BiH | Koridor 5c
- Admir
- Offline
- Administrator
27 Feb 2016 10:20 #5326
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Jasmin Bučo: Do 2020. izgradit ćemo dvije trećine autoceste na koridoru 5c
Izgradnja transevropskog koridora 5c, koji treba da poveže Budimpeštu sa lukom Ploče u Hrvatskoj, najsporije se odvija kroz BiH, jer je do sada urađeno nešto više od 120 kilometara od ukupno 337 kilometara autoputa kroz BiH.
Najveći dio trase na koridoru 5c koja prolazi kroz BiH, prolazit će zapravo korz Federaciju BiH, 285 kilometara, dok će kroz Republiku Srpsku prolaziti kroz tri opštine, i to Doboj, Modriču i Vukosavlje sa ukupnom dužinom od 51 kilometar.
U Javnom preduzeću Autoceste FBiH optimistični su kada je u pitanju izgradnja trase koridora kroz BiH jer navode da bi do 2020. trebale biti izgrađene dvije trećine autoputa. Koridor 5c u BiH uključuje četiri glavne dionice, i to Svilaj na rijeci Savi (veza na Koridor X) - Doboj Jug, Doboj Jug - Sarajevo Jug (Tarčin), zatim Sarajevo Jug (Tarčin) - Mostar Sjever i Mostar Sjever – Bijača na južnoj granici sa Hrvatskom.
Jasmin Bučo, direktor JP Autoceste FBiH, u razgovoru za Anadoliju govorio je o planovima za naredni period i pet novih projekata za novih 107 kilometara autoceste na dionicama na području Zenice, od Žepča do Doboja, te južni dio Koridora Konjic – Mostar – Buna. Preostali dio Koridora 5c bi trebao koštati oko 5,5 milijardi KM.
- Dobar trogodišnji ritam nastaviti -
Govoreći o do sada urađenim trasama, Bučo je podsjetio da su u pitanju dionice na jugu od Bijače do Zvirovića, odnosno Međugorja, zatim kod Sarajeva dionica Vlakovo-Tarčin sa 23 kilometra Sarajevske zaobilaznice te je na sjeveru zemlje započet projekat Svilaj - Odžak.
"Ukupno 50-ak novih kilometara sa ukupnom investicijom od oko 600 miliona eura i to je relativno dobar ritam ako se uzme da je to urađeno za tri godine. Imamo dakle neki prosjek od 20-ak kilometara godišnje. To je prilično solidan ritam za državu kao što je BiH. Možda je čak i iznad očekivanja ako uzmemo u obzir činjenicu da smo deset ili 15 godina stajali na tom putu. Samim tim, bilo šta što se sada radi, čini nedovoljno, malo i neefikasno. Ipak se mora reći da je u proteklom periodu urađen značajan napredak, jer je za samo tri godine izgrađeno 50-ak kilometara, a svih prethodnih godina 37", ispričao je Bučo.
Sve do formiranja Autocesta FBiH i pokretanja procedura po međunarodnim standardima radilo se, prema njegovim riječma, na jedan amaterski i spori način sa puno birokratije i neprofesionalizma.
"Sada je to druga priča. I to su prepoznali kreditori koji sada vrlo aktivno učestvuju u našim daljim planiranjima i pripremanjima budućih dionica. Naravno, važan aspekt je država, odnosno politička volja da se projekat dovede do kraja", pojasnio je Bučo.
U ovoj godini plan je pokretanje nekoliko novih projekata na dvije lokacije.
"Na lokaciji Hercegovina, dakle na jugu, planiramo pokrenuti dva gradilišta, to je dionica Počitelj - Zvirovići i Buna - Počitelj. To će biti tri ugovora za građenje, a ukupna vrijednost ugovora je oko 130 miliona eura. Pored toga, planiramo u zeničkoj regiji pokrenuti dvije dionice, jedna je LOT 2 zeničke obilaznice, LOT 1 je već u izgradnji i planiramo pokrenuti LOT 3 zeničke obilaznice, odnosno do Petlje, a samim tim planiramo nastaviti dalje prema Vranduku i Nemiloj”, istakao je Bučo.
Također je planirano i da se izvrše pripreme za nastavak dionica Jug, prema Mostaru, i prema Nemiloj u Zenici.
"Dodatno mislimo raditi i na pokretanju izgradnje tunela Prenj, odnosno dionice Mostar - Konjic sjever putem drugačijeg modela ‘Izgradi, koristi, transferiraj’. Planiramo pokrenuti i proces javno-privatnog partnerstva, odnosno izgradnjae putem koncesija za dionicu Lašva - Travnik”, naglasio je Bučo.
U pitanju je vrlo ambiciozan plan, ali Bučo je istakao da se mora uzeti u obzir da projekti traju po nekoliko godina. Izrazio je nadu da će u ovoj godini pokrenuti spomenute dionice i ozbiljno započeti aktivnosti na drugim modelima.
"Radit ćemo na završetku dva postojeća projekta, a to je prvi LOT zeničke obilaznice, on je u toku, i imamo dionicu Svilaj - Odžak koja čeka most preko Save”, kazao je Bučo izrazivši nadu da će već u narednoj godini završiti tu dionicu.
Govorio je i o posjeti EBRD-u u Londonu, kazavši da su napravili veliki iskorak.
"Dogovoreno je da ne idemo sa pojedinačnim zahtjevima za male projekte, kao što je to do sada bio slučaj, nego da dogovorimo okvir koji će dati vizibilitet i drugim kreditorima, a omogućit će i strateško planiranje investicija na kratkoročnoj i srednjoročnoj osnovi, na period od tri do četiri godine”, kazao je Bučo.
Gledajući zemlje u regiji, Srbija trenutno ima više od 660 kilometara autoputa, Hrvatska više od 901, Slovenija 513, a Makedonija 192 kilometra. Kada se uzmu u obzir ove cifre, BiH je u velikom zaostatku. Međutim, Bučo je pojasnio da "kada je regija u pitanju, ne smijemo zaboraviti jednu stvar, a to je da dok su Slovenci i Hrvati planirali razvoj svoje mreže autocesta, koji je zaista impresivan, pogotovo u Hrvatskoj, u BiH je bio rat".
"Oni su krenuli sigurno 15 godina prije nas. Ono gdje smo mi danas, oni su bili prije 15 godina. Druga stvar je da su i Hrvatska i Slovenija u punom jeku razvoja svoje cestovne mreže bili prije finansijske krize 2008. godine, kada su budžeti bili izvrsni i kada su mogli jako puno da se zaduže na osnovu samih garancija izdatih na osnovu budžeta. Mi danas ne izdvajamo niti jednu konvertibilnu marku iz budžeta za izgradnju cestovne infrastrukture. U potpunosti se sve obaveze servisiraju iz izvornih prihoda, a to je cestarina i akciza”, istakao je Bučo.
