BiH | Koridor 5c
- Admir
- Offline
- Administrator
23 Sep 2015 21:55 #5029
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Vlada saglasna oko izuzimanja zemljišta za potrebe građenja autoceste
Vlada FBiH danas je donijela Odluku o izuzimanju poljoprivrednog i šumskog zemljišta i mijenjanju njegove namjene u građevinsko za potrebu građenja autoceste na Koridoru Vc, dionica Mostar jug - Južna granica, poddionica Počitelj - Zvirovići. Odluka se odnosi na 583.943 m2 poljoprivrednog i 332.212 m2 šumskog zemljišta.
Ovakva odluka bila je nužna jer je Zakonom o građevinskom zemljištu i Zakonom o prostornom planiranju i korištenju zemljišta na razini FBiH definirana izgradnja samo na uređenom građevinskom zemljištu. Kako je, u ovom slučaju, riječ o zemljištu van urbanog područja, odnosno poljoprivrednom i šumskom, trebala je njegova promjena u građevinsko.
Kako je poznato, Vlada FBiH je Odlukom od 11.3.2013. godine utvrdila javni interes za izgradnju autoceste na trasi Koridora Vc za dionicu Vlakovo - Tarčin, Svilaj - Odžak i Počitelj - Bijača, a poddionica Počitelj - Zvirovići je usuglašena s prostorno-planskom dokumentacijom koju je utvrdio Parlament BiH.
Ujedno, Općina Čapljina je potvrdila da se trasa autoceste na poddionici koridorski poklapa s trasom ucrtanom u Prostornom planu ove općine za razdoblje 2010. do 2020. godina.
Sredstva za provedbu ove odluke bit će osigurana iz prihoda JP Autoceste Federacije BiH ostvarenog naplatom cestarine na izgrađenim dionicama autoceste na trasi Koridora Vc i od cestarine (akciza na gorivo) za autoceste.
Akta.ba
Vlada FBiH danas je donijela Odluku o izuzimanju poljoprivrednog i šumskog zemljišta i mijenjanju njegove namjene u građevinsko za potrebu građenja autoceste na Koridoru Vc, dionica Mostar jug - Južna granica, poddionica Počitelj - Zvirovići. Odluka se odnosi na 583.943 m2 poljoprivrednog i 332.212 m2 šumskog zemljišta.
Ovakva odluka bila je nužna jer je Zakonom o građevinskom zemljištu i Zakonom o prostornom planiranju i korištenju zemljišta na razini FBiH definirana izgradnja samo na uređenom građevinskom zemljištu. Kako je, u ovom slučaju, riječ o zemljištu van urbanog područja, odnosno poljoprivrednom i šumskom, trebala je njegova promjena u građevinsko.
Kako je poznato, Vlada FBiH je Odlukom od 11.3.2013. godine utvrdila javni interes za izgradnju autoceste na trasi Koridora Vc za dionicu Vlakovo - Tarčin, Svilaj - Odžak i Počitelj - Bijača, a poddionica Počitelj - Zvirovići je usuglašena s prostorno-planskom dokumentacijom koju je utvrdio Parlament BiH.
Ujedno, Općina Čapljina je potvrdila da se trasa autoceste na poddionici koridorski poklapa s trasom ucrtanom u Prostornom planu ove općine za razdoblje 2010. do 2020. godina.
Sredstva za provedbu ove odluke bit će osigurana iz prihoda JP Autoceste Federacije BiH ostvarenog naplatom cestarine na izgrađenim dionicama autoceste na trasi Koridora Vc i od cestarine (akciza na gorivo) za autoceste.
Akta.ba
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
28 Sep 2015 13:03 #5032
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Novih 60 miliona eura za izgradnju autoceste
Međunarodna finansijska institucija Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) odobrila je finansiranje projekata izgradnje autoceste Počitelj – Buna i trećeg lota dionice Zenica jug – Zenica sjever, obavještava JP Autoceste FBiH. Radi se o ukupno novih 10 kilometara autoceste. Na taj način obezbjeđeno je dodatnih 60 miliona eura za izgradnju Koridora Vc.
