BiH | Koridor 5c
- Admir
- Offline
- Administrator
26 Avg 2014 10:08 #4253
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
KARIĆ: Koridor 5C biće dovršen do 2020.
Autocesta na dijelu Koridora 5C koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu mogla bi u cjelosti biti dovršena do 2020. godine ukoliko bi se gradnja nastavila trenutačnom dinamikom, izjavio je u ponedjeljak direktor firme "Autoceste Federacije BiH" Ensad Karić uoči otvaranja nove dionice autoceste na pravcu između Sarajeva i Zenice, prenosi portal Indikator.ba.
Novih šest kilometara autoceste koji uključuju i tunel dug tri kilometra opremljen svim potrebnim sadržajima za upravljanje i nadzor prometa praktično su prvi put izravno povezali Sarajevo i Zenicu savremenom cestom dugom 53 kilometra.
Karić je lokalnim medijima najavio kako se do kraja septembra može očekivati dovršenje još dvije dionice.
"Za petnaest dana bit će dovršena dionica koja povezuje Međugorje i granicu s Hrvatskom. Riječ je o dionici dugoj deset kilometara pa će na taj način BiH prvi put biti povezana s mrežom europskih autocesta" - izjavio je Karić lokalnim medijima.
Uz to bi do kraja septembra trebala biti dovršena dionica koja od Sarajeva vodi prema mjestu Tarčin, čime bi se izgradilo oko stotinu kiometara autoceste na Koridoru 5C koja je kroz BiH projektovana u dužini od 330 kilometara, prenio je "Indikator".
Autocesta na dijelu Koridora 5C koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu mogla bi u cjelosti biti dovršena do 2020. godine ukoliko bi se gradnja nastavila trenutačnom dinamikom, izjavio je u ponedjeljak direktor firme "Autoceste Federacije BiH" Ensad Karić uoči otvaranja nove dionice autoceste na pravcu između Sarajeva i Zenice, prenosi portal Indikator.ba.
Novih šest kilometara autoceste koji uključuju i tunel dug tri kilometra opremljen svim potrebnim sadržajima za upravljanje i nadzor prometa praktično su prvi put izravno povezali Sarajevo i Zenicu savremenom cestom dugom 53 kilometra.
Karić je lokalnim medijima najavio kako se do kraja septembra može očekivati dovršenje još dvije dionice.
"Za petnaest dana bit će dovršena dionica koja povezuje Međugorje i granicu s Hrvatskom. Riječ je o dionici dugoj deset kilometara pa će na taj način BiH prvi put biti povezana s mrežom europskih autocesta" - izjavio je Karić lokalnim medijima.
Uz to bi do kraja septembra trebala biti dovršena dionica koja od Sarajeva vodi prema mjestu Tarčin, čime bi se izgradilo oko stotinu kiometara autoceste na Koridoru 5C koja je kroz BiH projektovana u dužini od 330 kilometara, prenio je "Indikator".
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- xYz
- Topic Author
- Offline
- Administrator
27 Avg 2014 01:47 #4258
by xYz
Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!
Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- xYz
- Topic Author
- Offline
- Administrator
01 Sep 2014 22:49 #4265
by xYz
Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!
Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
18 Sep 2014 15:46 #4278
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Gradit će se autocesta od Počitelja do granice s Crnom Gorom
Ministar komunikacija i prometa Damir Hadžić obraćajući se danas u Sarajevu učesnicima Četvrtog bh. kongresa o cestama rekao je da je prometna infrastruktura jedna od baza održivog razvoja države, regiona, lokalne zajednice, te da je zbog toga njegov prioritet rada intenzivna gradnja cesta u BiH.
"Kongresi o cestama prilika su za rasprave o razvoju cestovne infrastrukture ne samo na nacionalnom već i globalnom nivou. Na području Federacije BiH novi investicioni ciklus je izgradnja 80 kilometara autoceste. U Republici Srpskoj u toku je izgradnja dionice Banja Luka - Doboj i njeno spajanje na petlju Johovac. Kako sam i rekao na početku svog mandata, puštamo u promet jednu trećinu Koridora Vc - prvih 100 kilometara autoceste. Gradili smo i gradimo intenzivno i u promet puštamo sve što smo i planirali", istakao je ministar Hadžić tokom uvodnog izlaganja.