Hrvatska je investirala oko 10 milijardi eura u svoju mrežu autocesta, a BiH jedva 400 miliona, a predstoje još investicije od dvije milijarde da bi završili koridor 5c.
"Samim tim, nećemo doći ni do 20 posto onoga što je Hrvatska uradila. Međutim, Hrvatska je odabrala da svoju mrežu autocesta gradi izvan velikih gradova, da nakon toga godinama spaja svoju autocestu sa drugim gradovima, a mi smo izabrali strategiju da idemo blizu velikih gradova i da ustvari našu autocestu koriste građani koji tu žive, a jako malo će biti tranzitnog saobraćaja”, pojasnio je Bučo.
- Pozitivni primjeri finansiranja u regiji -
Dotakao se i Kosova, koje je značajno napredovalo u proteklih nekoliko godina, jer je napravilo stratešku odluku da 25 posto svog budžeta izdvaja za izgradnju autocesta.
"Srbija i Crna Gora su napravili drugu kalkulaciju i to je model koji mi sada zagovaramo, a to je da potpišu partnerske ugovore sa velikim svjetskim kompanijama, prvenstveno kineskim, koje imaju značajna sredstva”, istakao je Bučo. Naglasio je da je "BiH poprilično dobra kada je u pitanju uzgradnja autoputa, samo smo tek počeli, tačnije kasno”.
"Nama u Federaciji nije prioritet autoput do mora nego autoput između velikih industrijskih gradova, između Sarajeva i Mostara, dalje prema Savi, Doboju… Mi, ipak, svoj autoput koristimo na način da je on u funkciji razvoja naše privrede. Sa planom koji sada imamo, do 2020. godine očekujemo da izgradimo dvije trećine koridora 5c, i to one najteže koje bilježe najveće zastoje. Nadam se da ćemo do 2020. investirati još jednu milijardu eura u razvoj nakon čega će nam ostati dijelovi koji će se graditi iz privatnih sredstava, odnosno komercijalnih kredita”, poručio je Bučo.
Prema njegovim riječima, Autoceste FBiH su već sada dostigle kapacitet da mogu za četiri, pet ili maksimalno šest godina potpuno izgraditi koridor 5c, ali sa tehničkog aspekta, ono što predstavlja problem su izvori finansiranja.
Anadolija
Izgradnja transevropskog koridora 5c, koji treba da poveže Budimpeštu sa lukom Ploče u Hrvatskoj, najsporije se odvija kroz BiH, jer je do sada urađeno nešto više od 120 kilometara od ukupno 337 kilometara autoputa kroz BiH.
Najveći dio trase na koridoru 5c koja prolazi kroz BiH, prolazit će zapravo korz Federaciju BiH, 285 kilometara, dok će kroz Republiku Srpsku prolaziti kroz tri opštine, i to Doboj, Modriču i Vukosavlje sa ukupnom dužinom od 51 kilometar.
U Javnom preduzeću Autoceste FBiH optimistični su kada je u pitanju izgradnja trase koridora kroz BiH jer navode da bi do 2020. trebale biti izgrađene dvije trećine autoputa. Koridor 5c u BiH uključuje četiri glavne dionice, i to Svilaj na rijeci Savi (veza na Koridor X) - Doboj Jug, Doboj Jug - Sarajevo Jug (Tarčin), zatim Sarajevo Jug (Tarčin) - Mostar Sjever i Mostar Sjever – Bijača na južnoj granici sa Hrvatskom.
Jasmin Bučo, direktor JP Autoceste FBiH, u razgovoru za Anadoliju govorio je o planovima za naredni period i pet novih projekata za novih 107 kilometara autoceste na dionicama na području Zenice, od Žepča do Doboja, te južni dio Koridora Konjic – Mostar – Buna. Preostali dio Koridora 5c bi trebao koštati oko 5,5 milijardi KM.
- Dobar trogodišnji ritam nastaviti -
Govoreći o do sada urađenim trasama, Bučo je podsjetio da su u pitanju dionice na jugu od Bijače do Zvirovića, odnosno Međugorja, zatim kod Sarajeva dionica Vlakovo-Tarčin sa 23 kilometra Sarajevske zaobilaznice te je na sjeveru zemlje započet projekat Svilaj - Odžak.
"Ukupno 50-ak novih kilometara sa ukupnom investicijom od oko 600 miliona eura i to je relativno dobar ritam ako se uzme da je to urađeno za tri godine. Imamo dakle neki prosjek od 20-ak kilometara godišnje. To je prilično solidan ritam za državu kao što je BiH. Možda je čak i iznad očekivanja ako uzmemo u obzir činjenicu da smo deset ili 15 godina stajali na tom putu. Samim tim, bilo šta što se sada radi, čini nedovoljno, malo i neefikasno. Ipak se mora reći da je u proteklom periodu urađen značajan napredak, jer je za samo tri godine izgrađeno 50-ak kilometara, a svih prethodnih godina 37", ispričao je Bučo.
Sve do formiranja Autocesta FBiH i pokretanja procedura po međunarodnim standardima radilo se, prema njegovim riječma, na jedan amaterski i spori način sa puno birokratije i neprofesionalizma.
"Sada je to druga priča. I to su prepoznali kreditori koji sada vrlo aktivno učestvuju u našim daljim planiranjima i pripremanjima budućih dionica. Naravno, važan aspekt je država, odnosno politička volja da se projekat dovede do kraja", pojasnio je Bučo.
U ovoj godini plan je pokretanje nekoliko novih projekata na dvije lokacije.
"Na lokaciji Hercegovina, dakle na jugu, planiramo pokrenuti dva gradilišta, to je dionica Počitelj - Zvirovići i Buna - Počitelj. To će biti tri ugovora za građenje, a ukupna vrijednost ugovora je oko 130 miliona eura. Pored toga, planiramo u zeničkoj regiji pokrenuti dvije dionice, jedna je LOT 2 zeničke obilaznice, LOT 1 je već u izgradnji i planiramo pokrenuti LOT 3 zeničke obilaznice, odnosno do Petlje, a samim tim planiramo nastaviti dalje prema Vranduku i Nemiloj”, istakao je Bučo.
Također je planirano i da se izvrše pripreme za nastavak dionica Jug, prema Mostaru, i prema Nemiloj u Zenici.
"Dodatno mislimo raditi i na pokretanju izgradnje tunela Prenj, odnosno dionice Mostar - Konjic sjever putem drugačijeg modela ‘Izgradi, koristi, transferiraj’. Planiramo pokrenuti i proces javno-privatnog partnerstva, odnosno izgradnjae putem koncesija za dionicu Lašva - Travnik”, naglasio je Bučo.
U pitanju je vrlo ambiciozan plan, ali Bučo je istakao da se mora uzeti u obzir da projekti traju po nekoliko godina. Izrazio je nadu da će u ovoj godini pokrenuti spomenute dionice i ozbiljno započeti aktivnosti na drugim modelima.