JP Autoceste FBiH je uputilo inicijativu Vladi Federacije BiH da odobri postupak zaduženja za navedene dionice. Planirano je da se početkom 2016. godine pokrene i tenderska procedura za izgradnju navedenih dionica.
"U proteklom periodu intenzivno smo radili na završetku pripreme za građenje novih dionica kao i na pregovorima sa međunarodnim finansijskim insitucijama za finansiranje istih. Kako smo uporedo sa završetkom tenderske procedure za izgradnju autoceste do Počitelja i drugog lota Zeničke zaobilaznice završili i projekte do Bune kao i trećeg lota Zeničke zaobilaznice, sada je na državnim institucijama da se opredijele da li su ovi infrastrukturni projekti u našoj zemlji od državnog prioriteta. Realno je da do kraja godine započne izgradnja novih kilometara autoceste ukoliko nadležne institucije obave svoj dio posla i završe proceduru odobravanja finansiranja ovih dionica", istakao je Ensad Karić, direktor JP Autoceste FBiH.
Do sada je za izgradnju Koridora Vc obezbjeđeno 300 miliona eura i to za slijedeće dionice:
- Počitelj – Međugorje, 100 miliona eura, dužine 11 kilometara;
- LOT 2 Zenica jug – Zenica sjever, 110 miliona eura, dužine 8 kilometara;
- Drivuša – Klopče, 30 miliona eura, dužine 3 kilometra;
- Počitelj – Buna i LOT 3 Zenica jug – Zenica sjever, 60 miliona eura, dužine 10 kilometara.
Početkom slijedeće godine možemo imati u izgradnji novih 32 kilometara autoceste na Koridoru Vc.
Međunarodna finansijska institucija Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) odobrila je finansiranje projekata izgradnje autoceste Počitelj – Buna i trećeg lota dionice Zenica jug – Zenica sjever, obavještava JP Autoceste FBiH. Radi se o ukupno novih 10 kilometara autoceste. Na taj način obezbjeđeno je dodatnih 60 miliona eura za izgradnju Koridora Vc.
JP Autoceste FBiH je uputilo inicijativu Vladi Federacije BiH da odobri postupak zaduženja za navedene dionice. Planirano je da se početkom 2016. godine pokrene i tenderska procedura za izgradnju navedenih dionica.
"U proteklom periodu intenzivno smo radili na završetku pripreme za građenje novih dionica kao i na pregovorima sa međunarodnim finansijskim insitucijama za finansiranje istih. Kako smo uporedo sa završetkom tenderske procedure za izgradnju autoceste do Počitelja i drugog lota Zeničke zaobilaznice završili i projekte do Bune kao i trećeg lota Zeničke zaobilaznice, sada je na državnim institucijama da se opredijele da li su ovi infrastrukturni projekti u našoj zemlji od državnog prioriteta. Realno je da do kraja godine započne izgradnja novih kilometara autoceste ukoliko nadležne institucije obave svoj dio posla i završe proceduru odobravanja finansiranja ovih dionica", istakao je Ensad Karić, direktor JP Autoceste FBiH.
Do sada je za izgradnju Koridora Vc obezbjeđeno 300 miliona eura i to za slijedeće dionice:
- Počitelj – Međugorje, 100 miliona eura, dužine 11 kilometara;
- LOT 2 Zenica jug – Zenica sjever, 110 miliona eura, dužine 8 kilometara;
- Drivuša – Klopče, 30 miliona eura, dužine 3 kilometra;
- Počitelj – Buna i LOT 3 Zenica jug – Zenica sjever, 60 miliona eura, dužine 10 kilometara.
Početkom slijedeće godine možemo imati u izgradnji novih 32 kilometara autoceste na Koridoru Vc.
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
13 Okt 2015 12:27 #5061
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Karić: Realno je da koridor 5C bude izgrađen do 2022. godine
Uprava JP Autoceste FBiH na čijem čelu je Ensad Karić održala je prezentaciju četverogodišnjeg rada gdje su se analizirali projekti na izgradnji autoputa 5C.
