BiH | Koridor 5c

28 Jan 2013 12:30 #2992 by Admir
Dionica Doboj- Vukosavlje kao samostalna investicija nije opravdana

Analize koje je izvršio "Deloitte Centar Europe Limited" pokazuju da projektovani protok saobraćaja za autoput Doboj-Vukosavlje nije dovoljan da nadoknadi troškove finansiranja, održavanja, izgradnje i upravljanja na toj dionici i da ona, kao samostalna investicija, "nije opravdana".

Preduzeće "Autoputevi Republike Srpske" objavilo je još u augustu 2012. javni poziv za realizaciju projekta javno-privatnog partnerstva za autoput Doboj- Vukosavlje, koji prolazi kroz RS i koji bi trebalo da bude dio evropskog koridora 5-C.

Ovaj projekt se odnosi na finansiranje, projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje do 46,6 kilometara novog autoputa sa četiri trake od Doboja (granica s Federacijom BiH) do Vukosavlja (granica s Federacijom BiH).

Da predviđeni projekt i nije isplativ i morat će izdvajati dodatna sredstva, priznaje se i u Vladinoj informaciji o javno-privatnom partnerstvu u Republici Srpskoj, koja je dostavljena na razmatranje za sjednicu Narodne skupštine RS-a koja počinje sutra u Banjoj Luci.

Naime, prijedlog projekta razmatra dva scenarija iznosa troškova izgradnje dionice autoputa Doboj-Vukosavlje, u vrijednosti 260 miliona eura (5,5 miliona eura po kilometru), odnosno 350 miliona eura (7,5 miliona eura po kilometru).

U odnosu na pretpostavljene troškove izgradnje, izvršene su i projekcije interne stope prinosa za privatnog partnera za sljedeće vrijednosti - sedam posto, 10 i 14 posto, stoji u informaciji Vlade RS-a.

„Predloženi model podrazumijeva da se iz generiranih prihoda koji bi se ostvarili na predmetnoj dionici ne može izvršiti povrat uloženih sredstava, tj. da privatni partner ne bi imao interes da realizuje navedeni projekt“, navedeno je u tom dokumentu.

Analize izvršene od "Deloitte Centar Europe Limited" pokazuju da projektovani protok saobraćaja za dionicu Doboj-Vukosavlje nije dovoljan da nadoknadi troškove finansiranja, održavanja, izgradnje i upravljanja na predmentoj dionici, te da povećanje dužine trajanja ugovora neće biti viđeno od privatnih parntera kao dovoljna kompenzacija, da prihvate rizik protoka saobraćaja.

Prijedlogom projekta predloženo je da javni partner na sebe preuzme rizik potražnje, što u konkretnom slučaju znači da bi plaćanja privatnom partneru bila garantovana od Vlade Republike Srpske i to na način da se prihodi ostvareni po drugim dionicama autoputeva (Banja Luka-Gradiška, Banja Luka-Prnjavor, Prnjavor-Doboj), kao i prihodi iz akcize naftnih derivata uplaćuju na namjenski račun.

A taj namjenski račun bi služio za rasploživa plaćanja privatnom partneru i naknada bi se plaćala fiksno svakog mjeseca poslije otvaranja puta.

U Studiji je navedeno da „dionica Doboj-Vukosavlje, kao samostalna investicija, "nije opravdana“.

„Projekcije jasno pokazuju da prihodi generirani isključivo iz Lota 3 (Doboj-Vukosavlje) nisu dovoljni da se pokriju predviđeni troškovi. Stoga je Ministarstvo saobraćaja i veza odlučilo da prihode s Lotova 0, 1 i 3 (Banja Luka-Gradiška, Prnjavor-Doboj i Doboj-Vukosavlje) i prihode od akciza na gorivo posmatra zajedno. Netonovčani tok (predviđene putarine umanjene za predviđene troškove održavanja i upravljanja, kao i troškove finansiranja) čini ukupna sredstva koja uz dodatne subvencije iz budžeta Republike Srpske (ukoliko bude potrebno) u određenom periodu se smatraju dovoljnim da pokriju predviđeno rasploživo plaćanje“, stoji u ovom dokumentu.

I pored svega navedenog, Vlade Republike Srpske usvojila je 6. juna 2012. zaključak u kojem se konstatuje da je neophodno u što kraćem roku stvoriti pravne pretpostavke za raspisivanje javnog poziva za realizaciju projekta javno-privatnog parnterstva za izgradnju dijela koridora 5-C , koji prolazi kroz Republiku Srpsku, a zatim i 5. jula 2012. godine donijela novi zaključak kojim je prihvatila predloženi model realizacije projekta.