Prema potpisanom Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju s Evropskom unijom, Bosna i Hercegovina se obavezala na razvoj osnovne regionalne prometne mreže Jugoistočne Evrope na kojoj se nalazi Jadransko-jonska autocesta, a koja će u budućnosti biti dio mreže evropskih cesta. U aprilu 2011. godine potpisan je protokol s Crnom Gorom o usaglašenosti spojne tačke između dvije države na Jadransko-jonskoj autocesti u graničnom pojasu između dvije države kod naselja Aranđelovo u Bosni i Hercegovini. Jadransko-jonski prometni koridor osigurat će BiH još kvalitetnije povezivanje s Evropom. Ovaj koridor spojit će Jadransko i Jonsko more, kroz teritorijalni prostor Italije, Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i dalje kroz Crnu Goru prema Albaniji i Grčkoj.
"Uzimajući u obzir da će do kraja godine započeti izgradnja dionice Međugorje - Počitelj, na ovu dionicu, a nakon izrade planersko-studijske dokumentacije koju izdvojenim sredstvima realizira Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, uslijedit će izgradnja buduće trase Jadransko-jonske autoceste na potezu od Počitelja do granice s Crnom Gorom u dužini oko 110 kilometara. Odlukama Vijeća ministara Bosne i Hercegovine predviđena su sredstva za finansiranje planersko-studijske dokumentacije Jadransko-jonske autoceste u iznosu od oko 2,2 miliona eura", kazao je ministar Hadžić.
Tokom kongresa stručnjaci iz oblasti cesta razgovarat će i o strateškom interregionalnom planiranju cestovnog transportnog sistema, novim projektima, optimizaciji rješenja, legislativi i tehničkim mjerama u povećanju sigurnosti prometa, finansiranju gradnje i održavanju cestovne infrastrukture, zaštiti okoliša i upravljanju cestama.
Četvrti bh. kongres o cestama održava se u Sarajevu 18. i 19. septembra ove godine u organizaciji Udruženja konsultanata inženjera Bosne i Hercegovine (UKI BiH) i Vijeća za regionalnu saradnju (RCC). Pokrovitelj kongresa je Ministarstvo komunikacija i prometa BiH.
Ministar komunikacija i prometa Damir Hadžić obraćajući se danas u Sarajevu učesnicima Četvrtog bh. kongresa o cestama rekao je da je prometna infrastruktura jedna od baza održivog razvoja države, regiona, lokalne zajednice, te da je zbog toga njegov prioritet rada intenzivna gradnja cesta u BiH.
"Kongresi o cestama prilika su za rasprave o razvoju cestovne infrastrukture ne samo na nacionalnom već i globalnom nivou. Na području Federacije BiH novi investicioni ciklus je izgradnja 80 kilometara autoceste. U Republici Srpskoj u toku je izgradnja dionice Banja Luka - Doboj i njeno spajanje na petlju Johovac. Kako sam i rekao na početku svog mandata, puštamo u promet jednu trećinu Koridora Vc - prvih 100 kilometara autoceste. Gradili smo i gradimo intenzivno i u promet puštamo sve što smo i planirali", istakao je ministar Hadžić tokom uvodnog izlaganja.
Prema potpisanom Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju s Evropskom unijom, Bosna i Hercegovina se obavezala na razvoj osnovne regionalne prometne mreže Jugoistočne Evrope na kojoj se nalazi Jadransko-jonska autocesta, a koja će u budućnosti biti dio mreže evropskih cesta. U aprilu 2011. godine potpisan je protokol s Crnom Gorom o usaglašenosti spojne tačke između dvije države na Jadransko-jonskoj autocesti u graničnom pojasu između dvije države kod naselja Aranđelovo u Bosni i Hercegovini. Jadransko-jonski prometni koridor osigurat će BiH još kvalitetnije povezivanje s Evropom. Ovaj koridor spojit će Jadransko i Jonsko more, kroz teritorijalni prostor Italije, Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i dalje kroz Crnu Goru prema Albaniji i Grčkoj.
