage snage ujediniti u realizaciji ovog značajnog projekta'', kazao je u razgovoru za Fenu direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić.
Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
Javno preduzece Autoceste FBiH d.o.o. Mostar objavile su javni poziv za dostavljanje ponuda za izgradnju tunela Vijenac (faza II). Rok za predaju ponuda je 14.02.2013. godine. Izbor najpovoljnijeg ponuđača i dodjela ugovora planirana je krajem marta ove godine.
Početkom marta domaće kompanije završit će radove na probijanju tunela Vijenac, odnosno okončati radove na prvoj fazi gradnje tunela. Druga faza izgradnje Vijenca obuhvata radove na konstrukciji kolovoznih traka, unutarnje betonske oplate tunela, kao i završne asfaltne radove na prilazu tunelu.
JP Autoceste FBiH je kroz niz pregovora postiglo sporazum sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) u pogledu kriterija nadmetanja, koji su, zbog specifičnosti cjelokupnog projekta, znatno sniženi, te su se na taj način stvorile pretpostavke da više domaćih kompanija mogu ravnopravno sudjelovati na tenderu vrijednom 24 milona eura.
Nakon raskida ugovora sa slovenačkim kompanijama SCT d.d. i Primorje d.d., Uprava JP Autoceste FBiH naplatila je penale kroz naplatu bankarskih garancija u iznosu od 11,2 milion eura, te nastavak radova na probijanju tunela povjerila bh. kompanijama uz saglasnost EBRD-a.
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 909
- Thank you received: 5
Predstavnici JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar, zajedno s ministrom komunikacija i prometa BiH Damirom Hadžićem, prisustvovat će u četvrtak završnom naguravanju posljednjeg segmenta prvog mosta u BiH rađenog sistemom postupnog naguravanja.
Most 3 na poddionici Drivuša - Gorica, koji je prvi most u BiH rađen sistemom postupnog naguravanja, sastoji se od dva mosta, od kojih je jedan dug 510 metara, a drugi 420 metara, saopćeno je iz JP Autoceste FBiH.
Ukupna vrijednost izgradnje Mosta 3 je 15.039.525 KM.
Izgradnja poddionice Drivuša - Gorica povjerena je BH konzorciju u sastavu: ŽGP d.d. Sarajevo, Euroasfalt d.o.o. Sarajevo, Hidrogradnja d.d. Sarajevo, GP Put d.d. Sarajevo.
U okviru navedene poddionice izgradnja Mosta 3 povjerena je domaćoj kompaniji ŽGP d.d. Sarajevo.
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
Uspješno je završena izgradnja mosta 3 na poddionici Drivuša-Gorica, koji je specifičan po tome što je to prvi most u BiH rađen sistemom postupnog naguravanja.
''Tehnologija izgradnje je takva da se na jednoj strani mosta izgradila tehnološka stanica na kojoj se vršilo betonitanje punog profila mosta po segmentima dužine 21,5 metar, a sistemom postepenog naguravanja rasponske konstrukcije preko izgrađenih stubova izvršila se izgradnja osnovne konstrukcije mosta'', kazali su iz JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar.
Radi se o dva mosta od kojih je jedan dug 510 metara, a drugi 420 metara. Ukupna vrijednost izgradnje mosta 3 iznosi 15.039.525,00 KM. Izgradnja poddionice Drivuša – Gorica povjerena je BH konzorciju u sastavu: ŽGP d.d. Sarajevo, Euroasfalt d.o.o. Sarajevo, Hidrogradnja d.d. Sarajevo, GP Put d.d. Sarajevo. U okviru navedene poddionice izgradnja Mosta 3 povjerena je domaćoj kompaniji ŽGP d.d. Sarajevo.
Projektantska kuca Divel doo Sarajevo je dizajnirala ovaj tehnički najzahtjevniji objekat na poddionici Drivuša – Gorica. Izgradnjom mosta sistemom postupnog naguravanja domaća kompanija stekla je reference za izgradnju mostova na ovaj specifičan sistem.
Cjelokupni završetak izgradnje poddionice Drivuša – Gorica je maj ove godine. Ovom događaju prisustvovali su predstvanici JP Autoceste FBiH na čelu s direktorom Ensadom Karićem, ministar komunikacija i prometa Damir Hadžić, te direktor ŽGP d.d. Sarajevo Asim Nanić.