Nakon toga je i objavljen javni poziv za realizaciju ovog projekta, a po ranijim informacijama, Evropska banka za obnovu i razvoj potvrdila je spremnost da s 350 miliona eura kreditira budućeg privatnog partnera, zainteresovanog za izgradnju ovog autoputa.

(Fena)
[/i]

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

31 Jan 2013 14:32 #3026 by Admir
Nazivaju nas kriminalcima jer ne podnose naš uspjeh



Na današnjoj konferenciji za novinare direktor JP Autoceste Federacije BiH Ensad Karić predstavio je realizaciju planiranih aktivnosti tog preduzeća u prošloj godini te iznio planove za ovu godinu.

Istaknuto je da je JP Autoceste FBiH preduzelo sve aktivnosti kako bi u BiH u funkciji bila 102 km autoceste do kraja 2014. godine. U 2012. godini završena je dionica autoceste od Kaknja do Bilješeva dužine 10 km, a u izgradnji je 37 kilometara na sedam gradilišta. Do sredine 2013. godine u izgradnji će biti dodatnih 18 kilometara na tri gradilišta, istaknuto je na konferenciji za medije.

Karić je istakao kako je do kraja 2010. godine iz odobrenih kreditnih sredstava EBRD-a investirano 9,6 miliona KM, a do kraja 2012. investirano je 121,3 miliona KM, dok je iz kreditnih sredstava EIB-a do kraja 2010. investirano 18,9 KM, a do kraja 2012. godine 127,7 miliona KM.

"U proteklom periodu realizovani su ključni preduslovi za izgradnju autoceste na Koridoru 5C kao što su izmjene Zakona o eksproprijaciji, koje su omogućile rješenje problema nelegalno izgrađenih stambenih objekata. Završeno je osiguranje kreditnih sredstava EIB-a u iznosu od 166 milona eura i usvojen je Zakon o autocesti na Koridoru 5C", naveo je Karić.

Istakao je da je u proteklom periodu riješen problem izgradnje tunela Vijenac.

"Uprava je uspjela za 45 dana od proglašavanja stečajnog postupka raskinuti ugovor sa kompanijom Primorje i naplatiti bankarsku garanciju u iznosu od 11,6 milona eura, te omogućiti domaćim kompanijama da grade tunel Vijenac, čime su stekli potrebne reference za izgradnju tunela na autocesti. Preuzeli smo i izgradnju međunarodnih graničnih prelaza do nivoa objekata, tačnije GP Bijača i Svilaj, kao i dijela Sarajevske zaobilaznice od Butila do Vlakova", dodao je Karić.

Karić je istakao i kako je planirano da u prvoj polovini ove godine bude potpisan ugovor za dionicu Svilaj - Odžak (11 km), gdje će Autoceste izgraditi i granični prijelaz Svilaj, planirano je i potpisivanje ugovora za dionicu Drivuša - Klopče kod Zenice, kao i za drugu fazu, odnosno opremanje tunela Vijenac, prema Zenici, koji treba biti probijen u martu ove godine. Uz to, Autoceste su obavile pripremne radnje za dionicu od preostala četiri kilometra na Sarajevskoj zaobilaznici te bi mašine na tom dijelu Koridora trebale biti već za nekoliko mjeseci.

"U posljednje vrijeme se dosta počelo spekulisati o našem poslovanju, s pričama o neosnovanom povećanju cijena kilometara autoputa i slično. Moram vam reći da na svakom pojedinačnom tenderu imate 8.000-10.000 stavki, tako da su ta povećanja uvijek moguća, ali ona dosad nisu prelazila 10 miliona eura. Osim toga, naš je rad transparentan i za sve imamo dokumentaciju i kompletnu proceduru provodimo uz saglasnost Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicijske banke koje nam daju kreditna sredstva. Činjenica je da je ova uprava Autocesta vratila povjerenje međunarodnih finansijskih institucija i ostvarila znatno brži tempo izgradnje autoceste, tako da je onima koji ne mogu podnijeti taj uspjeh jedino preostalo da kažu da smo kriminalci", rekao je Karić.