"Radit ćemo na završetku dva postojeća projekta, a to je prvi LOT zeničke obilaznice, on je u toku, i imamo dionicu Svilaj - Odžak koja čeka most preko Save”, kazao je Bučo izrazivši nadu da će već u narednoj godini završiti tu dionicu.
Govorio je i o posjeti EBRD-u u Londonu, kazavši da su napravili veliki iskorak.
"Dogovoreno je da ne idemo sa pojedinačnim zahtjevima za male projekte, kao što je to do sada bio slučaj, nego da dogovorimo okvir koji će dati vizibilitet i drugim kreditorima, a omogućit će i strateško planiranje investicija na kratkoročnoj i srednjoročnoj osnovi, na period od tri do četiri godine”, kazao je Bučo.
Gledajući zemlje u regiji, Srbija trenutno ima više od 660 kilometara autoputa, Hrvatska više od 901, Slovenija 513, a Makedonija 192 kilometra. Kada se uzmu u obzir ove cifre, BiH je u velikom zaostatku. Međutim, Bučo je pojasnio da "kada je regija u pitanju, ne smijemo zaboraviti jednu stvar, a to je da dok su Slovenci i Hrvati planirali razvoj svoje mreže autocesta, koji je zaista impresivan, pogotovo u Hrvatskoj, u BiH je bio rat".
"Oni su krenuli sigurno 15 godina prije nas. Ono gdje smo mi danas, oni su bili prije 15 godina. Druga stvar je da su i Hrvatska i Slovenija u punom jeku razvoja svoje cestovne mreže bili prije finansijske krize 2008. godine, kada su budžeti bili izvrsni i kada su mogli jako puno da se zaduže na osnovu samih garancija izdatih na osnovu budžeta. Mi danas ne izdvajamo niti jednu konvertibilnu marku iz budžeta za izgradnju cestovne infrastrukture. U potpunosti se sve obaveze servisiraju iz izvornih prihoda, a to je cestarina i akciza”, istakao je Bučo.
Hrvatska je investirala oko 10 milijardi eura u svoju mrežu autocesta, a BiH jedva 400 miliona, a predstoje još investicije od dvije milijarde da bi završili koridor 5c.
"Samim tim, nećemo doći ni do 20 posto onoga što je Hrvatska uradila. Međutim, Hrvatska je odabrala da svoju mrežu autocesta gradi izvan velikih gradova, da nakon toga godinama spaja svoju autocestu sa drugim gradovima, a mi smo izabrali strategiju da idemo blizu velikih gradova i da ustvari našu autocestu koriste građani koji tu žive, a jako malo će biti tranzitnog saobraćaja”, pojasnio je Bučo.
- Pozitivni primjeri finansiranja u regiji -
Dotakao se i Kosova, koje je značajno napredovalo u proteklih nekoliko godina, jer je napravilo stratešku odluku da 25 posto svog budžeta izdvaja za izgradnju autocesta.
"Srbija i Crna Gora su napravili drugu kalkulaciju i to je model koji mi sada zagovaramo, a to je da potpišu partnerske ugovore sa velikim svjetskim kompanijama, prvenstveno kineskim, koje imaju značajna sredstva”, istakao je Bučo. Naglasio je da je "BiH poprilično dobra kada je u pitanju uzgradnja autoputa, samo smo tek počeli, tačnije kasno”.
"Nama u Federaciji nije prioritet autoput do mora nego autoput između velikih industrijskih gradova, između Sarajeva i Mostara, dalje prema Savi, Doboju… Mi, ipak, svoj autoput koristimo na način da je on u funkciji razvoja naše privrede. Sa planom koji sada imamo, do 2020. godine očekujemo da izgradimo dvije trećine koridora 5c, i to one najteže koje bilježe najveće zastoje. Nadam se da ćemo do 2020. investirati još jednu milijardu eura u razvoj nakon čega će nam ostati dijelovi koji će se graditi iz privatnih sredstava, odnosno komercijalnih kredita”, poručio je Bučo.
Prema njegovim riječima, Autoceste FBiH su već sada dostigle kapacitet da mogu za četiri, pet ili maksimalno šest godina potpuno izgraditi koridor 5c, ali sa tehničkog aspekta, ono što predstavlja problem su izvori finansiranja.
Anadolija
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
06 Mar 2016 13:03 #5345
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Uštede na račun planine: Koliko je opravdan autoput kroz planinu Prenj
Sve je izvjesnija odluka da će se dionica autoputa od Konjica do Mostara graditi kroz planinu Prenj, nakon što je Vlada FBiH donijela odluku o tome, kako bi se skratila spomenuta dionica i kako bi se uštedjelo više od 300 miliona eura.
Međutim, postavlja se pitanje utjecaja na okoliš, ali i predloženi način finansiranja.
Profesor na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu Osman Lindov u razgovoru za Klix.ba ističe kako je model javno-privatnog partnerstva bolji, ali da država mora imati jake garancije.
Vlada FBiH nedavno je donijela odluku o načinu realizacije izgradnje donice autoceste Konjic - Mostar Sjever na Koridoru 5C kojim je utvrđena trasa prema idejnom rješenju koje prolazi dolinom Bijela i kroz planinu Prenj, u dužini od 35,16 kilometara između Konjica (petlja Ovčari) i Mostara Sjever (petlja Vrapčići).
Prvobitni plan je bio da trasa na dionici Konjic-Mostar prolazi obodom planine Prenj, ali je usvojena druga ideja, da se probija planina. Iz Vlade FBiH ističu kako će se novom trasom skratiti put od Konjica do Mostara za 18 kilometara i pri tome uštedjeti više od 300 miliona eura.
Nekoliko je kontroverznih aspekata kada je u pitanju izgradnja spomenute dionice. Prije svega ekološki aspekt i utjecaj na okolinu ukoliko se pristupi planu probijanja planine Prenj. O toj vrsti opasnosti upozoravaju iz Udruženja za zaštitu okoline Zeleni Neretva iz Konjica. Na koji način će Vlada FBiH reagovati ostaje da se vidi nakon što se završi Studija utjecaja na okolinu.
U pregovorima s međunarodnim finansijskim institucijama u vezi izgradnje ove dionice ukazano je da ne postoje ni minimalni elementi fizibilnosti, te zbog toga ni njihova spremnost za kreditiranje izgradnje.
S obzirom da je riječ o izgradnji jedne od najzahtjevnijih dionica na autoputu 5C, Vlada FBiH predložila je finansiranje putem javno-privatnog partnerstva, odnosno po BOT sistemu "izgradi-upravljaj-predaj-vrati".
Takav sistem finansiranja nije moguće primijeniti na svim dionicama, jer prije svega privatni sektor očekuje profit ukoliko uloži novac u taj projekat, a upitno je koliki će biti promet na spomenutoj dionici nakon što se okonča izgradnja, da li će privatnik moći vratiti uloženi novac, i u konačnici da li je država spremna garantovati privatniku povrat sredstava.
