Regional Construction News
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
07 Okt 2015 21:26 #5049
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Herceg Novi: Luksuz blista s mora
Projekat „Portonovi“, vredan 500 miliona evra, jedan od najvećih u Evropi, na mestu nekadašnje kasarne u Kumboru sada je vidljiviji s mora nego s kopna. Oni koji su ga sagledali s te strane, s koje je, kažu, Herceg Novi najlepši, znaju da se posao odvija po planu, a rezultati prevazilaze očekivanja.
Ovo je rezime razgovora za „Novosti“ sa Adrijanom Husić, menadžerom za korporativne komunikacije i društveno odgovorno poslovanje u kompaniji „Azmont investments“.
Završetak prve faze projekta planiran je za februar 2017, a fazna gradnja dogovorena je ugovorom o dugoročnom zakupu ove atraktivne lokacije. Ona je podrazumevala uz pripremne radove i izgradnju hotelskih sadržaja, a investicija bi trebalo da bude realizovana u periodu od osam godina. Projekat je počet u avgustu 2013. i tada je rečeno da će do maja 2016. biti završen prvi „One and only“ hotel u Evropi, s marinom sa 250 vezova, restoranima i barovima, klubovima i luksuznim vilama.
- „Azmont investments“ je investitor čija je namera da u Herceg Novom i Crnoj Gori bude dugoročno. Naša ambicija je da postavimo nove standarde ne samo ovde već i na Mediteranu. To će značajno doprineti i Crnoj Gori, a kompaniju pozicionirati na svetskoj mapi – ističe Husićeva i dodaje da je napredak u izgradnji evidentan.
Na pitanje kako će se dalje razvijati i ima li odstupanja od prvobitnih planova, Husićeva navodi da ovakav projekat uvek ima svoju dinamiku i podložan je promenama, ali na bolje. Tako bi na pravi način odgovorio potrebama i zahtevima klijentele, koja će samo pod određenim uslovima izuzetnog kvaliteta doći da otkrije i istražuje lepote Crne Gore.
- Kada smo počeli ovo putovanje, cilj je bio da kreiramo sofisticiran, višenamenski kompleks po najvišim svetskim standardima, a sada znamo da smo na pravom putu. Na projektu radimo s mnogobrojnim partnerima iz Crne Gore, regiona i inostranstva, ali je to timski rad zasnovan na međusobnom poverenju. Izdvojila bih saradnju s hotelskim kompleksom „One and only-One&Only welness“ i spa brendom „Anri Šeno“, koja je ključna u kreiranju „Portonovi“ životnog stila. Oni, svakako, nisu jedini partneri i brendovi koji će nam se pridružiti, pošto je pred nama mnogo posla, a graditi nove stilove ne možemo sami – zaključila je Husićeva.
Marina
Prethodnih dana javnost je ustalasala vest da je počelo rušenje stare lansirne rampe, koju je pre Drugog svetskog rata konstruisao pomorski kapetan Miroslav Štumberger. Hoće li deo istorije biti sačuvan i kako će izgledati buduća marina, iz „Azmonta“ će, po obećanju naše sagovornice, saopštiti narednih dana.
novosti.rs
Projekat „Portonovi“, vredan 500 miliona evra, jedan od najvećih u Evropi, na mestu nekadašnje kasarne u Kumboru sada je vidljiviji s mora nego s kopna. Oni koji su ga sagledali s te strane, s koje je, kažu, Herceg Novi najlepši, znaju da se posao odvija po planu, a rezultati prevazilaze očekivanja.
Ovo je rezime razgovora za „Novosti“ sa Adrijanom Husić, menadžerom za korporativne komunikacije i društveno odgovorno poslovanje u kompaniji „Azmont investments“.
Završetak prve faze projekta planiran je za februar 2017, a fazna gradnja dogovorena je ugovorom o dugoročnom zakupu ove atraktivne lokacije. Ona je podrazumevala uz pripremne radove i izgradnju hotelskih sadržaja, a investicija bi trebalo da bude realizovana u periodu od osam godina. Projekat je počet u avgustu 2013. i tada je rečeno da će do maja 2016. biti završen prvi „One and only“ hotel u Evropi, s marinom sa 250 vezova, restoranima i barovima, klubovima i luksuznim vilama.
- „Azmont investments“ je investitor čija je namera da u Herceg Novom i Crnoj Gori bude dugoročno. Naša ambicija je da postavimo nove standarde ne samo ovde već i na Mediteranu. To će značajno doprineti i Crnoj Gori, a kompaniju pozicionirati na svetskoj mapi – ističe Husićeva i dodaje da je napredak u izgradnji evidentan.
Na pitanje kako će se dalje razvijati i ima li odstupanja od prvobitnih planova, Husićeva navodi da ovakav projekat uvek ima svoju dinamiku i podložan je promenama, ali na bolje. Tako bi na pravi način odgovorio potrebama i zahtevima klijentele, koja će samo pod određenim uslovima izuzetnog kvaliteta doći da otkrije i istražuje lepote Crne Gore.
- Kada smo počeli ovo putovanje, cilj je bio da kreiramo sofisticiran, višenamenski kompleks po najvišim svetskim standardima, a sada znamo da smo na pravom putu. Na projektu radimo s mnogobrojnim partnerima iz Crne Gore, regiona i inostranstva, ali je to timski rad zasnovan na međusobnom poverenju. Izdvojila bih saradnju s hotelskim kompleksom „One and only-One&Only welness“ i spa brendom „Anri Šeno“, koja je ključna u kreiranju „Portonovi“ životnog stila. Oni, svakako, nisu jedini partneri i brendovi koji će nam se pridružiti, pošto je pred nama mnogo posla, a graditi nove stilove ne možemo sami – zaključila je Husićeva.
Marina
Prethodnih dana javnost je ustalasala vest da je počelo rušenje stare lansirne rampe, koju je pre Drugog svetskog rata konstruisao pomorski kapetan Miroslav Štumberger. Hoće li deo istorije biti sačuvan i kako će izgledati buduća marina, iz „Azmonta“ će, po obećanju naše sagovornice, saopštiti narednih dana.
novosti.rs
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
07 Okt 2015 21:37 #5050
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Novi tender za „Muzej savremene umetnosti“
Upravni odbor „Muzeja savremene umetnosti“ (MSU) je saopštenjem obavestio javnost da je prihvatio odluku v. d. direktora Slobodana Nakarade da obustavi javne nabavke za rekonstrukciju, adaptaciju i dogradnju zgrade Muzeja. U skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, MSU će, kaže se, raspisati novi tender za izvođenje radova, čime bi se stvorili uslovi za otvaranje zdanja na Ušću u najkraćem mogućem roku.