Iz preduzeća Autoceste FBiH istakli su zadovoljstvo urađenim poslom na izgradnji autoputa na Koridoru 5C. Realizovano je 10 projekata i u promet pušteno 102 kilometra autoceste. Na izgradnji je bilo angažovano 5 hiljada domaćih radnika i preko 90 domaćih kompanija, tako da je do sada završeno oko 35 posto Koridora 5C.
"Ukupna dobit preduzeća Autoceste FBiH za prethodne četiri godine iznosi 303 miliona KM, a ukupno je investirano 1,25 milijardi KM", istakao je Ensad Karić.
Kao naročit izazov u izgradnji autoputa izdvojeno je rješenje problema tunela Vijenac odnosno tunela 1. Mart. Nakon stečaja kompanije Primorje domaće firme su uspiješno završile taj dio projekta. Osim toga Autoceste su naplatile od slovenačkih kompanija penale u iznosu od 22 miliona KM.
Ono što je važno i što su naročito izdvojili iz Autocesta FBiH je priprema novog investicionog ciklusa.
"Osigurali smo dodatnih 600 miliona KM za nastavak izgradnje autoputa i to najviše od međunarodnih finansijskih institucija. Za dionicu Počitelj - Međugorje osigurano je 200 miliona KM, za dionicu Zenica jug - Zenica sjever 220 miliona KM, zatim Drivuša - Klopče 60 miliona KM i Počitelj - Buna skupa sa LOT 3 Zenica jug - Zenica sjever 120 miliona KM", rekao je Karić.
Ipak najznačajnija aktivnost ovog preduzeća je optimizacija trase Konjic - Mostar. Naime, novom trasom koja bi trebala da prolazi kroz planinu Prenj skratila bi se dionica za 14 kilometara, čime bi se ostvarile uštede od oko 300 miliona KM.
Treba istaći da su Autoceste do sada stipendirali najuspješnije studente, a osim aktivnosti na projektima autoputa ovo preduzeće je učestvovalo u izgradnji 80 kilometara lokalnih i regionalnih cesta, te oko 20 kilometara vodovodne mreže.
Prihod od putarina za ovu godinu iznosi oko 30 miliona KM.
"Ukoliko se poveća akciza na gorivo JP Autoceste FBiH će moći investirati dodatnih 500 miliona KM", naglašava Karić koji je bio optimističan i kada je u pitanju završetak kompletnog Koridora 5C, te bi po njegovom mišljenju autoput trebao biti završen do 2022. godine.
klix.ba
Uprava JP Autoceste FBiH na čijem čelu je Ensad Karić održala je prezentaciju četverogodišnjeg rada gdje su se analizirali projekti na izgradnji autoputa 5C.
Iz preduzeća Autoceste FBiH istakli su zadovoljstvo urađenim poslom na izgradnji autoputa na Koridoru 5C. Realizovano je 10 projekata i u promet pušteno 102 kilometra autoceste. Na izgradnji je bilo angažovano 5 hiljada domaćih radnika i preko 90 domaćih kompanija, tako da je do sada završeno oko 35 posto Koridora 5C.
"Ukupna dobit preduzeća Autoceste FBiH za prethodne četiri godine iznosi 303 miliona KM, a ukupno je investirano 1,25 milijardi KM", istakao je Ensad Karić.
Kao naročit izazov u izgradnji autoputa izdvojeno je rješenje problema tunela Vijenac odnosno tunela 1. Mart. Nakon stečaja kompanije Primorje domaće firme su uspiješno završile taj dio projekta. Osim toga Autoceste su naplatile od slovenačkih kompanija penale u iznosu od 22 miliona KM.
Ono što je važno i što su naročito izdvojili iz Autocesta FBiH je priprema novog investicionog ciklusa.
"Osigurali smo dodatnih 600 miliona KM za nastavak izgradnje autoputa i to najviše od međunarodnih finansijskih institucija. Za dionicu Počitelj - Međugorje osigurano je 200 miliona KM, za dionicu Zenica jug - Zenica sjever 220 miliona KM, zatim Drivuša - Klopče 60 miliona KM i Počitelj - Buna skupa sa LOT 3 Zenica jug - Zenica sjever 120 miliona KM", rekao je Karić.