"Sistem javno-privatnog partnerstva je najbolji koji mi možemo primjeniti, ali je najlakši model uzeti kredit i nastaviti graditi. Što se tiče privatnog partnerstva tu država mora sprovesti dobro istraživanje, jer da bi privukli nekoga da učestvuje kao partner, država mu mora garantovati promet i povrat sredstava. Nažalost većina naših dionica nema zadovoljavajući promet vozila u jedinici vremena, na osnovu kojeg bi mi mogli nagovoriti nekoga da učestvuje sa privatnim kapitalom. Takvog prometa neće biti ni na dionici od Konjica do Mostara", istakao je u razgovoru za Klix.ba Osman Lindov, profesor na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije iz Sarajeva.
Prosječan godišnji dnevni saobraćaj (PGDS) na dionici od Zenice prema Doboju, ili od Lašve prema Travniku može privući privatnog partnera u ulaganje, dok su ostale dionice upitne, dodao je profesor Lindov.
Stručnjaci naglašavaju da je model javno-privatnog partnerstva veoma dobar, ali država mora imati značajna garantna sredstva kako bi privukla privatni sektor na ulaganje u izgradnju autoputa.
"Država mora garantovati da će platiti razliku privatniku, ukoliko je on na gubitku, jer nema dovoljno dnevnog prometa vozila, ako želi ulaziti u tu vrstu finansiranja", zaključio je Lindov.
klix.ba
Sve je izvjesnija odluka da će se dionica autoputa od Konjica do Mostara graditi kroz planinu Prenj, nakon što je Vlada FBiH donijela odluku o tome, kako bi se skratila spomenuta dionica i kako bi se uštedjelo više od 300 miliona eura.
Međutim, postavlja se pitanje utjecaja na okoliš, ali i predloženi način finansiranja.
Profesor na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu Osman Lindov u razgovoru za Klix.ba ističe kako je model javno-privatnog partnerstva bolji, ali da država mora imati jake garancije.
Vlada FBiH nedavno je donijela odluku o načinu realizacije izgradnje donice autoceste Konjic - Mostar Sjever na Koridoru 5C kojim je utvrđena trasa prema idejnom rješenju koje prolazi dolinom Bijela i kroz planinu Prenj, u dužini od 35,16 kilometara između Konjica (petlja Ovčari) i Mostara Sjever (petlja Vrapčići).
Prvobitni plan je bio da trasa na dionici Konjic-Mostar prolazi obodom planine Prenj, ali je usvojena druga ideja, da se probija planina. Iz Vlade FBiH ističu kako će se novom trasom skratiti put od Konjica do Mostara za 18 kilometara i pri tome uštedjeti više od 300 miliona eura.
Nekoliko je kontroverznih aspekata kada je u pitanju izgradnja spomenute dionice. Prije svega ekološki aspekt i utjecaj na okolinu ukoliko se pristupi planu probijanja planine Prenj. O toj vrsti opasnosti upozoravaju iz Udruženja za zaštitu okoline Zeleni Neretva iz Konjica. Na koji način će Vlada FBiH reagovati ostaje da se vidi nakon što se završi Studija utjecaja na okolinu.
U pregovorima s međunarodnim finansijskim institucijama u vezi izgradnje ove dionice ukazano je da ne postoje ni minimalni elementi fizibilnosti, te zbog toga ni njihova spremnost za kreditiranje izgradnje.
S obzirom da je riječ o izgradnji jedne od najzahtjevnijih dionica na autoputu 5C, Vlada FBiH predložila je finansiranje putem javno-privatnog partnerstva, odnosno po BOT sistemu "izgradi-upravljaj-predaj-vrati".
Takav sistem finansiranja nije moguće primijeniti na svim dionicama, jer prije svega privatni sektor očekuje profit ukoliko uloži novac u taj projekat, a upitno je koliki će biti promet na spomenutoj dionici nakon što se okonča izgradnja, da li će privatnik moći vratiti uloženi novac, i u konačnici da li je država spremna garantovati privatniku povrat sredstava.
"Sistem javno-privatnog partnerstva je najbolji koji mi možemo primjeniti, ali je najlakši model uzeti kredit i nastaviti graditi. Što se tiče privatnog partnerstva tu država mora sprovesti dobro istraživanje, jer da bi privukli nekoga da učestvuje kao partner, država mu mora garantovati promet i povrat sredstava. Nažalost većina naših dionica nema zadovoljavajući promet vozila u jedinici vremena, na osnovu kojeg bi mi mogli nagovoriti nekoga da učestvuje sa privatnim kapitalom. Takvog prometa neće biti ni na dionici od Konjica do Mostara", istakao je u razgovoru za Klix.ba Osman Lindov, profesor na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije iz Sarajeva.
Prosječan godišnji dnevni saobraćaj (PGDS) na dionici od Zenice prema Doboju, ili od Lašve prema Travniku može privući privatnog partnera u ulaganje, dok su ostale dionice upitne, dodao je profesor Lindov.
Stručnjaci naglašavaju da je model javno-privatnog partnerstva veoma dobar, ali država mora imati značajna garantna sredstva kako bi privukla privatni sektor na ulaganje u izgradnju autoputa.
"Država mora garantovati da će platiti razliku privatniku, ukoliko je on na gubitku, jer nema dovoljno dnevnog prometa vozila, ako želi ulaziti u tu vrstu finansiranja", zaključio je Lindov.
klix.ba
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
20 Apr 2016 13:36 #5396
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Konzorcij "Euro-Asfalt" i Strabag" gradi poddionicu Klopče-Donja Gračanica
Nakon što je Federalna vlada na posljednjoj sjednici donijela odluku o realizaciji projekta gradnje dionice autoputa Drivuša – Donja Gračanica, poddionica Klopče – Donja Gračanica, ukupne dužine 5,78 kilometara, u okviru koje će se graditi i tunel Pečuj, obznanjene su i informacije o izvođaču radova na ovoj poddionici.
"Autoceste FBiH" objavile su informaciju da je na tenderu raspisanom krajem prošle godine najjeftiniji i najpovoljniji ponuđač konzorcij koji čine kompanija "Euro-Asfalt" i austrijski "Strabag".
Ovaj konzorcij na tender "Autocesta FBiH" za gradnju autoputa na Koridoru 5C, dionica Donja Gračanica – Drivuša te poddionica Klopče - Donja Gračanica za koju je Vlada FBiH donijela odluku o realizaciji, izašao je s ponudom od 107,8 mil EUR.
- Na temelju ocjene ponuda, ugovor je dodijeljen najpovoljnijem ponuđaču "Euro-Asfalt" i "Strabag", koji je ocijenjen kao kvalifikovan i sposoban za realizaciju ugovora, u skladu s tenderskom dokumentacijom i potvrdom konačne vrijednosti ponude – saopćeno je "Autocesta FBiH".