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
Radovi na svim dionicama sarajevske zaobilaznice, čija je izgradnja počela još 2007. godine, mogli bi u najskorije vrijeme biti pokrenuti a dio radova mogao bi biti i završen do kraja aprila ove godine.
Na poddionici Jošanica-Butila (Lot 1), gdje radove izvodi konzorcij Strabag - HP Investing, u toku su završni radovi a završetak svih radova očekuje se do kraja aprila ove godine. Da bi ova poddionica bila u funkciji, potrebno je završiti priključnu cestu na poddionicu Butila-Stup (Lot 2). Najbitniji objekat na toj dionici je petlja Briješće, čija gradnja ne može započeti bez završenih imovinskopravnih odnosa.
Nijaz Hadžikadunić, inžinjer iz JP Ceste Federacije, naglašava da implementaciju imovinskopravnih procedura za 3-4 sporna objekta vodi sarajevska općina Novi Grad. Trebalo bi uslijediti dobijanje građevinske dozvole, nakon čega bi se krenulo u izgradnju petlje Briješće. Također je istakao da su radovi u blizini petlje pri kraju i da izvođač Osijek-Koteks već radi na pripremnim radnjama na izgradnji petlje Briješće.
Što se tiče poddionice Butila-Vlakovo (LOT3), čiju je implementaciju Vlada Federacije prebacila sa Cesta Federacije na Autoceste FBiH, urađene su pripremne aktivnosti. Pokrenut je proces eksproprijacije koji JP Autoceste FBiH finansiraju iz vlastitih sredstava. Također je dobijena građevinska dozvola tako da bi radovi mogli početi što prije. U toku su pregovori sa međunarodnim institucijama o načinu i modelu finansiranja izgradnje poddionice LOT 3. U Autocestama Federacije vjeruju da će u prvom kvartalu 2013. godine odabrati način i model finansiranja i krenuti sa izgradnjom dionice Butila – Vlakovo.
S obzirom na to da je nedavno potpisan ugovor za izgradnju autoceste od Vlakova do Lepenice, izgradnjom posljednje poddionice na sarajevskoj zaobilaznici i kompletiranjem svih dionica u izgradnji, stiču se svi uslovi da ovaj veliki infrastrukturni projekat, na čiju realizaciju građani dugo čekaju, konačno bude završen.
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- xYz
- Topic Author
- Offline
- Administrator
Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- xYz
- Topic Author
- Offline
- Administrator
Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
Relativno povoljne zimski uvjete graditelji na dvije poddionice koridora 5c Suhodol-Lepenica i Tarčin –Suhodol maksimalno koriste kako bi završili radove, u skladu s planiranom dinamikom.
Na poddionici Lepenica-Suhodol, sa turskom kompanijom koja je glavni izvođač, angažovan je i veći broj domaćih firmi koje su trenutno angažovane na pripremnim radovima.
Radi se o vrlo složenoj poddionci dužine pet kilometara, na kojoj će se biti izgrađeno nekoliko objekata i tunela.
Rok za izgradnju ovog dijela koridora je 20 mjeseci. Graditelji realizuju projekat na vrlo zahtjevnom području kanjona rijeke Lepenice.
Na poddionici Suhodol - Lepenica najintezivnije se radi na probijanju dvije cijevi tunela dužine 2,5km. Do sada je iskopano oko 300 metara s jedne i druge strane tunela. Također, odvijaju se pripremni radovi i za početak izgradnje poddionice Vlakovo - Lepenica dužine deset kilometara.
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 909
- Thank you received: 5
Javno preduzeće "Autoceste Federacije BiH" u posljednje vrijeme intenziviralo je aktivnosti na izgradnji autoputa na koridoru 5C, ali je u isto vrijeme, slučajno ili ne, postalo meta gotovo svakodnevnih napada pojedinih medija. Direktor ovog preduzeća Ensad Karić u intervjuu za "Dnevni avaz" govori o ovim napadima, o tome na koji način će se iznaći nedostajućih 400 miliona maraka za dionice koje su u izgradnji...
Razlika u cijeni
Za dionice koje su u izgradnji nedostaje oko 400 miliona maraka. Kako je nastala ta razlika u cijeni?