"Uzimajući u obzir da će do kraja godine započeti izgradnja dionice Međugorje - Počitelj, na ovu dionicu, a nakon izrade planersko-studijske dokumentacije koju izdvojenim sredstvima realizira Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, uslijedit će izgradnja buduće trase Jadransko-jonske autoceste na potezu od Počitelja do granice s Crnom Gorom u dužini oko 110 kilometara. Odlukama Vijeća ministara Bosne i Hercegovine predviđena su sredstva za finansiranje planersko-studijske dokumentacije Jadransko-jonske autoceste u iznosu od oko 2,2 miliona eura", kazao je ministar Hadžić.
Tokom kongresa stručnjaci iz oblasti cesta razgovarat će i o strateškom interregionalnom planiranju cestovnog transportnog sistema, novim projektima, optimizaciji rješenja, legislativi i tehničkim mjerama u povećanju sigurnosti prometa, finansiranju gradnje i održavanju cestovne infrastrukture, zaštiti okoliša i upravljanju cestama.
Četvrti bh. kongres o cestama održava se u Sarajevu 18. i 19. septembra ove godine u organizaciji Udruženja konsultanata inženjera Bosne i Hercegovine (UKI BiH) i Vijeća za regionalnu saradnju (RCC). Pokrovitelj kongresa je Ministarstvo komunikacija i prometa BiH.
(Anadolija)
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
29 Sep 2014 15:13 #4288
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Počinje izgradnja autoceste Zenica sjever – Zenica zapad
JP Autoceste FBiH počinje novi investicioni ciklus izgradnje autoceste na Koridoru Vc. Potpisan je ugovor i već ove sedmice počinje izgradnja poddionice autoputa Zenica sjever – Zenica zapad, saopšteno je iz ovog preduzeća, prenosi bh. novinska agencija Patria.
Kako je kazao direktor Autocesta FBiH Ensad Karić, ova poddionica je nastavak izgradnje autoceste prema sjeveru naše zemlje.
"Posao za izgradnju kao i nadzor nad izgradnjom autoceste na pomenutoj dionici pripao je domaćim kompanijama: Hering d.d. Široki Brijeg i Divel d.o.o. Sarajevo" – kazao je Karić.
Rok izgradnje je 30 mjeseci, a najznačajniji objekti su vijadukt Perin han, most Drivuša i vijadukt Klopče.
"Početkom sljedeće godine slijedi nastavak izgradnje autoceste do Donje Gračanice. Za završetak zeničke zaobilaznice završen je otkup zemljišta, kao i procedura obezbjeđenja sredstava za izgradnju. Ovo je početak novog investicionog ciklusa izgradnje dodatnih 80 kilometara autoceste" – istakao je Karić.
JP Autoceste FBiH počinje novi investicioni ciklus izgradnje autoceste na Koridoru Vc. Potpisan je ugovor i već ove sedmice počinje izgradnja poddionice autoputa Zenica sjever – Zenica zapad, saopšteno je iz ovog preduzeća, prenosi bh. novinska agencija Patria.
Kako je kazao direktor Autocesta FBiH Ensad Karić, ova poddionica je nastavak izgradnje autoceste prema sjeveru naše zemlje.
"Posao za izgradnju kao i nadzor nad izgradnjom autoceste na pomenutoj dionici pripao je domaćim kompanijama: Hering d.d. Široki Brijeg i Divel d.o.o. Sarajevo" – kazao je Karić.
Rok izgradnje je 30 mjeseci, a najznačajniji objekti su vijadukt Perin han, most Drivuša i vijadukt Klopče.
"Početkom sljedeće godine slijedi nastavak izgradnje autoceste do Donje Gračanice. Za završetak zeničke zaobilaznice završen je otkup zemljišta, kao i procedura obezbjeđenja sredstava za izgradnju. Ovo je početak novog investicionog ciklusa izgradnje dodatnih 80 kilometara autoceste" – istakao je Karić.
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
18 Okt 2014 12:10 - 18 Okt 2014 12:11 #4330
by Admir
Last Edit: 18 Okt 2014 12:11 by ASOT.