On je također kazao da je za izgradnju preostalog dijela Koridora 5C na području Federacije BiH potrebno još tri milijarde eura, te da bi taj posao mogao biti gotov najranije do 2020. godine, ukoliko bi pravovremeno bio prikupljen novac za izgradnju. "Iz ovih razloga mi ćemo tražiti od državnog i federalnog nivoa vlasti da nam pomogne u povećanju naših prihoda, kroz direktnu podršku, povećanje akciza i slično, kako bismo mogli poboljšati tempo izgradnje autoceste", zaključio je Karić.
(Dnevni avaz)

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

31 Jan 2013 20:22 #3037 by Admir
U Novom Gradu sastanak nadležnih o temi sarajevske zaobilaznice



Načelnik Opštine Novi Grad Sarajevo Semir Efendić razgovarao je danas s direktorom Direkcije za puteve Kantona Sarajevo Ademom Zoljom, Direkcije za ceste Federacije Bosne i Hercegovine Filipom Vujevom i predstavnicima Kantonalnog ministarstva saobraćaja o dovršetku izgradnje sarajevske zaobilaznice LOT 2-c.

Obzirom da se radi o projektu koji se realizira već deset godina i o tome da su probijeni svi rokovi za njegov završetak, načelnik Efendić sazvao je sastanak kako bi se pronašla rješenja za konačan završetak tog projekta.

Za implementaciju projekta LOT 1 i LOT 2, posebno dijela koji se odnosni na spajnje sa Sarajevom, zadužena je Direkcija za ceste FBiH.

Kada je u pitanju izgradnja petlje u Briješću još uvijek su evidentni problemi oko rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, a ostalo je da se riješe imovinsko-pravni odnosi za još šest kuća te je jedna od tema sastanka bila i pronalazak zamjenskih lokacija za vlasnike tih objekata u cilju ubrzanja tog procesa.

Učesnici sastanka su razgovarali i o mjestu gdje bi trebao da završi LOT 2-c sarajevske zaobilaznice, a za koji još nije urađen ni projekat, niti dokumentacija.

Kada je u pitanju izgradnja LOT-a 2-c taj projekat realizira Direkcija za ceste FBiH, ali će sredstva za njegovu realizaciju biti potrebno osigurati putem Vlade Federacije BiH, obzirom da navedeno preduzeće trenutno nema na raspolaganju neophodna finansijska sredstva.

Načelnik Efendić, prisutne je upoznao s planovima da Općina zajedno sa Kantonalnom direkcijom za puteve, u narednom periodu planira izgradnju IX transverzale.

U tom smislu je razgovarano o mogućnosti da LOT 2-c bude spojen sa IX transverzalom, kako bi se na vrlo kvalitetan način dobio ulaz u Sarajevo, odnosno da izlaz na koridor V-c, osim na Stupskoj petlji može biti i preko IX transverzale.

Učesnici sastanka su dogovorili da se ponovo sastanu za 15 dana, do kada će razmotriti mogućnosti rješavanja imovinsko-pravnih odnosa.

Jedna od tema sastanka bila je i iznalaženje mogućnosti izgradnje petlje koja je planirana na sarajevskoj zaobilaznici, tačnije na Telalovom polju u Rajlovcu koja je planirana prostornim planom, te je razgovarano o načinima rješavanja imovinsko-pravnih odnosa.

Njenom izgradnjom, cijeli prostor industrijske zone i Rajlovca bi se mogao spajati na petlju u Telalovom polju, saopćeno je danas iz Opštine Novi Grad Sarajevo.

Obzirom da izgradnja petlje do sada nije bila razmatrana sa aspekta planiranja sredstava i projektovanja, dogovoreno je da se do narednog sastanka sagledaju mogućnosti implementacije tog projekta, nakon čega bi se krenulo u pripremu dokumentacije i rješevanja imovinsko-pravnih odnosa.

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

02 Feb 2013 09:02 - 02 Feb 2013 09:03 #3043 by xYz
1. feb. 2013. - Sarajevska obilaznica by bhradar














Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

04 Feb 2013 13:52 - 05 Feb 2013 17:45 #3052 by alienx
sa scc

Alien x;99907029 wrote: Na jp Autoceste postavljen novi video o tunelu Vijenac. Ima dobro objasnjenje radova. A statistika je 83% probijeno odnosno ostalo 351m lijevi i 601m desni da se probije.:cheers:

Dodatno ima snimka press konferencije od prije neki dan.

The following user(s) said Thank You: Admir

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

04 Feb 2013 16:07 #3054 by Admir
Hidrogradnja s hrvatskim Koteksom gradi vijadukt Briješće



Direktor "Hidrogradnje" d.d Sarajevo Džemaludin Peljto je sa predstavnicima kompanije Osijek Koteks d.d. Osijek zaključio Ugovor o izvođenju radova na izgradnji Sarajevske zaobilaznice, na LOT-u 2A Butila – Briješće – Stup (izgradnja vijadukta Briješće).