Kako je ranije pojasnio Denis Lasić, federalni ministar saobraćaja i komunikacija, gradnja i nadzor nad gradnjom ove poddionice bit će finansirani iz sredstava osiguranih zajmovima OFID-a i EBRD-a.
biznis.ba
Nakon što je Federalna vlada na posljednjoj sjednici donijela odluku o realizaciji projekta gradnje dionice autoputa Drivuša – Donja Gračanica, poddionica Klopče – Donja Gračanica, ukupne dužine 5,78 kilometara, u okviru koje će se graditi i tunel Pečuj, obznanjene su i informacije o izvođaču radova na ovoj poddionici.
"Autoceste FBiH" objavile su informaciju da je na tenderu raspisanom krajem prošle godine najjeftiniji i najpovoljniji ponuđač konzorcij koji čine kompanija "Euro-Asfalt" i austrijski "Strabag".
Ovaj konzorcij na tender "Autocesta FBiH" za gradnju autoputa na Koridoru 5C, dionica Donja Gračanica – Drivuša te poddionica Klopče - Donja Gračanica za koju je Vlada FBiH donijela odluku o realizaciji, izašao je s ponudom od 107,8 mil EUR.
- Na temelju ocjene ponuda, ugovor je dodijeljen najpovoljnijem ponuđaču "Euro-Asfalt" i "Strabag", koji je ocijenjen kao kvalifikovan i sposoban za realizaciju ugovora, u skladu s tenderskom dokumentacijom i potvrdom konačne vrijednosti ponude – saopćeno je "Autocesta FBiH".
Kako je ranije pojasnio Denis Lasić, federalni ministar saobraćaja i komunikacija, gradnja i nadzor nad gradnjom ove poddionice bit će finansirani iz sredstava osiguranih zajmovima OFID-a i EBRD-a.
biznis.ba
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
29 Apr 2016 16:50 #5439
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
JP Autoceste FBiH: Radovi na Koridoru 5C će biti pokrenuti u predviđenim rokovima
Ugovor o izgradnji drugog dijela Zeničke zaobilaznice je tek sada spreman za potpisivanje jer je tek sad osigurano nedostajućih 36 miliona eura i tako je zatvorena finansijska kontrukcija, saopćeno je iz JP Autoceste FBiH.
Iz Autocesta navode da se proteklih dana pojavila informacija u vezi sa navodnom nerealizacijom dalje izgradnje autoceste, te navodno netrošenje 500 miliona KM koji su na računima preduzeća, a koje su navodno spremne za investiranje.
"Tokom 2014. godine potpisan je Ugovor o zajmu sa OPEC fondom u iznosu od 60 miliona eura za izgradnju druge dionice Zeničke zaobilaznice. Sve do imenovanja sadašnje Uprave nije se bavilo iznalaženjem preostalog dijela sredstava u iznosu od 36 miliona eura neophodnog za zatvaranje finansijske konstrukcije ovog projekta, što je preduvjet za potpisivanje ugovora o izgradnji.
Umjesto toga pokrenuta je tenderska procedura za nabavku radova iako bi potpisivanje ugovora bez pokrića po ishodu tendera u suštini blokiralo rad kompanije. Takav način rada u prethodnom mandatu je stvorio dubiozu u iznosu od 173 miliona KM koju je zatekla nova Uprava JP Autoceste FBiH i koja nastoji da u proteklih pet mjeseci održi solventnost preduzeća. Ideja o zaduženju kod Kuvajtskog fonda čiji su uvjeti nekompatibilni sa već pokrenutom procedurom kod OPEC-a je cijeli projekt potpuno blokiralo", navode iz JP Autoceste FBiH.
Dodaju da je JP Autoceste FBiH u saradnji sa Vladom FBiH, koja je donijela sve neophodne odluke kako bi se zaista stekli uvjeti za potpisivanje ugovora i pokretanje radova, zatvorilo finansijsku konstrukciju iz sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj. Pored svega potpisivanje ugovora za izgradnju drugog dijela Zeničke zaobilaznice bit će ostvareno unutar rokova postavljenih još u 2015. godini, tj. u prvoj polovini maja, a radovi će započeti odmah nakon toga.
Za dionicu Počitelja – Međugorje Ugovor o zajmu u iznosu od 100 miliona eura je potpisan još 2014. godine, ali je projekat u potpunosti završen tek 2015. godine kada je započeo proces eksproprijacije.
"Zbog zakonskog vakuuma koji je nastao nakon što je Zakon o eksproprijaciji proglašen neustavnim a Zakon o javnom dobru nije ni donešen realizovano je u 2015. godini svega 30% eksproprijacije. Iako nisu rješeni imovinsko-pravni odnosi pokrenuta je tenderska procedura nabavke radova. Jedino rješenje za pokretanje radova kod Počitelja predstavljalo je donošenje Zakona o eksproprijaciji koji omogućava ulazak u posjed prije razrješenja imovinsko-pravnih odnosa koji je i usvojen 19.04.2016. godine, te donošenje odgovarajuće odluke kojom se rješava pitanje javnog dobra. Preostaje da nadležne institucije u narednih dva do tri mjeseca provedu aktivnosti prema novom zakonu nakon što isti stupi na snagu", dalje navode u saopćenju.
Zaključuju da je JP Autoceste FBiH je u prethodnom periodu uspješno obavilo sve aktivnosti koje su potrebne kako bi se nastavilo sa daljom izgradnjom autoceste na Koridoru 5C, tačnije osigurana su u rekordnom roku nedostajuća sredstva za izgradnju drugog dijela Zeničke zaobilaznice, završena je zakonska reforma te su donešene potrebne odluke kako bi se krenulo i sa radovima na jugu.
"Ističemo da smo spremni primiti konstruktivne kritike, svjesni slobode javnog iznošenja mišljenja i komentarisanja, uz opasku da je izgradnja autoceste na Koridoru 5C infrastrukturni projekat ključ spasa za BiH i da priprema i realizacija projekata traje duže od jednog mandata", zaključeno je u saopćenju Autocesta FBiH.
klix.ba
Ugovor o izgradnji drugog dijela Zeničke zaobilaznice je tek sada spreman za potpisivanje jer je tek sad osigurano nedostajućih 36 miliona eura i tako je zatvorena finansijska kontrukcija, saopćeno je iz JP Autoceste FBiH.
Iz Autocesta navode da se proteklih dana pojavila informacija u vezi sa navodnom nerealizacijom dalje izgradnje autoceste, te navodno netrošenje 500 miliona KM koji su na računima preduzeća, a koje su navodno spremne za investiranje.
"Tokom 2014. godine potpisan je Ugovor o zajmu sa OPEC fondom u iznosu od 60 miliona eura za izgradnju druge dionice Zeničke zaobilaznice. Sve do imenovanja sadašnje Uprave nije se bavilo iznalaženjem preostalog dijela sredstava u iznosu od 36 miliona eura neophodnog za zatvaranje finansijske konstrukcije ovog projekta, što je preduvjet za potpisivanje ugovora o izgradnji.