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
04 Nov 2014 13:34 #4356
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Nastavlja se izgradnja autoceste prema sjeveru
Javno preduzeće Autoceste FBiH d.o.o. Mostar je dana 31.10.2014. godine objavilo međunarodni poziv za dostavljanje aplikacija u postupku predkvalifikacije za izgradnju i nadzor nad izgradnjom dionice Zenica sjever – Zenica jug, poddionica Klopče – Donja Gračanica. Poziv će biti otvoren do kraja decembra.
„Realizacija novog investicionog ciklusa izgradnje autoceste na Koridoru Vc se nastavlja. Podsjećam da smo nedavno započeli izgradnju prve poddionice na dionici Zenica jug – Zenica sjever, a već početkom slijedeće godine krećemo sa izgradnjom autoceste do Donje Gračanice“, izjavio je direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić.
Dionica Zenica sjever – Zenica jug je ukupne dužine deset kilometara.
Na poddionici Klopče – Donja Gračanica nalaze se četiri vijadukta, dva tunela i jedno odmorište. Riječ je o poddionici koja prolazi kroz vrlo nepovoljan morfološki teren.
Sredstva za izgradnju ove dionice obezbjeđena su iz sredstava Fonda za međunarodni razvoj OFID (OPEC).
Rok za završetak izgradnje autoceste na Koridoru Vc poddionica Klopče – Donja Gračanica je 30 mjeseci.
U narednom periodu JP Autoceste FBiH će objaviti i međunarodni poziv za dostavljanje aplikacija u postupku predkvalifikacije za izgradnju i nadzor nad izgradnjom dionice Počitelj – Bijača, poddionica Počitelj – Međugorje.
Javno preduzeće Autoceste FBiH d.o.o. Mostar je dana 31.10.2014. godine objavilo međunarodni poziv za dostavljanje aplikacija u postupku predkvalifikacije za izgradnju i nadzor nad izgradnjom dionice Zenica sjever – Zenica jug, poddionica Klopče – Donja Gračanica. Poziv će biti otvoren do kraja decembra.
„Realizacija novog investicionog ciklusa izgradnje autoceste na Koridoru Vc se nastavlja. Podsjećam da smo nedavno započeli izgradnju prve poddionice na dionici Zenica jug – Zenica sjever, a već početkom slijedeće godine krećemo sa izgradnjom autoceste do Donje Gračanice“, izjavio je direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić.
Dionica Zenica sjever – Zenica jug je ukupne dužine deset kilometara.
Na poddionici Klopče – Donja Gračanica nalaze se četiri vijadukta, dva tunela i jedno odmorište. Riječ je o poddionici koja prolazi kroz vrlo nepovoljan morfološki teren.
Sredstva za izgradnju ove dionice obezbjeđena su iz sredstava Fonda za međunarodni razvoj OFID (OPEC).
Rok za završetak izgradnje autoceste na Koridoru Vc poddionica Klopče – Donja Gračanica je 30 mjeseci.
U narednom periodu JP Autoceste FBiH će objaviti i međunarodni poziv za dostavljanje aplikacija u postupku predkvalifikacije za izgradnju i nadzor nad izgradnjom dionice Počitelj – Bijača, poddionica Počitelj – Međugorje.
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
05 Nov 2014 11:40 #4359
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
U toku izmještanje dalekovodnih stubova za potrebe izgradnje rondoa u Briješću
Izmještanje delekovodnih stubova u Bačićima, koje se vrši za potrebe izgradnje rondoa u Briješću počelo je danas. Time će biti otklonjena i posljednja prepreka za završetak izgradnje LOT 2A dionice Sarajevske zaobilaznice u čijem sastavu je predviđena izgradnja kružnog toka u Briješću, a koji će zajedno sa Stupskom petljom predstavljati "žilu kucavicu" grada Sarajeva.
Krajem septembra ove godine završeno je rušenje šest stambenih objekata u Bačićima koji su predstavljali prepreku dovršetku Sarajevske zaobilaznice kojom se grad Sarajevo spaja sa Koridorom Vc.