Da podsetimo, početkom septembra, UO ove kulturne institucije smenio je tadašnjeg direktora Jovana Despotovića, sa obrazloženjem da je on glavni „kočničar“ obnove. Despotović je uzvratio optuživši ministra kulture da je na njega vršio pritisak da na tenderu prihvati firmu koja je ponudila damping cenu i time prekrši zakon. Usledila je žustra polemika između članova tenderske komisije i Ministarstva kulture, u kojoj je Ministarstvo optužilo komisiju da neopravdano protežira firmu sa najvišom cenom. Vlada Srbije potom je razrešila Despotovića, a za v. d. direktora postavila Slobodana Nakaradu.
Odluku Nakarade da obustavi tender, raspisan u martu i u okviru koga se odlučivalo čak u pet krugova, UO je ocenio kao jedinu logičnu i ispravnu, jer je, smatraju „doneta posle višemesečne i kontroverzne procedure izbora izvođača radova“.
- Ta procedura je prouzrokovala nemogućnost zaključenja ugovora i završetka radova u predviđenom roku do 20. septembra, što je bio preduslov da Muzej savremene umetnosti bude otvoren 20. oktobra, na dan svoje 50. godišnjice – zaključuje se u saopštenju UO MSU.
Finansijska sredstva koja je Vlada odvojila za rekonstrukciju zgrade MSU moraće da počnu da se realizuju do kraja kalendarske godine, kako se ne bi vratila u budžet, zbog čega novi tender mora da se sprovede u veoma kratkom roku. A kako nameravaju da „obezbede nastavak i nesmetan završetak radova“, u MSU će obavestiti javnost na konferenciji za štampu početkom sledeće nedelje.
novosti.rs
Upravni odbor „Muzeja savremene umetnosti“ (MSU) je saopštenjem obavestio javnost da je prihvatio odluku v. d. direktora Slobodana Nakarade da obustavi javne nabavke za rekonstrukciju, adaptaciju i dogradnju zgrade Muzeja. U skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, MSU će, kaže se, raspisati novi tender za izvođenje radova, čime bi se stvorili uslovi za otvaranje zdanja na Ušću u najkraćem mogućem roku.
Da podsetimo, početkom septembra, UO ove kulturne institucije smenio je tadašnjeg direktora Jovana Despotovića, sa obrazloženjem da je on glavni „kočničar“ obnove. Despotović je uzvratio optuživši ministra kulture da je na njega vršio pritisak da na tenderu prihvati firmu koja je ponudila damping cenu i time prekrši zakon. Usledila je žustra polemika između članova tenderske komisije i Ministarstva kulture, u kojoj je Ministarstvo optužilo komisiju da neopravdano protežira firmu sa najvišom cenom. Vlada Srbije potom je razrešila Despotovića, a za v. d. direktora postavila Slobodana Nakaradu.
Odluku Nakarade da obustavi tender, raspisan u martu i u okviru koga se odlučivalo čak u pet krugova, UO je ocenio kao jedinu logičnu i ispravnu, jer je, smatraju „doneta posle višemesečne i kontroverzne procedure izbora izvođača radova“.
- Ta procedura je prouzrokovala nemogućnost zaključenja ugovora i završetka radova u predviđenom roku do 20. septembra, što je bio preduslov da Muzej savremene umetnosti bude otvoren 20. oktobra, na dan svoje 50. godišnjice – zaključuje se u saopštenju UO MSU.
Finansijska sredstva koja je Vlada odvojila za rekonstrukciju zgrade MSU moraće da počnu da se realizuju do kraja kalendarske godine, kako se ne bi vratila u budžet, zbog čega novi tender mora da se sprovede u veoma kratkom roku. A kako nameravaju da „obezbede nastavak i nesmetan završetak radova“, u MSU će obavestiti javnost na konferenciji za štampu početkom sledeće nedelje.
novosti.rs
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
19 Okt 2015 20:09 #5075
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Uskoro projekat za revitalizaciju Petrovaradinske tvrđave
Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević najavio je da je u pripremi projekat revitalizacije Petrovaradinske tvrđave koji će uskoro biti predstavljen javnosti.
Vučević je, povodom 323. rođendana Tvrđave na Petrovaradinu, izjavio „Tanjugu“ da on kao gradonačelnik neće dozvoliti propadanje tog simbola grada i da će učiniti sve da tvrđava bude tretirana u skladu sa svojim kulturnim i istorijskim značajem.
- Petrovaradinska tvrđava je simbol Novog Sada i mi ćemo učiniti sve da taj simbol očuvamo kako bi blistao u najlepšem mogućem sjaju – rekao je Vučević. On je dodao da je Grad aplicirao kod međunarodnih fondova za sredstva za revitalizaciju Tvrđave.
Vučević je istakao da ta najveća tvrđava na Dunavu danas puni 323 godine i da je to praznik i za Novi Sad i sve Novosađane, jer Petrovaradinska tvrđava je ono što, kako je rekao, naš grad čini posebnim i ima posebno mesto u životima i uspomenama mnogih Novosađana.
- Tvrđava na Petrovaradinu postoji pune 323 godine, a na nama je da učinimo sve kako bi je generacijama koje dolaze ostavili u što boljem stanju kako bi jednako lepa i blistava krasila Novi Sad i narednih puno više od 323 godine, i mi ćemo to i učiniti – naglasio je Vučević.
Petrovaradinsku tvrđavu izgradila je Austrija, izgradnja je počela 1692. godine, i građena je tada najmodernijim sistemom gradnje – „fortifikacijom“, a prvi plan za izgradnju Tvrđave izradio je inženjerski pukovnik grof Matijas Kajzersfeld.
Tanjug
Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević najavio je da je u pripremi projekat revitalizacije Petrovaradinske tvrđave koji će uskoro biti predstavljen javnosti.
Vučević je, povodom 323. rođendana Tvrđave na Petrovaradinu, izjavio „Tanjugu“ da on kao gradonačelnik neće dozvoliti propadanje tog simbola grada i da će učiniti sve da tvrđava bude tretirana u skladu sa svojim kulturnim i istorijskim značajem.
- Petrovaradinska tvrđava je simbol Novog Sada i mi ćemo učiniti sve da taj simbol očuvamo kako bi blistao u najlepšem mogućem sjaju – rekao je Vučević. On je dodao da je Grad aplicirao kod međunarodnih fondova za sredstva za revitalizaciju Tvrđave.
Vučević je istakao da ta najveća tvrđava na Dunavu danas puni 323 godine i da je to praznik i za Novi Sad i sve Novosađane, jer Petrovaradinska tvrđava je ono što, kako je rekao, naš grad čini posebnim i ima posebno mesto u životima i uspomenama mnogih Novosađana.