Umjesto toga pokrenuta je tenderska procedura za nabavku radova iako bi potpisivanje ugovora bez pokrića po ishodu tendera u suštini blokiralo rad kompanije. Takav način rada u prethodnom mandatu je stvorio dubiozu u iznosu od 173 miliona KM koju je zatekla nova Uprava JP Autoceste FBiH i koja nastoji da u proteklih pet mjeseci održi solventnost preduzeća. Ideja o zaduženju kod Kuvajtskog fonda čiji su uvjeti nekompatibilni sa već pokrenutom procedurom kod OPEC-a je cijeli projekt potpuno blokiralo", navode iz JP Autoceste FBiH.
Dodaju da je JP Autoceste FBiH u saradnji sa Vladom FBiH, koja je donijela sve neophodne odluke kako bi se zaista stekli uvjeti za potpisivanje ugovora i pokretanje radova, zatvorilo finansijsku konstrukciju iz sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj. Pored svega potpisivanje ugovora za izgradnju drugog dijela Zeničke zaobilaznice bit će ostvareno unutar rokova postavljenih još u 2015. godini, tj. u prvoj polovini maja, a radovi će započeti odmah nakon toga.
Za dionicu Počitelja – Međugorje Ugovor o zajmu u iznosu od 100 miliona eura je potpisan još 2014. godine, ali je projekat u potpunosti završen tek 2015. godine kada je započeo proces eksproprijacije.
"Zbog zakonskog vakuuma koji je nastao nakon što je Zakon o eksproprijaciji proglašen neustavnim a Zakon o javnom dobru nije ni donešen realizovano je u 2015. godini svega 30% eksproprijacije. Iako nisu rješeni imovinsko-pravni odnosi pokrenuta je tenderska procedura nabavke radova. Jedino rješenje za pokretanje radova kod Počitelja predstavljalo je donošenje Zakona o eksproprijaciji koji omogućava ulazak u posjed prije razrješenja imovinsko-pravnih odnosa koji je i usvojen 19.04.2016. godine, te donošenje odgovarajuće odluke kojom se rješava pitanje javnog dobra. Preostaje da nadležne institucije u narednih dva do tri mjeseca provedu aktivnosti prema novom zakonu nakon što isti stupi na snagu", dalje navode u saopćenju.
Zaključuju da je JP Autoceste FBiH je u prethodnom periodu uspješno obavilo sve aktivnosti koje su potrebne kako bi se nastavilo sa daljom izgradnjom autoceste na Koridoru 5C, tačnije osigurana su u rekordnom roku nedostajuća sredstva za izgradnju drugog dijela Zeničke zaobilaznice, završena je zakonska reforma te su donešene potrebne odluke kako bi se krenulo i sa radovima na jugu.
"Ističemo da smo spremni primiti konstruktivne kritike, svjesni slobode javnog iznošenja mišljenja i komentarisanja, uz opasku da je izgradnja autoceste na Koridoru 5C infrastrukturni projekat ključ spasa za BiH i da priprema i realizacija projekata traje duže od jednog mandata", zaključeno je u saopćenju Autocesta FBiH.
klix.ba
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- xYz
- Topic Author
- Offline
- Administrator
09 Maj 2016 13:52 #5453
by xYz
Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!
Potpisivanje Ugovora za izgradnju dionice autoceste na Koridoru 5C
U Sarajevu će danas biti potpisan ugovor za izgradnju LOT 2 dionica Klopče - Donja Gračanica. Ovaj ugovor označava nastavak izgradnje Koridora 5C od sjevera do juga.
Radovima na dionici Klopče-Donja Gračanica JP Autoceste FBiH pokreće novi investicioni ciklus vrijedan 892 miliona eura. Značajniji predmetni radovi na dionici dugoj 5,78 km obuhvaćaju izgradnju četiri vijadukta i dva tunela.
Vrijednost ugovora je 107.879.289,94 eura sa PDV-om, a sredstva su osigurana putem međunarodnih finasijskih institucija OPEC fonda za međunarodni razvoj i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), saopćeno je iz JP Autoceste FBiH.
Jasmin Bučo, v.d. direktora JP Autoceste FBiH prezentirat će nova gradilišta u 2016. godini, projekte spremne za izgradnju te ostale planove za period 2016.-2020.
U Sarajevu će danas biti potpisan ugovor za izgradnju LOT 2 dionica Klopče - Donja Gračanica. Ovaj ugovor označava nastavak izgradnje Koridora 5C od sjevera do juga.
Radovima na dionici Klopče-Donja Gračanica JP Autoceste FBiH pokreće novi investicioni ciklus vrijedan 892 miliona eura. Značajniji predmetni radovi na dionici dugoj 5,78 km obuhvaćaju izgradnju četiri vijadukta i dva tunela.
Vrijednost ugovora je 107.879.289,94 eura sa PDV-om, a sredstva su osigurana putem međunarodnih finasijskih institucija OPEC fonda za međunarodni razvoj i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), saopćeno je iz JP Autoceste FBiH.
Jasmin Bučo, v.d. direktora JP Autoceste FBiH prezentirat će nova gradilišta u 2016. godini, projekte spremne za izgradnju te ostale planove za period 2016.-2020.
(Fena)
[/i] Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
27 Maj 2016 14:31 #5489
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Za dionice na Koridoru Vc Federacija diže još četiri kredita
Vlada FBiH danas je podržala četiri inicijative za kreditno zaduženje JP Autoceste Federacije BiH za Projekt Koridor Vc.
Jedna od njih odnosi se na kreditno zaduženje kod Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu do 40 milijuna eura za drugu fazu dionice Svilaj - Odžak.
Kreditom iste banke u iznosu do 100 milijuna eura bila bi financirana izgradnja poddionice tunel Kvanj - Buna, dok bi sredstva Europske investicijske banke (EIB) u iznosu do 76 milijuna bila namijenjena za poddionicu Nemila - Donja Gračanica, lot 1a tunel Zenica.
Prema jednoj od danas usvojenih inicijativa, poddionica Nemila - Donja Gračanica, lot 2 Vranduk - tunel Zenica bi trebala biti građena kreditnim sredstva OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID) u iznosu do 49 milijuna eura.
Uvjet za sva ova kreditna zaduženja jeste da efektivnost kredita bude vezana za uvođenje dodatne akcize na naftne derivate od 0,10 KM/litru i tako osigurana dugoročna održivost duga Autocesta FBiH i ublaženi rizici po Proračun Federacije BiH.
Konačne odluke o zaduženjima, za koje će krajnji dužnik biti Autoceste FBiH, bit će donesene po okončanju pregovora sa inozemnim kreditorima.
Akta.ba
Vlada FBiH danas je podržala četiri inicijative za kreditno zaduženje JP Autoceste Federacije BiH za Projekt Koridor Vc.