- To je posljedica dvije stvari. Prvo, greške onih koji su vršili procjene prilikom dogovaranja kredita 2007. godina, a drugo rasta cijena materijala. Prema podacima Zavoda za statistiku, bitumen je od 2008. poskupio 60 posto, nafta 50 itd. Dakle, cijene materijala su znatno povećane.
S druge strane, iznosi kredita za dionice dogovarani su bez ikakvih analiza. Naprimjer, kredit Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) podijeljen je kao nožem, za tri dionice po 60 miliona eura, bez ozbiljne analize koliko te dionice zaista koštaju. To je sigurno greška onih koji su to dogovarali.
Cijene koje smo mi dobili na tenderima su tržišne. Ne može se očekivati da, recimo, osam kompanija koje dostave svoje ponude budu u krivu, a da smo mi u pravu s nekom svojom procjenom iz 2007. Uzmimo za primjer referentnu kompaniju kakva je "Strabag", a čije su ponude za još 20 posto skuplje od prihvaćenih.
Osim toga, da bivša vlast nije najskuplju dionicu Vlakovo - Tarčin podijelila na tri dijela, sigurno bismo uštedjeli 20 posto na cijeni.
Kako ćete nadoknaditi nedostatak novca i radite li već na tome?
- Povećat ćemo kreditni okvir. Već smo pokrenuli inicijativu za povećanje kredita za 25 miliona eura kod EBRD-a, a isti zahtjev uputit ćemo i Evropskoj investicijskoj banci (EIB). Pokrenuli smo saradnju sa Češkom izvoznom bankom, s kojom je potpisan memorandum za 15 miliona eura.
Ostatak ćemo dati mi iz vlastitih sredstava, jer očekujemo da će nam se povećati prihodi od akciza i od puštanja u promet novih dionica. Dakle, ne plašim se da ćemo doći u problem s finansiranjem započetih dionica.
Povećanje ukupnog iznosa koji nam nedostaje uzrokovan je i time što su "Autoceste" preuzele obavezu izgradnje dva granična prijelaza do nivoa objekata koji moraju biti osposobljeni do ulaska Hrvatske u Evropsku uniju.
Ž5 = U posljednje vrijeme "Autoceste" su meta napada nekoliko medija koji nastoje prikazati kako se na izgradnji autoputa dešava krupni kriminal. Kako gledate na to?
- To su napadi ljudi koji ne žele da se nešto promijeni. To su zlonamjerni napadi od onih koji su vidjeli da se ovo što smo mi počeli više ne može zaustaviti, da ne postoji način da nas ugroze. Oni nastoje kriminalizirati sve ono što rade "Autoceste".
Mogu samo reći da je ovo nezaustavljiv projekt za koji mi nećemo dozvoliti da bude ugrožen, bez obzira na sva podmetanja.
Lažna slika
Kritiziraju Vas i oni koji su nekada bili zaduženi za izgradnju autocesta, poput Vašeg prethodnika na funkciji, sada SDA-ovog ministra u Federalnoj vladi Erdala Trhulja.
- Ne smatram za relevantne kritike od ljudi koji su za pet godina napravili deset kilometara autoputa. Mislim da to nisu relevantni ljudi da kritiziraju ovaj projekt.
Posljednjih dana neki su mediji spominjali Vaše ime u kontekstu navodnog kriminala u vezi s poslovanjem "Lok" instituta, gdje ste bili direktor. Kako to komentirate?
- Sve su to isti napadi koji su usmjereni da se kriminaliziraju ljudi koji rade na projektu izgradnje autoputa i da se taj projekt zaustavi. To su ljudi kojima nije stalo da imamo autoput i koji hoće da prikriju svoju nesposobnost, stvaranjem slike u javnosti da su oni koji to sada rade i koji to mogu završiti - kriminalci.
Potrebna pomoć države
Vlasti su planirale povećanje akcize na gorivo ili uvođenje akcize na cigarete za gradnju autoputeva. Zbog čega je taj novac potreban?
- Mi ne možemo započeti naredni investicioni ciklus, ili možemo u smanjenom obimu, ako ne dođe do rasta akciza ili povećanja sredstava iz budžeta. Ne postoji zemlja u posljednjih 15 godina koja je bez podrške države napravila velike investicione projekte, pogotovo u cestogradnji. Povećanje akciza za autoputeve ili to što bismo dobivali iz budžeta nama pruža mogućnost da međunarodnim finansijskim institucijama pokažemo da smo kreditno sposobni.
Dnevni avaz
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.