- Tvrđava na Petrovaradinu postoji pune 323 godine, a na nama je da učinimo sve kako bi je generacijama koje dolaze ostavili u što boljem stanju kako bi jednako lepa i blistava krasila Novi Sad i narednih puno više od 323 godine, i mi ćemo to i učiniti – naglasio je Vučević.
Petrovaradinsku tvrđavu izgradila je Austrija, izgradnja je počela 1692. godine, i građena je tada najmodernijim sistemom gradnje – „fortifikacijom“, a prvi plan za izgradnju Tvrđave izradio je inženjerski pukovnik grof Matijas Kajzersfeld.
Tanjug
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
25 Okt 2015 20:51 #5095
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Beograd prvi sprovodi Zakon o ulaganjima - Rekonstrukcija "Sava centra" koštaće 25 mil EUR
Beograd biće prvi grad u Srbiji koji će početi da primenjuje Zakon o ulaganjima, a jedan od prvih projekata koji će biti sproveden biće rekonstrukcija "Sava centra", izjavio je u subotu zamenik šefa kabineta gradonačelnika Beograda za investicije i infrastrukturu Dragutin Nenezić.
Nenezić je naveo da će rekonstrukcija "Sava centra", projekat čija će vrednost biti oko 25 mil EUR, Beograd učiniti najvećim kongresnim centrom u širem regionu, prenosi "Beoinfo".
Govoreći o Zakonu o ulaganjima, Nenezić je na EIAT investicionom forumu u Palati Srbija rekao da će investitori kao i do sada biti upućeni na Kabinet gradonačelnika kao "one stop shop", s tim da će u okviru kabineta biti formirana posebna jedinica za podršku ulaganjima.
- Ono što je novina je da će se u skladu sa Zakonom ulaganjima preko te jedinice izdavati sva dokumentacija, dozvole i slično, kao i da će se dodeljivati podsticaji - rekao je Nenezić.
Nenezić i gradski sekretar za privredu Tijana Maljković istakli su na EIAT investicionom forumu prednosti glavnog grada za ulaganje i poslovanje kompanija koje bi investirale u regiju.
Maljković je, kako je saopšteno, ukazala na pozitivan imidž koji Beograd ima u svetu i naglasila da je uloga Grada Beograda da nastavi sa konkretnim potezima kako bi se u glavni grad privuklo što više kako domaćih, tako i stranih gostiju.
Ona je istakla prednosti priobalja Save i Dunava, koje pored atraktivnosti u velikoj meri doprinose i boljoj zaposlenosti mladih ljudi i navela da je posebnu pažnju privukao ugovor koji je Grad Beograd potpisao sa još sedam gradova u Srbiji koji imaju tvrđave na obalama Dunava i u kojima je moguće može aplicirati za IPA fondove, ali i veliki broj novootvorenih hotela.
ekapija.com
Beograd biće prvi grad u Srbiji koji će početi da primenjuje Zakon o ulaganjima, a jedan od prvih projekata koji će biti sproveden biće rekonstrukcija "Sava centra", izjavio je u subotu zamenik šefa kabineta gradonačelnika Beograda za investicije i infrastrukturu Dragutin Nenezić.
Nenezić je naveo da će rekonstrukcija "Sava centra", projekat čija će vrednost biti oko 25 mil EUR, Beograd učiniti najvećim kongresnim centrom u širem regionu, prenosi "Beoinfo".
Govoreći o Zakonu o ulaganjima, Nenezić je na EIAT investicionom forumu u Palati Srbija rekao da će investitori kao i do sada biti upućeni na Kabinet gradonačelnika kao "one stop shop", s tim da će u okviru kabineta biti formirana posebna jedinica za podršku ulaganjima.
- Ono što je novina je da će se u skladu sa Zakonom ulaganjima preko te jedinice izdavati sva dokumentacija, dozvole i slično, kao i da će se dodeljivati podsticaji - rekao je Nenezić.
Nenezić i gradski sekretar za privredu Tijana Maljković istakli su na EIAT investicionom forumu prednosti glavnog grada za ulaganje i poslovanje kompanija koje bi investirale u regiju.
Maljković je, kako je saopšteno, ukazala na pozitivan imidž koji Beograd ima u svetu i naglasila da je uloga Grada Beograda da nastavi sa konkretnim potezima kako bi se u glavni grad privuklo što više kako domaćih, tako i stranih gostiju.
Ona je istakla prednosti priobalja Save i Dunava, koje pored atraktivnosti u velikoj meri doprinose i boljoj zaposlenosti mladih ljudi i navela da je posebnu pažnju privukao ugovor koji je Grad Beograd potpisao sa još sedam gradova u Srbiji koji imaju tvrđave na obalama Dunava i u kojima je moguće može aplicirati za IPA fondove, ali i veliki broj novootvorenih hotela.
ekapija.com
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
02 Nov 2015 16:07 #5115
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Pelješki most se ne spominje u strategiji EU
Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine pozdravlja usvajanje strategije Evropske unije za jadransko-jonsku regiju, a koju je usvojio Evropski parlament 28. oktobra. Usvojeni dokument ima veliki značaj i za našu državu jer ističe važnost izgradnje jadransko-jonske autoceste, povezivanja zemalja članica EU sa zemljama nečlanicama, razvijanje energetske mreže. Nasuprot novinskim navodima da strategija izričito podržava izgradnju pelješkog mosta, usvojeni dokument ni na jednom mjestu ne spominje ovaj projekt, navodi se u saopćenju Ministarstva komunikacija i prometa BiH.
Nadalje u saopćenju Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine naglašava da gradnji mosta treba prethoditi bilateralni sporazum između BiH i Republike Hrvatske kojim bi se našoj zemlji osigurao slobodan pristup međunarodnim vodama, u skladu sa UN konvencijom o pravu mora. Hrvatska strana još uvijek nije dostavila imena članova zajedničke komisije koji bi trebali razmatrati ovo pitanje, i pored urgencija koje je ministarstvo poslalo.
Također, ministarstvo napominje da Bosna i Hercegovina nije učestvovala na izradi studije utjecaja na okoliš što je morao biti slučaj s obzirom da se radi o velikom građevinskom projektu u neposrednoj blizini teritorije Bosne i Hercegovine, a što je predviđeno UN-ovom "Espoo konvencijom".
O svim ovim problemima Ministarstvo će informirati Vijeće ministara, te predložiti da se ova otvorena pitanja razmotre na najvišem nivou između dvije države u što skorijem vremenu, kaže se na kraju saopćenja.