Ipak najznačajnija aktivnost ovog preduzeća je optimizacija trase Konjic - Mostar. Naime, novom trasom koja bi trebala da prolazi kroz planinu Prenj skratila bi se dionica za 14 kilometara, čime bi se ostvarile uštede od oko 300 miliona KM.
Treba istaći da su Autoceste do sada stipendirali najuspješnije studente, a osim aktivnosti na projektima autoputa ovo preduzeće je učestvovalo u izgradnji 80 kilometara lokalnih i regionalnih cesta, te oko 20 kilometara vodovodne mreže.
Prihod od putarina za ovu godinu iznosi oko 30 miliona KM.
"Ukoliko se poveća akciza na gorivo JP Autoceste FBiH će moći investirati dodatnih 500 miliona KM", naglašava Karić koji je bio optimističan i kada je u pitanju završetak kompletnog Koridora 5C, te bi po njegovom mišljenju autoput trebao biti završen do 2022. godine.
klix.ba
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
13 Okt 2015 14:07 #5063
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Autoceste FBiH: Do kraja godine nastavak gradnje dijela autoceste u Zenici
Do kraja ove godine može se početi sa nastavkom izgradnje dionice autoceste Zenica jug – Zenica sjever ukupne dužine 11 kilometara, istakao je Ensad Karić, direktor JP Autoceste FBiH.
Naveo je da je u toku tenderska procedura za izgradnju navedene dionice.
Dionica Počitelj - Međugorje
Sredstva za izgradnju dionice Zenica jug – Zenica sjever su predvođena od OFID fonda u visini 120 miliona KM, Kuvajtskog fonda u visini od 100 miliona KM i 60 miliona KM od EBRD-a.
"Također, do kraja godine možemo početi sa izgradnjom dionice Počitelj – Međugorje duge 11 kilometara, na kojoj se nalazi najduži most na koridoru 5c, most Počitelj, dug skoro jedan kilometar. I za ovu dionicu je u toku tenderska procedura, a sredstva smo obezbjedili od Europske investicijske banke u iznosu od 200 miliona KM", naglasio je Karić.
Naveo je da će se na dionici od Tarčina do Konjica tokom ove godine završit će se eksproprijacija zemljišta.
"Završen je glavni projekat, a tokom ove godine JP Autoceste FBiH će aplicirati za iznalaženje finansijskih sredstava kod međunarodnih institucija. Jedna od najznačajnijih aktivnosti JP Autoceste FBiH je optimizacija trase Konjic - Mostar sjever. Novim položajem trase autoceste koja prolazi kroz planinu Prenj omogućava se da ova dionica bude prihvatljivija za finanisranje", naglasio je Karić.
Novi položaj trase
JP Autoceste FBiH predložilo je Vladi FBiH novi položaj trase, tačnije skraćenje trase za 14 kilometara, čime će se ostvariti uštede u iznosu od 300 miliona eura.
Istakao je da je obezbijeđeno ukupno dodatnih 600 miliona KM za nastavak dalje izgradnje autoceste od međunarodnih finansijskih institucija i to Počitelj – Međugorje, 200 miliona KM, dužine 11 kilometara, LOT 2 Zenica jug – Zenica sjever, 220 miliona KM, dužine osam kilometara, Drivuša – Klopče, 60 miliona KM, dužine tri kilometra, te Počitelj – Buna i LOT 3 Zenica jug – Zenica sjever, 120 miliona KM, dužine sedam odnosno tri kilometra.
Anadolija
Do kraja ove godine može se početi sa nastavkom izgradnje dionice autoceste Zenica jug – Zenica sjever ukupne dužine 11 kilometara, istakao je Ensad Karić, direktor JP Autoceste FBiH.
Naveo je da je u toku tenderska procedura za izgradnju navedene dionice.
Dionica Počitelj - Međugorje
Sredstva za izgradnju dionice Zenica jug – Zenica sjever su predvođena od OFID fonda u visini 120 miliona KM, Kuvajtskog fonda u visini od 100 miliona KM i 60 miliona KM od EBRD-a.