Rušenje je izvršeno na osnovu rješenja o eksproprijaciji koja je donijela Opština Novi Grad Sarajevo u prošloj godini. Za dovršetak projekta postoje obezbijeđena sredstva od strane EBRD-a, a Direkcija cesta FBiH zadužena je za odabir izvođača radova za dovršetak projekta.
Izmještanje delekovodnih stubova u Bačićima, koje se vrši za potrebe izgradnje rondoa u Briješću počelo je danas. Time će biti otklonjena i posljednja prepreka za završetak izgradnje LOT 2A dionice Sarajevske zaobilaznice u čijem sastavu je predviđena izgradnja kružnog toka u Briješću, a koji će zajedno sa Stupskom petljom predstavljati "žilu kucavicu" grada Sarajeva.
Krajem septembra ove godine završeno je rušenje šest stambenih objekata u Bačićima koji su predstavljali prepreku dovršetku Sarajevske zaobilaznice kojom se grad Sarajevo spaja sa Koridorom Vc.
Rušenje je izvršeno na osnovu rješenja o eksproprijaciji koja je donijela Opština Novi Grad Sarajevo u prošloj godini. Za dovršetak projekta postoje obezbijeđena sredstva od strane EBRD-a, a Direkcija cesta FBiH zadužena je za odabir izvođača radova za dovršetak projekta.
(Opština Novi Grad)
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
22 Dec 2014 22:58 #4422
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Spremna izgradnja poddionice Počitelj-Medugorje s najdužim mostom na cijelom Koridoru 5C
JP Autoceste FBiH objavilo je međunarodni poziv građevinskim tvrtkama za izgradnju i nadzor nad izgradnjom dionice Počitelj - Bijača, poddionica Počitelj - Međugorje.
Poziv će biti otvoren do kraja januara 2015. godine.
"Na ovoj poddionici će se graditi najduži most Počitelj na Koridoru 5c koji je dug 975 i visok 85 metara, sa monolitnim stubovima te rasponskom konstrukcijom među stubovima od 147 metara. Most se nalazi sjeverno od grada Počitelja na poddionici autoceste Koridora 5c Počitelj – Međugorje i spaja dvije obale rijeke Neretve, prelazi preko magistralnog puta M17, željezničke pruge i lokalne ceste", izjavio je direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić.
Izgradnja poddionica Počitelj - Međugorje, ukupne dužine deset kilometara, finansirat će se sredstvima Europske investicijske banke (EIB).
Ugovor za izgradnju i nadzor nad izgradnjom ove dionice bit će potpisan u prvoj polovini naredne godine. Rok za završetak izgradnje autoceste na Koridoru 5c poddionica Počitelj - Međugorje je 30 mjeseci.
"Ovo je nastavak izgradnje novog investicionog ciklusa autoceste na Koridoru 5c ukupne dužine 80 kilometara. Izgradnjom ove poddionice povezuju se gradovi Počitelj - Međugorje sa granicom sa Hrvatskom", saopćili su iz Autocesta FBiH.
JP Autoceste FBiH objavilo je međunarodni poziv građevinskim tvrtkama za izgradnju i nadzor nad izgradnjom dionice Počitelj - Bijača, poddionica Počitelj - Međugorje.
Poziv će biti otvoren do kraja januara 2015. godine.
"Na ovoj poddionici će se graditi najduži most Počitelj na Koridoru 5c koji je dug 975 i visok 85 metara, sa monolitnim stubovima te rasponskom konstrukcijom među stubovima od 147 metara. Most se nalazi sjeverno od grada Počitelja na poddionici autoceste Koridora 5c Počitelj – Međugorje i spaja dvije obale rijeke Neretve, prelazi preko magistralnog puta M17, željezničke pruge i lokalne ceste", izjavio je direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić.
Izgradnja poddionica Počitelj - Međugorje, ukupne dužine deset kilometara, finansirat će se sredstvima Europske investicijske banke (EIB).
Ugovor za izgradnju i nadzor nad izgradnjom ove dionice bit će potpisan u prvoj polovini naredne godine. Rok za završetak izgradnje autoceste na Koridoru 5c poddionica Počitelj - Međugorje je 30 mjeseci.
