Ceste Svih Kategorija - AC, BC, MC, RC, LC
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
Radovi na prvoj fazi glavne gradske magistrale počeli su 26. marta, a sinoć je u ponoć Zenica dobila svoj prvi kružni tok, kod Lamele.
Na ovom mjestu su, prije izgradnje kružnog toka, bili postavljeni semafori, koji su otežavali protok vozila i u saobraćajnoj špici stvarali najveće probleme.
"Završni sloj je urađen, horizontalna signalizacija je ocrtana i to je to. Ono što nam je ostalo je da posadimo travu i cvijeće na mjesta gdje je to predviđeno i time smo završili rad na ovom dijelu saobraćajnice", izjavio je jedan od radnika.
Većina vozača i građana Zenice smatra da je ovo pravi potez na ovoj dionici.
Izgradnja kružnog toka je u okvriu prve faze izgradnje glavne gradske magistrale, koja prolazi kroz centar Zenice, dužine 3,25 km, a njena vrijednost je oko 23 miliona KM. U okviru istog projekta u toku su i radovi na proširenju saobraćajnica u ulici Aska Borića, a iz izvršne agencije za realizaciju projekta GGM i iz Općine Zenica obavještavaju sve učesnike u saobraćaju da će u sklopu predviđenih aktivnosti na rekonstrukciji raskrsnica Drveni most i Babina rijeka, 05. juna 2012. godine biti izvođeni radovi.
Radovi uključuju skidanje semaforske signalizacije i stubova javne rasvjete, kao i postavljanje gradilišne saobraćajne signalizacije, kojom će se omogućiti kružni tok saobraćaja. U popodnevnim satima istog dana očekuje se da raskrsnice Drveni most i Babina Rijeka profunkcionišu kao kružne raskrsnice do daljnjeg.
Učesnici u saobraćaju i pješaci mole se za strpljenje, razumijevanje i poštivanje signalizacije, te maksimalno korištenje alternativnih putnih pravaca u cilju smanjenja saobraćajne gužve.
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
Javno Preduzeće Autoceste Federacije BiH vjerovatno će još jednom morati tražiti novog izvođača radova za tunel Vijenac na koridoru 5c.
Kako sada stvari stoje, nakon slovenskog SCT-a koji je dobio ovaj projekat na tenderu, a poslije toga bankrotirao, slična sudbina čeka i drugo slovenačko preduzeće koje je od SCT-a preuzelo izgradnju tunela vrijednog 62 miliona eura, Primorje.
Raskid ugovora
Direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić je kazao da ukoliko se u Primorju u Sloveniji otvori stečaj, ugovor za izgradnju tunela Vijenac će odmah biti prekinut jer Autoceste ne žele raditi sa preduzećem koje je u stečaju i za koje nisu sigurni da će na vrijeme izvršavati svoje obaveze, odnosno da će ih uopće izvršiti.
"Bez obzira na to što Primorje dobro radi posao u BiH, ako u Sloveniji pokrenu stečaj, automatski slijedi raskid ugovora", kaže on.
Slovenski mediji pišu da je Marjan Poljšak, gradonačelnik Ajdovščine, poslao bankama hitan poziv da što prije dogovore stečaj Primorja. Predložio je da banke dogovore konzorcij povjerilaca koji će od stečajnog upravitelja zatražiti vođenje procesa nadziranog stečaja. Cilj nadziranog stečaja bi bio ponovno pokretanje ili nastavak rada građevinske djelatnosti u Primorju u jednom ili više novih poduzeća.
Primorje, inače, slovenskim bankama duguje više od 200 miliona eura, a banke su već nekoliko puta produžavale rok vraćanja novca. Također, kompanija je pokušala pronaći partnera koji bi svježim novcem vratio dugove i nastavio s radom, ali ni to nije uspjelo. Čini se da ni promjena uprave preduzeća nije donijela ništa novo. Primorje je pred stečajem.