Cijena radova iznosi 6.765.429,32 eura,a rok za izvođenje je 31.01.2014. godine.

Vijadukt je dužine 724 m (2 paralelna vijadukta) i u njega će biti ugrađeno 31.000 m3 betona i 3.658 tona armature.

Na ovom projektu bit će angažirano od 120 do 150 radnika Hidrogradnje d.d. Sarajevo, saopštila je danas Uprava te kompanije.
(eKapija)

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

05 Feb 2013 11:23 #3058 by Admir
Autoput: Tendersku dokumentaciju preuzelo 19 firmi

Tendersku dokumentaciju za učešće na međunarodnom tenderu za dostavljanje ponuda za izradu projekta i izvođenje radova na izgradnji autoputa Banjaluka – Doboj, dionica Prnjavor – Banjaluka, preuzelo je 19 kompanija. Interes su iskazale vodeće građevinske firme iz Italije, Austrije, Hrvatske, Srbije, Bugarske, Makedonije, Grčke, Turske, Azerbejdžana i Kine.

Srna nezvanično saznaje da su među firmama koje su preuzele tendersku dokumentaciju kompanija "Štrabag" iz Austrije, "Granit" iz Makedonije, "Sinohidro" iz Kine, "Aktor" iz Grčke, kao i tri firme iz Turske - "Douš", "Čengiz" i "Limak". Direktor Javnog preduzeća "Autoputevi Republike Srpske" Dušan Topić očekuje da će do 15. februara, do kada je tender otvoren, na adresu preduzeća stići najmanje deset ponuda, koje ispunjavaju sve uslove predviđene tenderom.

"Treba napomenuti da u ovom slučaju primjenjujemo postupak `dvije koverte`, odnosno, zainteresovane kompanije dostavljaju u dvije odvojene koverte tehničku i finansijsku ponudu. U prvom krugu nadležna komisija otvara kovertu sa tehničkom ponudom i nakon detaljne analize, kada se utvrdi da su zadovoljeni svi tehnički aspekti tendera, pristupa se otvaranju finansijske ponude kvalifikovanih ponuđača, uz prethodnu saglasnost banke, koja finansijski prati projekat", rekao je Topić Srni.

On je dodao da se otvaranje tih ponuda može očekivati početkom marta, te da će kompanijama, koje ne ispune tehničke uslove tendera, finansijske ponude biće vraćene neotvorene. "Osnovni kriterijum za konačan izbor izvođača radova je najniža ponuda i na osnovu toga biće odlučeno ko će graditi dionicu autoputa Banjaluka – Doboj, od Prnjavora do Banjaluke", rekao je Topić.

Topić je izrazio zadovoljstvo zbog činjenice da su velike evropske i svjetske firme prepoznale značaj ovog projekta, o čemu svjedoči njihovo interesovanje iskazano na sastanaku sa potencijalnim izvođačima, održanom sredinom januara u Banjaluci, a na kojem su predstavnici zainteresovanih firmi imali prilike da u direktnom razgovoru sa predstavnicima JP "Autoputevi Republike Srpske" saznaju što više detalja o samom projektu.

"Raduje nas činjenica da su interes iskazale kompanije iz nekih dalekih, nazovimo ih, egzotičnih zemalja, koje do sada nisu bile prisutne u građevinskom sektoru na našim prostorima, kao i nekoliko turskih kompanija, koje su učestvovale i na prethodnom tenderu za izbor izvođača radova na dionici od Doboja do Prnjavora i tom prilikom su se pokazale kao izuzetno zainteresovan i ozbiljan partner", naglasio je Topić. Izgradnja autoputa Banjaluka – Doboj jedan je od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u Srpskoj. Autoput će biti povezan sa autoputem Banjaluka-Gradiška, te koridorom Vc. Izgradnja prve dionice od Doboja do Prnjavora počela je prošle godine, a za izvođača radova izabran je Konzorcijum "Integral inženjering" iz Banjaluke i "Granit" iz Skoplja.
(Srna)

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

05 Feb 2013 17:45 #3060 by alienx
Hajde da vidio hoceli stvarno krenuti

Izgradnja vijadukta Briješće počinje za sedam do deset dana

Izvor: Fena, 05.02.2013 13:42:47

Direktor "Hidrogradnje" d.d. Sarajevo Džemaludin Peljto rekao je danas Agenciji Fena da bi za sedam do deset dana trebalo da otpočnu radovi na izgradnji vijadukta Briješće, koji su povjereni "Hidrogradnji" i hrvatskoj kompaniji Osijek Koteks d.d.