Jedna od njih odnosi se na kreditno zaduženje kod Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu do 40 milijuna eura za drugu fazu dionice Svilaj - Odžak.
Kreditom iste banke u iznosu do 100 milijuna eura bila bi financirana izgradnja poddionice tunel Kvanj - Buna, dok bi sredstva Europske investicijske banke (EIB) u iznosu do 76 milijuna bila namijenjena za poddionicu Nemila - Donja Gračanica, lot 1a tunel Zenica.
Prema jednoj od danas usvojenih inicijativa, poddionica Nemila - Donja Gračanica, lot 2 Vranduk - tunel Zenica bi trebala biti građena kreditnim sredstva OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID) u iznosu do 49 milijuna eura.
Uvjet za sva ova kreditna zaduženja jeste da efektivnost kredita bude vezana za uvođenje dodatne akcize na naftne derivate od 0,10 KM/litru i tako osigurana dugoročna održivost duga Autocesta FBiH i ublaženi rizici po Proračun Federacije BiH.
Konačne odluke o zaduženjima, za koje će krajnji dužnik biti Autoceste FBiH, bit će donesene po okončanju pregovora sa inozemnim kreditorima.
Akta.ba
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Eldinjho
- Offline
- Gold Boarder
Less
More
- Objave: 224
- Thank you received: 0
27 Maj 2016 19:41 #5490
by Eldinjho
Dokle se doslo sa radovima na dionici kod Odzaka,bilo je nekih slika davno ali vise nista...
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- alienx
- Offline
- Senior Boarder
Less
More
- Objave: 74
- Thank you received: 10
31 Maj 2016 07:59 - 31 Maj 2016 08:00 #5500
by alienx
^^^
Nakon zavrsetka svih objekata i trase radovi su zamrznuti do marta 2017. To naravno zavisi dali ce stvarno peceti izgradnja mosta Svilaj. Na 'historical imagery' Google Earth mozes vidjeti stanje trase.
Nakon zavrsetka svih objekata i trase radovi su zamrznuti do marta 2017. To naravno zavisi dali ce stvarno peceti izgradnja mosta Svilaj. Na 'historical imagery' Google Earth mozes vidjeti stanje trase.
Last Edit: 31 Maj 2016 08:00 by amar88.
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
30 Jul 2016 20:16 #5627
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Na 7,2 km autoceste Buna-Počitelj pravit će se odmorište
Nakon što je Vijeće ministara BiH prihvatilo više pojedinačnih inicijativa Ministarstva financija za zaključivanje dvaju sporazuma i triju ugovora, osigurana su financijska sredstva za izgradnju nekoliko dionica i poddionica na koridoru Vc u dužini od oko 30 km.
ODREĐENE DIONICE
Riječ je o financiranju projekta koridor Vc - tunel Kvanj - Buna u vrijednosti 100 milijuna eura, poddionice Vranduk - tunel Zenica u vrijednost 49 milijuna eura, dionice Nemila - Donja Gračanica, poddionice Nemila - Vranduk u vrijednosti 36 milijuna eura, tunela Zenica u vrijednosti 76 milijuna eura te projekta koridor Vc - Svilaj -Odžak (II. faza) u vrijednosti od 40 milijuna eura. Naime, i Vlada FBiH je u lipnju prihvatila zaduženje FBiH o zajmu između Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i BiH za realizaciju projekta koridora Vc u iznosu od 80,000.000 eura. Ova sredstva bit će korištena za poddionice autoceste Buna -Počitelj, Donja Gračanica - tunel Pečulj (Zenica sjever) i tunel Pečulj - Klopče. Dužina poddionice Buna - Počitelj je 7,2 km. Ona počinje pratećim uslužnim objektom Rotimski potok, nastavlja se prema Počitelju i završava neposredno prije petlje Počitelj. Pomoćni uslužni objekt Rotimski most je pozicioniran 4,2 km južno od Hodbine, neposredno nakon nadvožnjaka Stanojevići i obostrano je odmorište, u sklopu kojeg su predviđeni benzinska crpka i restoran. Poddionica Klopče - Zenica sjever (ulaz u tunel Zenica) nastavak je dionice Drivuša - Klopče i nadovezuje se na prethodnu u zoni vijadukta Perin Han. Preko četiri vijadukta i dva tunela (Ričice i Pečuj) ulazi se u područje naselja Donja Gračanica.
Nakon tunela Pečuj trasa vijaduktom prolazi preko naseljenog mjesta, ulazi u novi tunel, te preko kružnog raskrižja, odnosno petlje Donja Gračanica, dva vijadukta i tunela Vraća, završava neposredno pred ulazom u tunel Zenica. Ukupna dužina ove pod dionice je 9,8 km.
MILIJUNSKI IZNOSI
Podsjećanja radi, Vlada FBiH je još u svibnju podržala četiri inicijative za kreditno zaduženje JP Autoceste FBiH za projekt koridora Vc. Jedna od njih odnosi se na kreditno zaduženje kod EBRD-a u iznosu do 40 milijuna eura za drugu fazu dionice Svilaj - Odžak.
Kreditom iste banke u iznosu do 100 milijuna eura bila bi financirana izgradnja poddionice tunel Kvanj - Buna, dok bi sredstva Europske investicijske banke (EIB) u iznosu do 76 milijuna eura bila namijenjena za pbddionicu Nemila - Donja Gračanica, LOT la tunel Zenica. Poddionica Nemila Donja Gračanica, LOT 2 Vranduk - tunel Zenica trebala bi biti građena kreditnim sredstvima OPEC-ova Fonda za međunarodni razvoj (OFID) u iznosu do 49 milijuna eura. Uvjet za sva ova kreditna zaduženja je da efektivnost kredita bude vezana uz uvođenje dodatne trošarine na naftne prerađevine od 0,10 KM po litri i tako osigurana dugoročna održivost duga Autocesta FBiH te ublaženi rizici za proračun FBiH.
Večernji list
Nakon što je Vijeće ministara BiH prihvatilo više pojedinačnih inicijativa Ministarstva financija za zaključivanje dvaju sporazuma i triju ugovora, osigurana su financijska sredstva za izgradnju nekoliko dionica i poddionica na koridoru Vc u dužini od oko 30 km.