Druge opcije
Iz federalnih Autocesta su najavili da će, ako Primorje zaista ode u stečaj poduzeti sve da zaštite domaće podizvođače radova. Vijenac, zajedno sa Primorjem, radi i bh. konzorcij sastavljen od kompanija Euroasfalt, Hidrogradnja i ŽGP-a. Vrijednost posla koji rade domaće kompanija je oko 28 miliona eura.
Ko će nastaviti radove nakon Primorja, u JP Autoceste ne znaju, ali kažu da ima nekoliko opcija za izbor novog, odnosno trećeg izvođača radova.
SAC
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
Radovi koje firma Euro-Asfalt d.o.o. izvodi na izgradnji navedenog tunela se izvode po planiranoj dinamici. Zaključno sa 31.05.2012. izvršen je iskop i urađena primarna podgrada u dužini 723,4 m tunela kalote i 467 m stepenice lijeve strane i 469 m stepenice desne strane. U toku su radovi na iskopu temelja gdje je do sada iskopano 396 metara temelja desne strane i 348 metara lijeve strane, ukupno 744 m. Izvode se i radovi na iskopu podnožnog svoda tunela, gdje se na lijevoj strani iskopalo 336 metara a na desnoj strani 372 metra, ukupno 708 metara. Pješačka poprečna veza je urađena u dužini od 16,1 metara. U prilogu se nalaze slike sa projekta.
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
U Sarajevu će ovog mjeseca biti održan operativni sastanak ekspertskih timova za izgradnju mosta na Savi kod Gradiške, najavili su iz hrvatskog Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.
Iz ovog ministarstva Srni je rečeno da je prijedlog međudržavnog sporazuma za projektovanje, građenje i održavanje mosta na Savi kod Gradiške, putem kompanije "Hrvatske ceste" dostavljen predstavnicima BiH na izjašnjavanje i unošenje eventualnih korekcija.
Ovom sastanku, nakon kojeg će obje strane imati više informacija, prisustvovaće predstavnici hrvatskog Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i kompanije "Hrvatske ceste".
Hrvatska ulaskom u EU treba da ispuni postavljene zahtjeve Brisela, a jedan od njih je izgradnja minimalno dva granična prelaza, podsjećaju iz hrvatskog Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.
"Jedan od takvih prelaza je na lokaciji Stare Gradiške, ali budući da postojeći prelaz ne zadovoljava normalne uslove putnog prometa razmatrano je da bi se trebao napraviti novi plato graničnog prelaza uz izgradnju novog mosta preko Save", navode iz Ministarstva.
S obzirom da ranije nije bilo moguće u određenom roku provesti novu izgradnju,navode iz Ministarstva, odlučeno je da će Hrvatska raditi na dva paralelna postupka - proširenju postojećeg graničnog prelaza na lokaciji Stare Gradiške i razvijanju nove lokacije koja zahtjeva izgradnju novog mosta preko Save.
Predstavnici BiH i Hrvatske potpisali su u novembru 2011. godine Sporazum o izgradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Gradiške i priključnih graničnih dionica međudržavnog puta E-661.
Most na Savi kod Gradiške trebalo bi da spoji autoput Banjaluka - Gradiška sa Hrvatskom, odnosno autoputem Zagreb - Beograd.
Izgradnja mosta na Savi, prema procjeni stručnjaka, koštaće 30 miliona eura,a zajedno će ga, po dogovoru, finansirati Hrvatska i BiH, i to pola-pola.
Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović najavio je nedavno da će za koji mjesec biti raspisan tender i izabran izvođač radova za izgradnju mosta na Savi u Gradiški, koji će spajati Republiku Srpsku i Hrvatsku.
On je naglasio da Republika Srpska ima obezbijeđena sredstva, za razliku od Hrvatska koja to još nije učinila i biće u mogućnosti da novac obezbijedi 2013. godine.
E-Kapija
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
U putnu infrastrukturu u Republici Srpskoj u posljednje četiri godine uloženo je više od milijardu i sto miliona KM - rekao je ministar saobraćaja i veza Srpske Nedeljko Čubrilović.