"Ovo je nastavak izgradnje novog investicionog ciklusa autoceste na Koridoru 5c ukupne dužine 80 kilometara. Izgradnjom ove poddionice povezuju se gradovi Počitelj - Međugorje sa granicom sa Hrvatskom", saopćili su iz Autocesta FBiH.
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
05 Jan 2015 12:19 #4434
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Proširen sistem naplate na autocesti A1
Od ponedjeljka, 5. 1. 2015. novootvorene dionice - Sarajevo zapad – Tarčin i Međugorje – Ljubuški uvedne su u sistem naplate cestarina Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH. Tako će se cestarina za dionicu Sarajevo zapad – Tarčin naplaćivati po modelu zatvorenog sistema, a za dionicu Međugorje – Ljubuški vrijedit će model otvorenog sistema naplate.
Zatvoreni sistem naplate se primjenjuje na dužini od 80 kilometara od Zenice do Tarčina i po smjernicama Evropske unije (EU) tretira se kao pravedan sistem naplate jer se cijena cestarine obračunava prema pređenom kilometru. Sistem je opremljen savremenim podsistemima kategorizacije i klasifikacije vozila, pa je eventualno neovlašteno/nepropisno korištenje autoceste sistemski onemogućeno.
Otvoreni sistem naplate cestarine podrazumijeva naplatu određene dionice prilikom prolaska kroz naplatno mjesto.
Već dvije godine u BiH se primjenjuje elektronska naplata cestarine, u otvorenom i zatvorenom sistemu naplate cestarine, i obavlja se preko elektronskog uređaja ACC TAG-a. Ovaj model omogućava korisnicima da bez zaustavljanja plaćaju cestarinu te nudi popust, odnosno bonus dodajuću 20 posto vrijednosti na dopunu ACC kartice.
Zakonska naplata i visina naknade za korištenje autoceste je regulisana Uredbom o naplati naknade za korištenje autoceste A1 („Službene novine Federacije BiH“, broj 50/12, 45/13.)
Cjenovnik cestarine za autocestu A1 je dostupan na web stranici preduzeća jpautoceste.gmapa.ba/2012061423/cjenik .
Prihodi ostvareni naplatom cestarine značajnim dijelom se koriste za finansiranje izgradnje novih kilometara autoceste.
Od ponedjeljka, 5. 1. 2015. novootvorene dionice - Sarajevo zapad – Tarčin i Međugorje – Ljubuški uvedne su u sistem naplate cestarina Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH. Tako će se cestarina za dionicu Sarajevo zapad – Tarčin naplaćivati po modelu zatvorenog sistema, a za dionicu Međugorje – Ljubuški vrijedit će model otvorenog sistema naplate.
Zatvoreni sistem naplate se primjenjuje na dužini od 80 kilometara od Zenice do Tarčina i po smjernicama Evropske unije (EU) tretira se kao pravedan sistem naplate jer se cijena cestarine obračunava prema pređenom kilometru. Sistem je opremljen savremenim podsistemima kategorizacije i klasifikacije vozila, pa je eventualno neovlašteno/nepropisno korištenje autoceste sistemski onemogućeno.
Otvoreni sistem naplate cestarine podrazumijeva naplatu određene dionice prilikom prolaska kroz naplatno mjesto.
Već dvije godine u BiH se primjenjuje elektronska naplata cestarine, u otvorenom i zatvorenom sistemu naplate cestarine, i obavlja se preko elektronskog uređaja ACC TAG-a. Ovaj model omogućava korisnicima da bez zaustavljanja plaćaju cestarinu te nudi popust, odnosno bonus dodajuću 20 posto vrijednosti na dopunu ACC kartice.
Zakonska naplata i visina naknade za korištenje autoceste je regulisana Uredbom o naplati naknade za korištenje autoceste A1 („Službene novine Federacije BiH“, broj 50/12, 45/13.)
Cjenovnik cestarine za autocestu A1 je dostupan na web stranici preduzeća jpautoceste.gmapa.ba/2012061423/cjenik .
Prihodi ostvareni naplatom cestarine značajnim dijelom se koriste za finansiranje izgradnje novih kilometara autoceste.
(jpautoceste.ba)
[/i] Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
Time to create page: 0.083 seconds