Federalna.ba
Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine pozdravlja usvajanje strategije Evropske unije za jadransko-jonsku regiju, a koju je usvojio Evropski parlament 28. oktobra. Usvojeni dokument ima veliki značaj i za našu državu jer ističe važnost izgradnje jadransko-jonske autoceste, povezivanja zemalja članica EU sa zemljama nečlanicama, razvijanje energetske mreže. Nasuprot novinskim navodima da strategija izričito podržava izgradnju pelješkog mosta, usvojeni dokument ni na jednom mjestu ne spominje ovaj projekt, navodi se u saopćenju Ministarstva komunikacija i prometa BiH.
Nadalje u saopćenju Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine naglašava da gradnji mosta treba prethoditi bilateralni sporazum između BiH i Republike Hrvatske kojim bi se našoj zemlji osigurao slobodan pristup međunarodnim vodama, u skladu sa UN konvencijom o pravu mora. Hrvatska strana još uvijek nije dostavila imena članova zajedničke komisije koji bi trebali razmatrati ovo pitanje, i pored urgencija koje je ministarstvo poslalo.
Također, ministarstvo napominje da Bosna i Hercegovina nije učestvovala na izradi studije utjecaja na okoliš što je morao biti slučaj s obzirom da se radi o velikom građevinskom projektu u neposrednoj blizini teritorije Bosne i Hercegovine, a što je predviđeno UN-ovom "Espoo konvencijom".
O svim ovim problemima Ministarstvo će informirati Vijeće ministara, te predložiti da se ova otvorena pitanja razmotre na najvišem nivou između dvije države u što skorijem vremenu, kaže se na kraju saopćenja.
Federalna.ba
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
10 Mar 2016 15:17 #5353
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
IKEA počinje izgradnju prve robne kuće
- U naredne dve do tri nedelje IKEA će kod Bubanj potoka početi izgradnju prve robne kuće u Srbiji, koja bi trebalo da bude završena na proleće ili leto 2017 – izjavio je danas regionalni direktor za razvoj Ikee za jugoistočnu Evropu Vladislav Lalić.
- Očekujemo da, paralelno sa radovima, krene i izmeštanje naplatne rampe Bubanj potok, što je vrlo važno i za projekat IKEA, ali i za ukupni komercijalni razvoj tog dela grada – izjavio je Lalić „Tanjugu“ na marginama 23. Kopaonik biznis foruma.
Prema njegovim rečima, sada je još ostalo da se razreše određene građevinske dozvole za infrastrukturu, što se očekuje u narednih sedam do 10 dana.
- Mnogo pitanja je već rešeno, mada ih ima još nekoliko pred nama, ali verujem da ćemo sve brzo biti gotovo. Očekujemo da sledeće godine, s proleća ili leta, poželimo dobrodošlicu gostima u Ikeinoj robnoj kući u Beogradu – rekao je Lalić.
Na pitanje zašto Srbija toliko čeka prvu IKEA robnu kuću, a mnogo puta je do sada najavljivan početak radova, Lalić priznaje da se ta kompanija ranije sretala sa problemima na terenu, administrativne, pravne i tehničke prirode, zbog čega je projekat bio usporen. On je, međutim, ukazao da je u poslednjih nekoliko godina došlo do značajnog napretka i unapređenja ambijenta poslovanja, što će rezultirati skorim počekom izgradnje Ikea robne kuće.
Lalić je naglasio da će inicijalna investicija u Srbiji u tu robnu kuću biti 70 miliona evra. Taj objekat kod Bubanj potoka će se, kako je objasnio, prostirati na više od 30.000 kvadrata i direktno će zaposliti oko 300 ljudi. Dugoročno, naveo je on, u planu je još jedna investiciju u Beogradu.
- Ali, o tom potom...Tražimo adekvatnu lokaciju i brzina gradnje drugog objekta zavisiće od toga koliko dobro bude poslovala prva robna kuća u Beogradu. Veliki smo optimisti i mislimo da će odziv potrošača i kupaca biti jako dobar – rekao je Lalić.
On je podsetio da je inicijalni plan te kompanije da otvori i tržni centar, od čega se, tvrdi on, nije odustalo.
- Nismo odustali od tržnog centra, ali nam je prioritet otvaranje robne kuće. U kasnijoj fazi ćemo uzeti u razmatranje otvaranje tržnog centra, ali to neće ići paralelno – objasnio je Lalić.
Upitan za robnu kuću u Nišu, gde je IKEA već kupila zemljište, Lalić kaže da se ni od toga nije odustalo, da „gledaju sve veće gradove u Srbiji, i Novi Sad, ali to su dugoročne investicije za pet i više godina“.
- Mi smo kupili zemlju u Nišu još pre nekoliko godina u svrhu otvaranja robne kuće u tom gradu. Malo je nezahvalno praviti dugoročne prognoze, jer se navike potrošača menjaju, ljudi sve više žele da kupuju preko interneta, ne samo u svetu nego i kod nas. Tako da će se IKEA i na globalnom nivou i ovde u Srbiji prilagođavati novim trendovima u maloprodaji i novim navikama potrošača – rekao je on.
tanjug.rs
- U naredne dve do tri nedelje IKEA će kod Bubanj potoka početi izgradnju prve robne kuće u Srbiji, koja bi trebalo da bude završena na proleće ili leto 2017 – izjavio je danas regionalni direktor za razvoj Ikee za jugoistočnu Evropu Vladislav Lalić.
- Očekujemo da, paralelno sa radovima, krene i izmeštanje naplatne rampe Bubanj potok, što je vrlo važno i za projekat IKEA, ali i za ukupni komercijalni razvoj tog dela grada – izjavio je Lalić „Tanjugu“ na marginama 23. Kopaonik biznis foruma.
Prema njegovim rečima, sada je još ostalo da se razreše određene građevinske dozvole za infrastrukturu, što se očekuje u narednih sedam do 10 dana.
- Mnogo pitanja je već rešeno, mada ih ima još nekoliko pred nama, ali verujem da ćemo sve brzo biti gotovo. Očekujemo da sledeće godine, s proleća ili leta, poželimo dobrodošlicu gostima u Ikeinoj robnoj kući u Beogradu – rekao je Lalić.
Na pitanje zašto Srbija toliko čeka prvu IKEA robnu kuću, a mnogo puta je do sada najavljivan početak radova, Lalić priznaje da se ta kompanija ranije sretala sa problemima na terenu, administrativne, pravne i tehničke prirode, zbog čega je projekat bio usporen. On je, međutim, ukazao da je u poslednjih nekoliko godina došlo do značajnog napretka i unapređenja ambijenta poslovanja, što će rezultirati skorim počekom izgradnje Ikea robne kuće.