On je naveo da su pripremljeni projekti za izgradnju novih dionica i da su izvršene studije ekonomske opravdanosti za pojedine dionice, te da se pregovaralo sa potencijalnim koncensionarima za izvođenje radova.
Govoreći o autoputu Banjaluka-Doboj, Čubrilović je naveo da je rok za izvođenje radova tri godine od momenta uvođenja izvođača u posao.
„Prvobitno je bila izgrađena studija za brzu cestu, ali je preinačena da treba autoput, jer sedam godina po korišćenju tog puta dobijate frekvenciju saobraćaja koja zadovoljava uslove isplativosti, a to je preko 12.000 vozila dnevno“, rekao je Čubrilović sinoć za Alternativnu televiziju.
On je dodao da studije ekonomske opravdanosti govore da će eksploatacija tog autoputa, odnosno plaćanje putarine, obezbjediti vraćanje kreditnog zaduženja, te da on neće koštati generacije koje dolaze jer je isplativ.
Čubrilović je istakao da je mahovljanska petlja objekat koji je dobio najviše ocjene, a u prilog tome ide i to što je dobijeno pet miliona evra nepovratnih sredstava za izgradnju petlje.
On je dodao da će rokovi za završetak mahovljanske petlje biti neznatno probijeni, jer je trebala biti puštena 15. juna, ali da zbog loših vremenskih uslova to neće biti moguće.
Prema njegovim riječima, do kraja godine bi trebalo da bude definisano pod kojim uslovima će se naplaćivati putarina na autoputu Banjaluka -Gradiška.
Govoreći o Željeznicama Republike Srpske, ministar saobraćaja i veza je rekao da u tom preduzeću ima problema, ali da oni nisu ništa drugačiji u takvim preduzećima u okruženju.
„Treba da se izvrši restrukturisanje. ŽRS imaju pozitivne pomake kada je riječ o ukupnom prevezenom teretu, imaju pomak i u prihodima. Kasni se sa platama, međutim treba da se napravi kolektivni ugovor i po završetku ugovora treba pristupiti reorganizaciji samog sistema“, naglasio je Čubrilović.
On je dodao da je greška napravljena kada su ŽRS ušle u djelimičnu privatizaciju, da postoji mogućnost da ovo preduzeće ode u stečaj, ali da nema nijednog uslova za to.
„Dirigovani stečaj po zakonu ne postoji, ali postoji program restruktuiranja i to treba uraditi“, ponovio je Čubrilović.
On je naveo da ŽRS nedostaje 40 miliona KM obrtnih sredstava koje treba da izmire sve obaveze prema rdnicima i dobavljačima, te da je osnovni problemi što ovo preduzeće nailazi na svakodnevni problem nelikvidnosti.
„ŽRS nedostaje pet miliona tona robe da godišnje preveze, uz ovo što sada prevozi, da bi bili rentabilni“, zaključio je Čubrilović i dodao da koliko bude rasla privredna aktivnost i Željeznice će izlaziti brže iz krize.
E-Kapija
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
Od 1. jula 2013. godine u planu je otvorenje trajektne linije između kopna i poluotoka Pelješca, namijenjene prvenstveno prijevozu kamiona, najavio je juče na susretu s novinarima ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, javlja Hina.
Nova trajektna pruga slijedit će projektiranu trasu pelješkog mosta, s lučicama na njegovim dvama krajevima, rekao je Hajdaš Dončić.
Glavni razlog uvođenja nove linije su zahtjevi Evropske unije u pogledu nadzora prometa. Kako je zbog neumskog primorja koje pripada Bosni i Hercegovini prekinut teritorijalni kontinuitet Republike Hrvatske, takvo rješenje je nužno zbog schengenskih pravila, kaže Hajdaš Dončić.
Uz to, to je rješenje jedino izvedivo do ulaska Hrvatske u EU, 1. jula 2013. godine. To ne znači da se odustalo od gradnje cestovnog koridora kroz neumsko zaleđe, naglašava Hajdaš Dončić napominjući kako taj koridor ne može biti izgrađen do datuma stupanja Hrvatske u članstvo EU-a.