Ugovor o izvođenju radova na izgradnji Sarajevske zaobilaznice, na LOT-u 2A Butila – Briješće – Stup (izgradnja vijadukta Briješće), Peljto je prethodnih dana zaključio s predstavnicima kompanije Osijek Koteks d.d.

Na ovom projektu bit će angažirano od 120 do 150 radnika "Hidrogradnje" d.d. Sarajevo, a rok za završetak radova je 31. januar 2014. godine. Cijena radova iznosi 6.765.429,32 eura.

Vijadukt je dug 724 m (2 paralelna vijadukta) , a u njega će, kako kaže Peljto, biti ugrađeno 31.000 m3 betona i 3.658 tona armature.

„Uključujući ovaj projekt, svi radnici "Hidrogradnje" koji rade na terenu su angažirani. Naravno jedino ne rade oni koji su na bolovanju. Međutim, najviši teret koji kompanija ima jest to što kod nas od ukupno 811 uposlenih 50 posto čini administracija“, kazao je Peljto.

Istaknuo je da "Hidrogradnja" trenutno radi na dionici Drivuša - Kakanj, na Tunelu Vijenac te da ima još nekih završnih radova u Mostaru.

U ovoj godini se, između ostalog, s još nekoliko bh. građevinskih kompanija očekuju radovi na poddionici autoceste Vlakovo – Lepenica koja će se nalaziti na koridoru 5-C.

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

05 Feb 2013 22:28 #3061 by Fache
Ako ih ne iznenadi snijeg u februaru :D

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

06 Feb 2013 12:02 #3064 by xYz
Do 1. jula u funkciji dva prelaza po standardima EU-a

Direktor Uprave za indirektno oporezivanje BiH Miro Džakula izjavio je danas da će BiH od 15. juna biti u mogućnosti da prezentira privremeni granični prelaz u Gradišci, koji će biti osposobljen za kontrolu i carinjenje roba biljnog i životinjskog porijekla koje će se izvozoiti u Evropsku niju.

Prema njegovim riječima, ''u suradnji s načelnokom opštine gradiška Zoranom Latinovićem dogovoreni su svi nepohodni koraci koji će dovesti do uređivanja carinskog terminala''.

''Tu se stvari mijenjaju iz sata u sat i mi smo spremni da sve uradimo kako bi se taj prelaz uredio po standardima EU-a'', istakao je Džakula.

Privremeni granični prelaz funkcionirat će do polovine 2014. ili 2015. godine, što zavisi od toga kada će biti izgrađen novi most na Savi, koji spaja Hrvatsku i BiH, i veže se na autoput Banjaluka - Gradiška.

Džakula je najavio da bi i granični prelaz u Bijači, po sanadardu BIP-a, koji podrazumjeva veterinarsko-sanitarni nadzor za izvoz i uvoz roba biljnog i životinjskog porijekla, trebao biti završen do 1. jula ove godine. UIOBiH raspisao je tender za izvođača radova, a riječ je o poslu vrijednom oko šest miliona KM.

Direktor UIO-a je izrazio uvjerenje da će se zbog potreba proizvođača mlijeka u BiH uspjeti dogovoriti s Hrvaskom i uređenje graničnog prelaza Izačić, kod Bihaća, u skladu sa BIP standardima.

''Naša je želja da omogućimo da naši izvoznici budu apsolutno zaštićeni i imaju jednak treman, te smo stoga predvidjeli taj treći BIP za izvoz mlijeka i mliječnih proizvoda s tog područja'', istakao je Džakula koji je danas u Banjaluci bio domaćin druge konferencije direktora carina i graničnih policija BiH, Hrvatske i Srbije, koja se održava u okviru EXBS projekta, koji podržavaju ambasade SAD-a u Sarajevu, Beogradu i Zagrebu.

Zlako Sokolar, načelnik Uprave granične policije Hrvatske istakao je da je projekt EXBS unaprijedio graničnu saradnju BiH, Hrvatske i Srbije.

''Kroz sporazume i protokole sa BiH imamo dobru suradnju duž cijele granice. Suradnja sa Srbijom isto tako je dobra, a u tijeku su pripreme za potpisivanje protokola oko zajedničkih ophodnji'', naveo je Sokolar.

Direktor Uprave granične policije Srbije Nenad Banović istakao je da su poslovi granične bezbjednosti nedjeljivi, te da je obuka kroz koju su prošli granični i carinski službenici BiH , Srbije i Hrvaske omogućila bolju međusobnu saradnju.

(Anadolija / sa-c.net)
[/i]

Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

Time to create page: 0.091 seconds

 

Top