Lalić je naglasio da će inicijalna investicija u Srbiji u tu robnu kuću biti 70 miliona evra. Taj objekat kod Bubanj potoka će se, kako je objasnio, prostirati na više od 30.000 kvadrata i direktno će zaposliti oko 300 ljudi. Dugoročno, naveo je on, u planu je još jedna investiciju u Beogradu.
- Ali, o tom potom...Tražimo adekvatnu lokaciju i brzina gradnje drugog objekta zavisiće od toga koliko dobro bude poslovala prva robna kuća u Beogradu. Veliki smo optimisti i mislimo da će odziv potrošača i kupaca biti jako dobar – rekao je Lalić.
On je podsetio da je inicijalni plan te kompanije da otvori i tržni centar, od čega se, tvrdi on, nije odustalo.
- Nismo odustali od tržnog centra, ali nam je prioritet otvaranje robne kuće. U kasnijoj fazi ćemo uzeti u razmatranje otvaranje tržnog centra, ali to neće ići paralelno – objasnio je Lalić.
Upitan za robnu kuću u Nišu, gde je IKEA već kupila zemljište, Lalić kaže da se ni od toga nije odustalo, da „gledaju sve veće gradove u Srbiji, i Novi Sad, ali to su dugoročne investicije za pet i više godina“.
- Mi smo kupili zemlju u Nišu još pre nekoliko godina u svrhu otvaranja robne kuće u tom gradu. Malo je nezahvalno praviti dugoročne prognoze, jer se navike potrošača menjaju, ljudi sve više žele da kupuju preko interneta, ne samo u svetu nego i kod nas. Tako da će se IKEA i na globalnom nivou i ovde u Srbiji prilagođavati novim trendovima u maloprodaji i novim navikama potrošača – rekao je on.
tanjug.rs
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Topic Author
- Offline
- Administrator
16 Sep 2016 10:09 #5701
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
U planu gradnja nadzemne garaže u centru Novog Sada
Novi Sad će verovatno tokom 2017. godine krenuti u uređenje lokacije u Šafarikovoj i Uspenskoj ulici gde bi trebalo da se sagradi višespratna garaža.
Ovo će biti prva javna garaža koja se gradi u centru Novog Sada i trebalo bi da omogući da se značajno reši problem nedostatka parkinga u najstrožem centru grada. Procenjena vrednost ove investicije je 312 miliona dinara.
Lokalna vlast se odlučila za ovu lokaciju jer se tu najviše napredovalo sa pripremama oko projektovanja i vlasništva nad zemljištem, a presudilo je i to što je gradnja podzemnih garaža mnogo skuplja. Naime, Novi Sad trenutno prema urbanističkim planovima ima predviđeno gradnju podzemnih garaža ispod Trga Republike, ulice Modene, Trga galerija, a pominjalo se i da bi još jedna podzemna mogla da bude ispod zelene površine pored Skupštine Vojvodine.
Takođe, planovi predviđaju i višespratne garaže, pored pomenute u Šafarikovoj i Uspenskoj ulici i u Dunavskoj pored dve zgrade Muzeja, Njegoševoj, u Ulici Papa Pavla i još nekoliko manjih u širem delu centra. Sve one se nalaze u gradskim planovima već godinama, neke i decenijama, ali sem nekoliko projekata koji su se bavili mogućnošću da se tako nešto sagradi i povremenih pompeznih najava tokom predizbornih kampanja, ni u jednom slučaju se skoro nije ništa uradilo iako je bar jedan garaža od nekoliko stotina mesta potrebna Novom Sadu.
Portparol JKP Parking servis Radovan Jeknić kaže da ovo preduzeće nije zaduženo za gradnju ili da predlaže gde bi trebalo graditi parkinge i garaže, jer time se bave urbanisti, ali da je evidentno da itekako nedostaje mesta za parkiranje u centru i delu grada koji od centra ide ka Bulevaru oslobođenja.
- Novom Sadu je potreban novi parking prostor, a on podrazumeva gradnju garaže jer sve drugo je već u sistemu organizovanog sistema parkiranja kojim već upravlja Parking servis - navodi Jeknić.
Član Gradskoj veća zadužen za saobraćaj Aleksandar Kravić kaže da se nikada ne prestaje razmišljati o rešavanju problema parkiranja i da je odlučeno da se trenutno odustane od gradnje podzemnih garaža. Mada podzemne garaže ispod Trga republike ili Modene donose veliki broj mesta za parkiranje, Novi Sad nema toliko novca da se upusti u tu vrstu radova jer su oni znatno skuplji zbog postojanja podzemnih voda. Kako je naveo, zbog toga se Grad okrenuo planu da se sagradi nadzemna garaža u Šafarikovoj i Uspenskoj ulici.
- Očekujem da će to biti relativno brzo, a za tu lokaciju se moraju rešavati imovinsko-pravni odnosi. Već je nešto po tom pitanju urađeno i sredstva su delom obezbeđena - navodi Kravić.
(021.rs)
Novi Sad će verovatno tokom 2017. godine krenuti u uređenje lokacije u Šafarikovoj i Uspenskoj ulici gde bi trebalo da se sagradi višespratna garaža.
Ovo će biti prva javna garaža koja se gradi u centru Novog Sada i trebalo bi da omogući da se značajno reši problem nedostatka parkinga u najstrožem centru grada. Procenjena vrednost ove investicije je 312 miliona dinara.
Lokalna vlast se odlučila za ovu lokaciju jer se tu najviše napredovalo sa pripremama oko projektovanja i vlasništva nad zemljištem, a presudilo je i to što je gradnja podzemnih garaža mnogo skuplja. Naime, Novi Sad trenutno prema urbanističkim planovima ima predviđeno gradnju podzemnih garaža ispod Trga Republike, ulice Modene, Trga galerija, a pominjalo se i da bi još jedna podzemna mogla da bude ispod zelene površine pored Skupštine Vojvodine.
Takođe, planovi predviđaju i višespratne garaže, pored pomenute u Šafarikovoj i Uspenskoj ulici i u Dunavskoj pored dve zgrade Muzeja, Njegoševoj, u Ulici Papa Pavla i još nekoliko manjih u širem delu centra. Sve one se nalaze u gradskim planovima već godinama, neke i decenijama, ali sem nekoliko projekata koji su se bavili mogućnošću da se tako nešto sagradi i povremenih pompeznih najava tokom predizbornih kampanja, ni u jednom slučaju se skoro nije ništa uradilo iako je bar jedan garaža od nekoliko stotina mesta potrebna Novom Sadu.
Portparol JKP Parking servis Radovan Jeknić kaže da ovo preduzeće nije zaduženo za gradnju ili da predlaže gde bi trebalo graditi parkinge i garaže, jer time se bave urbanisti, ali da je evidentno da itekako nedostaje mesta za parkiranje u centru i delu grada koji od centra ide ka Bulevaru oslobođenja.