"Također, do kraja godine možemo početi sa izgradnjom dionice Počitelj – Međugorje duge 11 kilometara, na kojoj se nalazi najduži most na koridoru 5c, most Počitelj, dug skoro jedan kilometar. I za ovu dionicu je u toku tenderska procedura, a sredstva smo obezbjedili od Europske investicijske banke u iznosu od 200 miliona KM", naglasio je Karić.
Naveo je da će se na dionici od Tarčina do Konjica tokom ove godine završit će se eksproprijacija zemljišta.
"Završen je glavni projekat, a tokom ove godine JP Autoceste FBiH će aplicirati za iznalaženje finansijskih sredstava kod međunarodnih institucija. Jedna od najznačajnijih aktivnosti JP Autoceste FBiH je optimizacija trase Konjic - Mostar sjever. Novim položajem trase autoceste koja prolazi kroz planinu Prenj omogućava se da ova dionica bude prihvatljivija za finanisranje", naglasio je Karić.
Novi položaj trase
JP Autoceste FBiH predložilo je Vladi FBiH novi položaj trase, tačnije skraćenje trase za 14 kilometara, čime će se ostvariti uštede u iznosu od 300 miliona eura.
Istakao je da je obezbijeđeno ukupno dodatnih 600 miliona KM za nastavak dalje izgradnje autoceste od međunarodnih finansijskih institucija i to Počitelj – Međugorje, 200 miliona KM, dužine 11 kilometara, LOT 2 Zenica jug – Zenica sjever, 220 miliona KM, dužine osam kilometara, Drivuša – Klopče, 60 miliona KM, dužine tri kilometra, te Počitelj – Buna i LOT 3 Zenica jug – Zenica sjever, 120 miliona KM, dužine sedam odnosno tri kilometra.
Anadolija
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
14 Okt 2015 18:26 #5065
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Zašto RS opstruira gradnju autoputa: U Doboju znak „stop“ za koridor 5C
Posljednje opravdanje o neimplemetiranju državnog projekta bilo je visoka cijena izgradnje dionice od Doboja do Vukosavlja
Gradnja koridora 5C u Bosni i Hercegovini kasni već godinama, a ukupna dužina izgrađenih dionica iznosi oko 125 kilometara. Kroz Federaciju BiH je za sada izgrađeno blizu 90 kilometara autoputa Jug, Drivuša – Tarčin 80, i Bijača – Zvirovići 10 kilometara.
Dio koridora 5C, koji u dužini od 46,6 kilometara prolazi kroz manji bh. entitet, neće se, izgleda, nikada ni početi graditi. Nije problem novca, u pitanju je politika kreirana u RS koju ne zanima panevropski koridor. Posljednje opravdanje o neimplemetiranju ovog državnog projekta bilo je visoka cijena izgradnje dionice od Doboja do Vukosavlja.
Neograničeno produžavanje
Javno preduzeće Autoputevi RS Banja Luka raspisalo je javni poziv za realizaciju projekta „Javno-privatnog partnerstva u izgradnji, finansiranju, korištenju, održavanju i upravljanju dionicom autoputa Doboj – Vukosavlje, dio evropskog koridora 5C 2012. godine, izjavila je za Faktor Sandra Kovačević Đurđević glasnogovornica Ministarstva saobraćaja i veza RS.
"Na poziv su prispjele prijave dva ponuđača, te su vođeni dutotrajni pregovori o tehničkim, finansijskim i pravnim segmentima projekta, u skladu sa koracima, koji su bili definisani u tenderskoj dokumentaciji. Nakon dva produženja, konačna finansijska ponuda dostavljena je 10. aprila 2014. godine. Iako je ponuđena cijena bila znatno viša od očekivane, dostavljena ponuda je detaljno analizirana, te je, zbog značaja projekta, ostavljena mogućnost daljeg pregovaranja u smislu fazne izgradnje i eventualne optimizacije projekta, izborom jefitinih rješenja. Na kraju je, ipak, postupak obustavljen, te će se u budućnosti pokušati naći povoljniji modeli finansiranja izgradnje ove dionice autoputa" – pojasnila je Kovačević Đurđević.