Nova trajektna pruga također neće ukinuti postojeću liniju Ploče - Trpanj.
U Ministarstvu kažu da je pristanište nove linije na Pelješcu već izgrađeno, za što su se pobrinuli izvođači radova na mostu Pelješac, a pristanište na obali treba izgraditi.
Hrvatske ceste dobile su zadatak projektiranja pristupne ceste, a cestu na Pelješcu duljine 1,8 kilometara, koja spaja pristanište s državnom cestom, treba asfaltirati.
Cijena svih tih zahvata trebala bi biti poznata za desetak dana, kažu u Ministarstvu.
Vožnja novom linijom trajala bi sedam do deset minuta, a trajekti bi mogli dnevno prevesti sedam hiljada automobila dok se postojećom linijom Trpanj - Ploče može prevesti dvije hiljade.
Pelješki most, kaže Hajdaš Dončić, nije izgledan u kratkom i srednjem roku, ali to ne znači da se jednom neće graditi.
Četiri milijarde kuna koliko bi most koštao previše je za Hrvatsku, a i neumski koridor povoljniji je za stanovnike krajnjeg juga Hrvatske jer im bitno skraćuje put prema srednjoj Dalmaciji i dalje, ističu u Ministarstvu.
E-Kapija
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
Izvođač radova na autoputu Banjaluka - Doboj, dionica od Prnjavora do Doboja, biće izabran do kraja ovog mjeseca, a već početkom avgusta mogu biti očekivani radovi.
Ovo je rekao Dušan Topić, direktor JP "Autoputevi RS", i dodao da tender još nije završen te da je sada na potezu EBRD.
"Završena je prva faza tendera, odnosno tehničke ponude i pretkvalifikacija. Izvještaj je otišao u EBRD na saglasnost i kada je dobijemo, a očekujemo je ove sedmice, šaljemo zahtjev pretkvalifikovanim ponuđačima za dostavljanje druge faze ponude, odnosno finansijske ponude", istako je Topić.
U JP "Autoputevi RS" kažu da je uslove iz prve faze tendera ispunilo deset od ukupno 12 prijavljenih kompanija, te da su u igri firme iz RS, Hrvatske, Italije, Turske, Češke, Španije i Makedonije.
Nezvanično saznajemo da je domaća kompanija "Integral inžinjering" ponudu dostavila sa firmom "Granit" iz Skoplja, dok je "Niskogradnja" konkurisala zajedno sa firmama OHL iz Češke i jednom kompanijom iz Španije.
Pored domaćih kompanija u drugi krug nadmetanja ući će najvjerovatnije i "Toto konstrukcioni" iz Italije, "Dena" konzorcijum iz Kazahstana i Turske, "Bikad" iz Njemačke, "Vijadukt", "Ingra inžinjering" i "Konstruktor" iz Hrvatske, kao i austrijske firme "Strabag" i "Hoktif`.
"U julu očekujemo potpisivanje ugovora sa najpovoljnijim ponuđačima, nakon čega slijedi početak radova koji može biti očekivan u avgustu", kazao je Topić.
Podsjećanja radi dionica autoputa Banjaluka - Doboj, od Prnjavora do Doboja duga je 37 kilometara, a rok za završetak radova biće tri godine. Ova dionica biće finansirana kreditom Evropske banke za obnovu i izgradnju u iznosu od 150 miliona KM, a korisnik kredita uz garancije Vlade RS biće JP "Autoputevi RS". Kamatna stopa na ovaj kredit je šestomjesečni euribor plus jedan odsto, sa grejs periodom od tri godine, odnosno vremenom izgradnje i rokom otplate od 15 godina.
E-Kapija
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
07.06.2012
http://www.aa.com.tr/t.php?src=documents/AA/content_new/699/ensad-karic-ju-autoceste-fbih-8-jpg20120607163424.jpg&w=609&h=424
Završavaju se pripreme za početak izgradnje dionice Suhodol - Tarčin u okviru autoceste na Koridoru 5c kroz Bosnu i Hercegovinu, izjavio je za agenciju Anadolija direktor Javnog preduzeća Autoceste FBih Ensad Karić.