- Novom Sadu je potreban novi parking prostor, a on podrazumeva gradnju garaže jer sve drugo je već u sistemu organizovanog sistema parkiranja kojim već upravlja Parking servis - navodi Jeknić.
Član Gradskoj veća zadužen za saobraćaj Aleksandar Kravić kaže da se nikada ne prestaje razmišljati o rešavanju problema parkiranja i da je odlučeno da se trenutno odustane od gradnje podzemnih garaža. Mada podzemne garaže ispod Trga republike ili Modene donose veliki broj mesta za parkiranje, Novi Sad nema toliko novca da se upusti u tu vrstu radova jer su oni znatno skuplji zbog postojanja podzemnih voda. Kako je naveo, zbog toga se Grad okrenuo planu da se sagradi nadzemna garaža u Šafarikovoj i Uspenskoj ulici.
- Očekujem da će to biti relativno brzo, a za tu lokaciju se moraju rešavati imovinsko-pravni odnosi. Već je nešto po tom pitanju urađeno i sredstva su delom obezbeđena - navodi Kravić.
(021.rs)
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Topic Author
- Offline
- Administrator
16 Sep 2016 10:10 #5702
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
„Ada Mall“ počinje da se gradi krajem godine
Tokom aprila ove godine najavljena je izgradnja još jednog maloprodajnog centra u Beogradu, na prostoru nekadašnje Minelove fabrike u Radničkoj ulici. Ova lokacija nalazi se nadomak Ade Ciganlije, pa će pored stanovnika ovog dela grada tržni centar biti dostupan i velikom broju posetioca gradskog jezera. U tom smislu, ovaj objekat treba da nadoknadi nedostatak kvalitetnog maloprodajnog prostora i upotpuni komercijalno-turističku ponudu ove atraktivne gradske zone. Sa 34.000 kvadrata prostora za izdavanje "Ada mall" će biti jedan od većih maloprodajnih objekata u gradu i prvi moderni tržni centar na Čukarici.
U odnosu na ostale objekte ovog tipa, može se primetiti pohvalan iskorak kada se govori o arhitekturi i izboru fasade. Talasasto oblikovanje volumena uz kaskadnu spratnost upotpunjeno je kombinacijom fasadnih brisoleja sa velikim staklenim površinama i ozelenjenim spratnim terasama. Tržni centar imaće skoro 1000 parking mesta, tri nivoa kvalitetnog prodajnog prostora i multifunkcionalni prostor za događaje. U okviru projekta biće izgrađena i posebna pešačka pasarela, koja će tržni centar direktno povezati sa autobuskim stajalištem u Radničkoj ulici na pravcu ka gradu. Glavni ulaz u objekat biće iz Radničke ulice, dok će se pristupi podzemnoj garaži nalaziti bočno u Paštrovićevoj ulici. Arhitektonsko rešenje izradio je londonski arhitektnoski studio Design international.
Investitor je kompanija GTC, već poznato ime na tržištu poslovnog prostora, koja ovim projektom ambiciozno ulazi u segment maloprodaje. Na lokaciji su do sada završena sva neophodna geomehanička istraživanja, dok se početak gradnje očekuje krajem ove godine. Otvaranje tržnog centra planirano je za jesen 2018. godine.
(beobuild.rs)
Tokom aprila ove godine najavljena je izgradnja još jednog maloprodajnog centra u Beogradu, na prostoru nekadašnje Minelove fabrike u Radničkoj ulici. Ova lokacija nalazi se nadomak Ade Ciganlije, pa će pored stanovnika ovog dela grada tržni centar biti dostupan i velikom broju posetioca gradskog jezera. U tom smislu, ovaj objekat treba da nadoknadi nedostatak kvalitetnog maloprodajnog prostora i upotpuni komercijalno-turističku ponudu ove atraktivne gradske zone. Sa 34.000 kvadrata prostora za izdavanje "Ada mall" će biti jedan od većih maloprodajnih objekata u gradu i prvi moderni tržni centar na Čukarici.
U odnosu na ostale objekte ovog tipa, može se primetiti pohvalan iskorak kada se govori o arhitekturi i izboru fasade. Talasasto oblikovanje volumena uz kaskadnu spratnost upotpunjeno je kombinacijom fasadnih brisoleja sa velikim staklenim površinama i ozelenjenim spratnim terasama. Tržni centar imaće skoro 1000 parking mesta, tri nivoa kvalitetnog prodajnog prostora i multifunkcionalni prostor za događaje. U okviru projekta biće izgrađena i posebna pešačka pasarela, koja će tržni centar direktno povezati sa autobuskim stajalištem u Radničkoj ulici na pravcu ka gradu. Glavni ulaz u objekat biće iz Radničke ulice, dok će se pristupi podzemnoj garaži nalaziti bočno u Paštrovićevoj ulici. Arhitektonsko rešenje izradio je londonski arhitektnoski studio Design international.
Investitor je kompanija GTC, već poznato ime na tržištu poslovnog prostora, koja ovim projektom ambiciozno ulazi u segment maloprodaje. Na lokaciji su do sada završena sva neophodna geomehanička istraživanja, dok se početak gradnje očekuje krajem ove godine. Otvaranje tržnog centra planirano je za jesen 2018. godine.
(beobuild.rs)
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
18 Nov 2016 22:18 #5867
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Grad Beograd spreman za izgradnju metroa
Grad Beograd je svoj posao uradio, smart plan i ideja integrisanog javnog prevoza postoji i metro treba da se uklopi u tu viziju, istakao je gradonačelnik Siniša Mali, tokom jučerašnjeg obilaska gradilišta Ikee.
Prethodno su, u zgradi Vlade Republike Srbije, predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić i gradonačelnik Beograda Siniša Mali zajednički prisustvovali predstavljanju projekta metroa u Beogradu, koji je izradio Grad Beograd. Prezentaciji su prisustvovali i predstavnici francuskih građevinskih kompanija Alstom i Egis, kao i ambasadorka Republike Francuske Kristin Moro.
"Grad Beograd je u roku koji je definisan, a to je kraj ove godine, uradio smart plan, odnosno saobraćajni master plan. Radimo na integrisanom rešenju novog javnog prevoza u Beogradu, a deo tog rešenja je i metro. Očekujem da ćemo u narednih nekoliko meseci raditi zajedno na vizibiliti studiji i da ćemo vrlo brzo pred građane Beograda i Srbije izaći sa konkretnim planom izgradnje metroa. Još ranije je potpisan memorandum između Vlade Republike Srbije i Francuske o zajedničkom ulaganju, to jest finansiranju izgradnje metroa u Beogradu i mi smo uradili veoma ozbiljnu studiju u smislu brojanja putnika i saobraćaja i projekcije potreba saobraćajnih potreba na teritoriji grada" – istakao je gradonačelnik.