Čeka se izgradnja mosta
Šef kabineta ministra transporta i komunikacija BiH Vanja Filipović, smatra da izgradnja novih dionica autocesta u sklopu Panevropskog koridora 5C napreduje, iako političke nesuglasice i dalje negativno utječu na tempo planiranja i izgradnje južne dionice autoputa. Ističe da je na koridoru 5C koji prolazi područjem FBiH na dionici Svilaj – Odžak u dužini od 10 kilometara urađeno sve do završnog sloja asfalta koji čeka izgradnju mosta Svilaj na granici BiH s Hrvatskom.
Također, na koridoru 5C, na dionici Svilaj – Odžak u dužini od 10 kilometara i na dionici Drivuša – Klopče u dužini od tri kilometra ugovoreno je izvođenje radova u vrijednosti oko 30 miliona eura novcem Kuvajtskog fonda.
"Početkom sljedeće godine realno možemo imati u izgradnji još 32 kilometra autoputeva na koridoru 5C" – tvrdi Filipović i dodaje da je za izgradnju autoputa osigurano oko 300 miliona eura.
Počitelj – Zvirovići: Firme dostavljaju ponude
Za dionicu Počitelj – Zvirovići u dužini 11 kilometara za izgradnju Lota 2 (Klopče – Gračanica) dionice Zenica jug – Zenica sjever ukupne dužine 8 kilometara u toku je poziv predkvalificiranim firmama za dostavljanje finansijskih ponuda.
Faktor.ba
Posljednje opravdanje o neimplemetiranju državnog projekta bilo je visoka cijena izgradnje dionice od Doboja do Vukosavlja
Gradnja koridora 5C u Bosni i Hercegovini kasni već godinama, a ukupna dužina izgrađenih dionica iznosi oko 125 kilometara. Kroz Federaciju BiH je za sada izgrađeno blizu 90 kilometara autoputa Jug, Drivuša – Tarčin 80, i Bijača – Zvirovići 10 kilometara.
Dio koridora 5C, koji u dužini od 46,6 kilometara prolazi kroz manji bh. entitet, neće se, izgleda, nikada ni početi graditi. Nije problem novca, u pitanju je politika kreirana u RS koju ne zanima panevropski koridor. Posljednje opravdanje o neimplemetiranju ovog državnog projekta bilo je visoka cijena izgradnje dionice od Doboja do Vukosavlja.
Neograničeno produžavanje
Javno preduzeće Autoputevi RS Banja Luka raspisalo je javni poziv za realizaciju projekta „Javno-privatnog partnerstva u izgradnji, finansiranju, korištenju, održavanju i upravljanju dionicom autoputa Doboj – Vukosavlje, dio evropskog koridora 5C 2012. godine, izjavila je za Faktor Sandra Kovačević Đurđević glasnogovornica Ministarstva saobraćaja i veza RS.
"Na poziv su prispjele prijave dva ponuđača, te su vođeni dutotrajni pregovori o tehničkim, finansijskim i pravnim segmentima projekta, u skladu sa koracima, koji su bili definisani u tenderskoj dokumentaciji. Nakon dva produženja, konačna finansijska ponuda dostavljena je 10. aprila 2014. godine. Iako je ponuđena cijena bila znatno viša od očekivane, dostavljena ponuda je detaljno analizirana, te je, zbog značaja projekta, ostavljena mogućnost daljeg pregovaranja u smislu fazne izgradnje i eventualne optimizacije projekta, izborom jefitinih rješenja. Na kraju je, ipak, postupak obustavljen, te će se u budućnosti pokušati naći povoljniji modeli finansiranja izgradnje ove dionice autoputa" – pojasnila je Kovačević Đurđević.
Čeka se izgradnja mosta
Šef kabineta ministra transporta i komunikacija BiH Vanja Filipović, smatra da izgradnja novih dionica autocesta u sklopu Panevropskog koridora 5C napreduje, iako političke nesuglasice i dalje negativno utječu na tempo planiranja i izgradnje južne dionice autoputa. Ističe da je na koridoru 5C koji prolazi područjem FBiH na dionici Svilaj – Odžak u dužini od 10 kilometara urađeno sve do završnog sloja asfalta koji čeka izgradnju mosta Svilaj na granici BiH s Hrvatskom.