“Dionica Suhodol-Tarčin je u pripremi i uskoro se očekuje i početak radova na toj dionici autoputa”, kazao je Karić.
On je podsjetio kako izvođač radova na ovoj dionici ima mjesec dana predviđenih za mobilizaciju gradilišta, kako bi svi radovi mogli uspješno startovati.
“Mi smo u toku prošle sedmice izvršili sve potrebne geodetske poslove, i označili smo predviđenu trasu autoputa zajedno sa Općinom Hadžići”, istakao je Karić.
Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru 5c, poddionica Suhodol-Tarčin i Ugovor o saradnji na izgradnji ove poddionice, 25. maja 2012. godine, u Sarajevu su potpisali uime FBiH Karić i uime izvođača Kemal Unluer, generalni direktor turske kompanije Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret a.s.
ANADOLU
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Marshall
- Offline
- Platinum Boarder
- Objave: 723
- Thank you received: 54
Aktivnosti na izgradnji cestovnog koridora V-c odvijaju se različitom dinamikom i jasno je kako će pojedine dionice i objekti na koridoru biti izgrađeni znatno prije drugih. Krajnje dionice koridora će, kako je planirano, biti završene znatno prije većine ostalih, piše Večernji list.
Planovi vlasti
Ako se obistine planovi državnih vlasti, do sredine 2014. godine u funkciju bi trebala biti stavljeni i granični prijelazi na sjevernom, odnosno južnom kraju koridora kroz BiH. Južni granični prijelaz, koji bi se trebao nalazi u Bijači, ima prioritet, jer će, uz prijelaz u B.Gradišci, to nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju, biti jedini prijelaz preko kojeg će BiH moći izvoziti hranu i sve druge robe koje zahtjevaju inspekcijski nadzor. U tijeku je izgradnja granične dionice autoceste Bijača-Kravice, s petljom Zvirići, u dužini od 5,255 kilometara.
Unutar ove dionice se nalazi granični prijelaz Bijača dužine 1,165 kilometara, čija izgradnja još nije započela. Sada je jasno da će se kompletan granični prijelaz graditi u četiri dijela, a u financiranju će sudjelovati i Europska komisija preko sredstava iz IPA fondova. Uz odabir izvođača radova trenutačno se radi na eksproprijaciji zemljišta za granični prijelaz Bijača, i taj posao bi trebao biti završen u narednim danima. Sva dokumentacija za početak izgradnje graničnog prijelaza trebala bi biti spremna do kraja ove godine, a puštanje u promet samog prijelaza očekuje se do 1. srpnja iduće godine, odnosno do datuma kada bi Hrvatska trebala postati punopravna članica Europske unije. Granični prijelaz Svilaj, na sjevernom kraju koridora V-c kroz BiH, bit će izgrađen nešto kasnije.
Za sada je urađen elaborat o eksproprijaciji zemljišta, ali sama eksproprijacija još nije počela. Završetak prve faze izgradnje ovog prijelaza i njegovo puštanje u minimalno potrebnu funkciju se planira kada i završetak izgradnje međudržavnog mosta preko rijeke Save i dijela autoceste u BiH do petlje Svilaj ili Odžak, a to je predviđeno u lipnju 2014. godine.
Tek 37 kilometara
BiH je od predviđenih 336 kilometara do sada izgradila tek 37 kilometara autoceste na koridoru V-c. U tijeku je izgradnja 21 kilometra, a priprema se za izgradnju još 43 kilometra.
Izgradena je dionica sjeverno od Sarajeva, Jošanica-Podlugovi-Visoko-Kakanj, dužine 37 kilometara, a dionice koje se grade su Kakanj-Drivuša, u ukupnoj dužini 16 kilometara i dio Sarajevske obilaznica od Jošanice do Butile duga pet kilometara.
E-Kapija
“The Roots of Violence: Wealth without work, Pleasure without conscience, Knowledge without character, Commerce without morality, Science without humanity, Worship without sacrifice, Politics without principles” - Mahatma Gandhi
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.