Govoreći o funkcionisanju „BG voza”, Mali je najavio proširenje postojećih linija.
"Uradili smo veoma ozbiljnu studiju koja se odnosi na proširenje mreže „Bg voza”, koji trenutno saobraća na potezu od Batajnice do Vukovog spomenika. Krajem godine, nakon rekonstrukcije Pančevačkog mosta, kreće i deo do Ovče, a potom i donji krak ka Resniku. To je prevozno sredstvo koje koristi oko 35.000 građana dnevno i mi ćemo iskoristiti te prednosti jer on već radi na postojećoj infrastrukturi. Mislim da idemo u pravom smeru jer je u pitanju finansija, s obzirom na stanje u budžetu Republike Srbije i Grada Beograda, sitaucija mnogo bolja nego što je bila i mogu da kažem da nikad nismo bili bliže izgradnji metroa. Vizibiliti studija, dokumenti i sva priprema traju oko dve i po godine, nakon čega može da se počne sa izgradnjom. Francuska delegacija boraviće danas i sutra u Beogradu, analiziraće celu trasu i neophodne elemente da bismo dali ponudu u vezi s finansiranjem i načinom rada, nakon toga ćemo se ponovo sastati i nadamao se u narednih nekoliko meseci završiti posao" – kazao je Siniša Mali.
beograd.rs
Grad Beograd je svoj posao uradio, smart plan i ideja integrisanog javnog prevoza postoji i metro treba da se uklopi u tu viziju, istakao je gradonačelnik Siniša Mali, tokom jučerašnjeg obilaska gradilišta Ikee.
Prethodno su, u zgradi Vlade Republike Srbije, predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić i gradonačelnik Beograda Siniša Mali zajednički prisustvovali predstavljanju projekta metroa u Beogradu, koji je izradio Grad Beograd. Prezentaciji su prisustvovali i predstavnici francuskih građevinskih kompanija Alstom i Egis, kao i ambasadorka Republike Francuske Kristin Moro.
"Grad Beograd je u roku koji je definisan, a to je kraj ove godine, uradio smart plan, odnosno saobraćajni master plan. Radimo na integrisanom rešenju novog javnog prevoza u Beogradu, a deo tog rešenja je i metro. Očekujem da ćemo u narednih nekoliko meseci raditi zajedno na vizibiliti studiji i da ćemo vrlo brzo pred građane Beograda i Srbije izaći sa konkretnim planom izgradnje metroa. Još ranije je potpisan memorandum između Vlade Republike Srbije i Francuske o zajedničkom ulaganju, to jest finansiranju izgradnje metroa u Beogradu i mi smo uradili veoma ozbiljnu studiju u smislu brojanja putnika i saobraćaja i projekcije potreba saobraćajnih potreba na teritoriji grada" – istakao je gradonačelnik.
Govoreći o funkcionisanju „BG voza”, Mali je najavio proširenje postojećih linija.
"Uradili smo veoma ozbiljnu studiju koja se odnosi na proširenje mreže „Bg voza”, koji trenutno saobraća na potezu od Batajnice do Vukovog spomenika. Krajem godine, nakon rekonstrukcije Pančevačkog mosta, kreće i deo do Ovče, a potom i donji krak ka Resniku. To je prevozno sredstvo koje koristi oko 35.000 građana dnevno i mi ćemo iskoristiti te prednosti jer on već radi na postojećoj infrastrukturi. Mislim da idemo u pravom smeru jer je u pitanju finansija, s obzirom na stanje u budžetu Republike Srbije i Grada Beograda, sitaucija mnogo bolja nego što je bila i mogu da kažem da nikad nismo bili bliže izgradnji metroa. Vizibiliti studija, dokumenti i sva priprema traju oko dve i po godine, nakon čega može da se počne sa izgradnjom. Francuska delegacija boraviće danas i sutra u Beogradu, analiziraće celu trasu i neophodne elemente da bismo dali ponudu u vezi s finansiranjem i načinom rada, nakon toga ćemo se ponovo sastati i nadamao se u narednih nekoliko meseci završiti posao" – kazao je Siniša Mali.
beograd.rs
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Topic Author
- Offline
- Administrator
22 Nov 2016 20:51 #5874
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Ponovo zaustavljena izgradnja Pelješkog mosta
Izgradnja Pelješkog mosta ponovo je zaustavljena, saznaje Faktor. Konkurs je već četiri puta poništen i ponovo raspisan zbog žalbe zainteresiranih za izgradnju ovog projekta.
Vrijednost projekta procijenjena je na 1.756.000.000 kuna ili nešto više od 456 miliona maraka. Na sam tenderski proces, započet 21. juna ove godine, prvo se žalila poznata hrvatska građevinska firma Viadukt, ali je Državna komisija za kontrolu postupka javne nabavke njenu žalbu odbila. Bilo kako bilo, u toj proceduri Hrvatska je izgubila gotovo tri mjeseca. Drugu žalbu podnijela je u septembru neimenovana firma, navodno kineska, koju je Komisija prihvatila.
Potom je izmijenjen dio dokumentacije, ali je konkurs za “strateški državni projekt za povezivanje državnog teritorija dužine 2.400 metara što će ovaj most svrstati među najduže u Evropi”, kako je predstavljen u javnosti, ovog puta zaustavila hrvatska firma Snaga vjetra, koja ima samo dva zaposlena!
Podsjetimo, izgradnja mosta tj. pristupnih prilaza počela je 2007. godine, ali je u maju 2012. prekinuta zbog nedostatka novca. Nakon što je Hrvatska postala punopravna članica EU-a, dobila je mogućnost apliciranja ovakvih projekata za finansiranje iz budžeta EU-a. Prema novim, ambicioznim planovima, završetak konkursne procedure trebao je biti gotov do kraja ove, a početak izgradnje očekivao se početkom sljedeće godine.
Javna nabavka
Konkurs je sad ponovo raspisan s 2. decembrom 2016. kao rokom za dostavu ponuda/zahtjeva za učestvovanje. Međutim, zbog zakonodavstva kojim je reguliran postupak javne nabavke ponovo bi se moglo dogoditi da firma s dva zaposlena uloži žalbu i ponovo sve prolongira.
Kako doznaje Faktor, u žalbi koja je stigla na adresu Hrvatskih cesta d.o.o. Zagreb, državne firme koja je naručilac projekta, zatraženo je dodatno pojašnjenje čisto administrativno-birokratskih procedura i papirologije.