ODREĐENE DIONICE
Riječ je o financiranju projekta koridor Vc - tunel Kvanj - Buna u vrijednosti 100 milijuna eura, poddionice Vranduk - tunel Zenica u vrijednost 49 milijuna eura, dionice Nemila - Donja Gračanica, poddionice Nemila - Vranduk u vrijednosti 36 milijuna eura, tunela Zenica u vrijednosti 76 milijuna eura te projekta koridor Vc - Svilaj -Odžak (II. faza) u vrijednosti od 40 milijuna eura. Naime, i Vlada FBiH je u lipnju prihvatila zaduženje FBiH o zajmu između Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i BiH za realizaciju projekta koridora Vc u iznosu od 80,000.000 eura. Ova sredstva bit će korištena za poddionice autoceste Buna -Počitelj, Donja Gračanica - tunel Pečulj (Zenica sjever) i tunel Pečulj - Klopče. Dužina poddionice Buna - Počitelj je 7,2 km. Ona počinje pratećim uslužnim objektom Rotimski potok, nastavlja se prema Počitelju i završava neposredno prije petlje Počitelj. Pomoćni uslužni objekt Rotimski most je pozicioniran 4,2 km južno od Hodbine, neposredno nakon nadvožnjaka Stanojevići i obostrano je odmorište, u sklopu kojeg su predviđeni benzinska crpka i restoran. Poddionica Klopče - Zenica sjever (ulaz u tunel Zenica) nastavak je dionice Drivuša - Klopče i nadovezuje se na prethodnu u zoni vijadukta Perin Han. Preko četiri vijadukta i dva tunela (Ričice i Pečuj) ulazi se u područje naselja Donja Gračanica.
Nakon tunela Pečuj trasa vijaduktom prolazi preko naseljenog mjesta, ulazi u novi tunel, te preko kružnog raskrižja, odnosno petlje Donja Gračanica, dva vijadukta i tunela Vraća, završava neposredno pred ulazom u tunel Zenica. Ukupna dužina ove pod dionice je 9,8 km.
MILIJUNSKI IZNOSI
Podsjećanja radi, Vlada FBiH je još u svibnju podržala četiri inicijative za kreditno zaduženje JP Autoceste FBiH za projekt koridora Vc. Jedna od njih odnosi se na kreditno zaduženje kod EBRD-a u iznosu do 40 milijuna eura za drugu fazu dionice Svilaj - Odžak.
Kreditom iste banke u iznosu do 100 milijuna eura bila bi financirana izgradnja poddionice tunel Kvanj - Buna, dok bi sredstva Europske investicijske banke (EIB) u iznosu do 76 milijuna eura bila namijenjena za pbddionicu Nemila - Donja Gračanica, LOT la tunel Zenica. Poddionica Nemila Donja Gračanica, LOT 2 Vranduk - tunel Zenica trebala bi biti građena kreditnim sredstvima OPEC-ova Fonda za međunarodni razvoj (OFID) u iznosu do 49 milijuna eura. Uvjet za sva ova kreditna zaduženja je da efektivnost kredita bude vezana uz uvođenje dodatne trošarine na naftne prerađevine od 0,10 KM po litri i tako osigurana dugoročna održivost duga Autocesta FBiH te ublaženi rizici za proračun FBiH.
Večernji list
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
10 Sep 2016 10:56 #5691
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Izvlašteno 19 nekretnina, nastavlja se izgradnja dionice Počitelj - Bijača
Federalna vlada je jučer donijela 19 rješenja kojima, na zahtjev JP Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar, kao korisnika izvlaštenja, dozvoljava ulazak u posjed nekretnina prije isplate naknade za nekretnine.
Kako je saopćeno je iz Ureda Federalne Vade riječ je o nekretninama koje je već, svojim rješenjima, potpuno izvlastila Služba geodetskih i imovinsko-pravnih poslova Općine Čapljina.
Postupak izvlaštenja vođen je radi izgradnje autoceste na trasi Koridora Vc, dionica Počitelj - Bijača, poddionica Počitelj - Zvirovići na području Čapljine.
Ranije, Vlade FBiH je Odlukom od 11.3.2013. godine utvrdila javni interes za izgradnju autoceste na trasi Koridora Vc za dionicu Počitelj - Bijača.
JP Autoceste FBiH, kao podnositelj zahtjeva, ističe da se radi o realiziranju ciljeva od javnog interesa i investiciji velike vrijednosti za koje je prihvaćeno zaduženje od 100 milijuna eura sukladno Ugovoru o financiranju između Bosne i Hercegovine i Europske investicijske banke. Radi se o izgradnji prometnice koja je na ovoj poddionici strateški bitna za turizam i gospodarstvo FBiH, jer dvije značajne turističke destinacije - Počitelj i Međugorje - povezuje s međunarodnim graničnim prijelazom Bijača.
Razmatrajući ovaj zahtjev, Federalna vlada je uzela u obzir važnost projekta zbog čije realizacije su nekretnine izvlaštene, činjenicu da je većem dijelu suvlasnika naknada već isplaćena i da su dvojica suvlasnika kojima je ponuđen pod istim uvijetima sporazum o naknadi odbila i nisu suglasni sa predloženim zahtjevom za prijevremeni ulazak u posjed. Međutim, oni se, iako su na vrijeme upozoreni, nisu javili na poziv za rješavanje sporazumnog ulaska u posjed izvlaštene nekretnine prije isplate naknade, što govori o njihovom pasivnom odnosu spram rješavanja ovog bitnog pitanja.
Akta.ba
Federalna vlada je jučer donijela 19 rješenja kojima, na zahtjev JP Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar, kao korisnika izvlaštenja, dozvoljava ulazak u posjed nekretnina prije isplate naknade za nekretnine.
Kako je saopćeno je iz Ureda Federalne Vade riječ je o nekretninama koje je već, svojim rješenjima, potpuno izvlastila Služba geodetskih i imovinsko-pravnih poslova Općine Čapljina.
Postupak izvlaštenja vođen je radi izgradnje autoceste na trasi Koridora Vc, dionica Počitelj - Bijača, poddionica Počitelj - Zvirovići na području Čapljine.
Ranije, Vlade FBiH je Odlukom od 11.3.2013. godine utvrdila javni interes za izgradnju autoceste na trasi Koridora Vc za dionicu Počitelj - Bijača.
JP Autoceste FBiH, kao podnositelj zahtjeva, ističe da se radi o realiziranju ciljeva od javnog interesa i investiciji velike vrijednosti za koje je prihvaćeno zaduženje od 100 milijuna eura sukladno Ugovoru o financiranju između Bosne i Hercegovine i Europske investicijske banke. Radi se o izgradnji prometnice koja je na ovoj poddionici strateški bitna za turizam i gospodarstvo FBiH, jer dvije značajne turističke destinacije - Počitelj i Međugorje - povezuje s međunarodnim graničnim prijelazom Bijača.
Razmatrajući ovaj zahtjev, Federalna vlada je uzela u obzir važnost projekta zbog čije realizacije su nekretnine izvlaštene, činjenicu da je većem dijelu suvlasnika naknada već isplaćena i da su dvojica suvlasnika kojima je ponuđen pod istim uvijetima sporazum o naknadi odbila i nisu suglasni sa predloženim zahtjevom za prijevremeni ulazak u posjed. Međutim, oni se, iako su na vrijeme upozoreni, nisu javili na poziv za rješavanje sporazumnog ulaska u posjed izvlaštene nekretnine prije isplate naknade, što govori o njihovom pasivnom odnosu spram rješavanja ovog bitnog pitanja.
Akta.ba
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
Time to create page: 0.083 seconds