Naprimjer, u donedavno važećoj tenderskoj dokumentaciji nije bilo precizirano moraju li svi dokumenti biti na hrvatskom pismu i latinicom, pa je u novom, izmijenjenom konkursu i to precizirano (odgovor je “da”, pa strani ponuđači moraju ići kod sudskih tumača).
Jedno od pitanje je i zašto nije precizirano da li se ponuđač koji je registriran samo u Hrvatskoj gospodarskoj komori može prijaviti na konkurs ili mora biti registriran i dobiti certifikat i od Hrvatske komore inženjera građevinarstva.
Jedna od 27 nejasnoća u konkursnoj dokumentaciji na koju su se žalili potencijalni izvođači radova je i šta da rade strani ponuđači koji nemaju OIB (Osobni identifikacijski broj koji postoji u većini zemalja EU-a) pa su Hrvatske ceste morale navesti i da, ukoliko firma ponuđač nema OIB da može upisati i nacionalni identifikacijski broj, odnosno porezni broj.
Projekt od četiri dijela
Izvođač radova traži za cijeli projekt Pelješkog mosta, koji se sastoji od četiri dijela. Osim samog mosta dužine 2.404 metra, širine 22,5 metara i ukupne površine od 54.000 kvadratnih metara, gradit će se i pristupne ceste, dionica Zaradeže – Papratno na Pelješcu i stonska obilaznica.
"Konkurs za Pelješki most ide u dva stepena. U prvome, koji sad traje, provjerit će se sve pravne, finansijske i tehničke karakteristike ponuditelja, to je tzv. pretkvalifikacija. U tom postupku je postojalo nekoliko žalbi. Ja ih ne mogu komentirati, međutim došla je obavijest Državne komisije da je odbijena žalba i još 15-ak dana traje taj prvi stepen te više nema mogućnosti žalbe" - izjavio je hrvatski ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Prema njegovim riječima, sredinom januara počinje drugi stepen.
"Ostat će najbolji, najspremniji, i onda će se, po našoj procjeni, do ljeta odlučiti u tom drugom stepenu ko će graditi Pelješki most" - izjavio je Butković. Hrvatska je zatražila 78 posto sufinansiranja EU-a, a ministar početak građenja očekuje sljedeće jeseni.
Faktor.ba
Izgradnja Pelješkog mosta ponovo je zaustavljena, saznaje Faktor. Konkurs je već četiri puta poništen i ponovo raspisan zbog žalbe zainteresiranih za izgradnju ovog projekta.
Vrijednost projekta procijenjena je na 1.756.000.000 kuna ili nešto više od 456 miliona maraka. Na sam tenderski proces, započet 21. juna ove godine, prvo se žalila poznata hrvatska građevinska firma Viadukt, ali je Državna komisija za kontrolu postupka javne nabavke njenu žalbu odbila. Bilo kako bilo, u toj proceduri Hrvatska je izgubila gotovo tri mjeseca. Drugu žalbu podnijela je u septembru neimenovana firma, navodno kineska, koju je Komisija prihvatila.
Potom je izmijenjen dio dokumentacije, ali je konkurs za “strateški državni projekt za povezivanje državnog teritorija dužine 2.400 metara što će ovaj most svrstati među najduže u Evropi”, kako je predstavljen u javnosti, ovog puta zaustavila hrvatska firma Snaga vjetra, koja ima samo dva zaposlena!
Podsjetimo, izgradnja mosta tj. pristupnih prilaza počela je 2007. godine, ali je u maju 2012. prekinuta zbog nedostatka novca. Nakon što je Hrvatska postala punopravna članica EU-a, dobila je mogućnost apliciranja ovakvih projekata za finansiranje iz budžeta EU-a. Prema novim, ambicioznim planovima, završetak konkursne procedure trebao je biti gotov do kraja ove, a početak izgradnje očekivao se početkom sljedeće godine.
Javna nabavka
Konkurs je sad ponovo raspisan s 2. decembrom 2016. kao rokom za dostavu ponuda/zahtjeva za učestvovanje. Međutim, zbog zakonodavstva kojim je reguliran postupak javne nabavke ponovo bi se moglo dogoditi da firma s dva zaposlena uloži žalbu i ponovo sve prolongira.
Kako doznaje Faktor, u žalbi koja je stigla na adresu Hrvatskih cesta d.o.o. Zagreb, državne firme koja je naručilac projekta, zatraženo je dodatno pojašnjenje čisto administrativno-birokratskih procedura i papirologije.
Naprimjer, u donedavno važećoj tenderskoj dokumentaciji nije bilo precizirano moraju li svi dokumenti biti na hrvatskom pismu i latinicom, pa je u novom, izmijenjenom konkursu i to precizirano (odgovor je “da”, pa strani ponuđači moraju ići kod sudskih tumača).
Jedno od pitanje je i zašto nije precizirano da li se ponuđač koji je registriran samo u Hrvatskoj gospodarskoj komori može prijaviti na konkurs ili mora biti registriran i dobiti certifikat i od Hrvatske komore inženjera građevinarstva.
Jedna od 27 nejasnoća u konkursnoj dokumentaciji na koju su se žalili potencijalni izvođači radova je i šta da rade strani ponuđači koji nemaju OIB (Osobni identifikacijski broj koji postoji u većini zemalja EU-a) pa su Hrvatske ceste morale navesti i da, ukoliko firma ponuđač nema OIB da može upisati i nacionalni identifikacijski broj, odnosno porezni broj.
Projekt od četiri dijela
Izvođač radova traži za cijeli projekt Pelješkog mosta, koji se sastoji od četiri dijela. Osim samog mosta dužine 2.404 metra, širine 22,5 metara i ukupne površine od 54.000 kvadratnih metara, gradit će se i pristupne ceste, dionica Zaradeže – Papratno na Pelješcu i stonska obilaznica.
"Konkurs za Pelješki most ide u dva stepena. U prvome, koji sad traje, provjerit će se sve pravne, finansijske i tehničke karakteristike ponuditelja, to je tzv. pretkvalifikacija. U tom postupku je postojalo nekoliko žalbi. Ja ih ne mogu komentirati, međutim došla je obavijest Državne komisije da je odbijena žalba i još 15-ak dana traje taj prvi stepen te više nema mogućnosti žalbe" - izjavio je hrvatski ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Prema njegovim riječima, sredinom januara počinje drugi stepen.
"Ostat će najbolji, najspremniji, i onda će se, po našoj procjeni, do ljeta odlučiti u tom drugom stepenu ko će graditi Pelješki most" - izjavio je Butković. Hrvatska je zatražila 78 posto sufinansiranja EU-a, a ministar početak građenja očekuje sljedeće jeseni.
Faktor.ba
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
Time to create page: 0.086 seconds