Također, na koridoru 5C, na dionici Svilaj – Odžak u dužini od 10 kilometara i na dionici Drivuša – Klopče u dužini od tri kilometra ugovoreno je izvođenje radova u vrijednosti oko 30 miliona eura novcem Kuvajtskog fonda.
"Početkom sljedeće godine realno možemo imati u izgradnji još 32 kilometra autoputeva na koridoru 5C" – tvrdi Filipović i dodaje da je za izgradnju autoputa osigurano oko 300 miliona eura.
Počitelj – Zvirovići: Firme dostavljaju ponude
Za dionicu Počitelj – Zvirovići u dužini 11 kilometara za izgradnju Lota 2 (Klopče – Gračanica) dionice Zenica jug – Zenica sjever ukupne dužine 8 kilometara u toku je poziv predkvalificiranim firmama za dostavljanje finansijskih ponuda.
Faktor.ba
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- xYz
- Topic Author
- Offline
- Administrator
04 Nov 2015 12:32 #5121
by xYz
Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!
PRIHVAĆEN KREDIT OPEC-a: Osiguran novac za novu dionicu koridora 5C
Riječ je o vrlo zahtjevnoj poddionici Donja Gračanica - Klopče na kojoj će se graditi čak četiri tunela i dva vijadukta.
Predstavnički i Dom naroda Parlamenta Federacije BiH odobrli su odluke o prihvatanju zaduženja Federacije po sporazumima o zajmu BiH i OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID) za realizaciju projekta koridor 5C u iznosima od 24.000.000 eura i od 48.000.000 dolara.
Na taj način, osigurana su sredstava za daljnju izgradnju dionice Zenica jug - Zenica sjever, konkretnije za poddionicu Donja Gračanica - Klopče, prenosi Fena.
''Ova poddionica prolazi vrlo zahtjevnim terenom, gdje na malim udaljenostima postoje velike visinske razlike, pa su tako na dužini od oko šest kilometara, projektom predviđena čak četiri vijadukta, te dva tunela'', istaknuli su iz JP Autoceste FBiH, dodajući da je dobiveno odobrenje za građenje.
OPEC (Organization of the Petroleum Exporting Countries) je međunarodna organizacija koju čine Alžir, Irak, Iran, Kuvajt, Libija, Nigerija, Katar, Saudijska Arabija, Ujedinjeni Arapski Emirati i Venezuela, a osnovale su poseban Fond za međunarodni razcoj (OFID). Kredit OPEC-a ugovoren je pod vrlo povoljnim uvjetima - uz kamatu od 3 posto i rokom otplate od 15 godina nakon izgradnje.
Riječ je o vrlo zahtjevnoj poddionici Donja Gračanica - Klopče na kojoj će se graditi čak četiri tunela i dva vijadukta.
Predstavnički i Dom naroda Parlamenta Federacije BiH odobrli su odluke o prihvatanju zaduženja Federacije po sporazumima o zajmu BiH i OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID) za realizaciju projekta koridor 5C u iznosima od 24.000.000 eura i od 48.000.000 dolara.
Na taj način, osigurana su sredstava za daljnju izgradnju dionice Zenica jug - Zenica sjever, konkretnije za poddionicu Donja Gračanica - Klopče, prenosi Fena.
''Ova poddionica prolazi vrlo zahtjevnim terenom, gdje na malim udaljenostima postoje velike visinske razlike, pa su tako na dužini od oko šest kilometara, projektom predviđena čak četiri vijadukta, te dva tunela'', istaknuli su iz JP Autoceste FBiH, dodajući da je dobiveno odobrenje za građenje.
OPEC (Organization of the Petroleum Exporting Countries) je međunarodna organizacija koju čine Alžir, Irak, Iran, Kuvajt, Libija, Nigerija, Katar, Saudijska Arabija, Ujedinjeni Arapski Emirati i Venezuela, a osnovale su poseban Fond za međunarodni razcoj (OFID). Kredit OPEC-a ugovoren je pod vrlo povoljnim uvjetima - uz kamatu od 3 posto i rokom otplate od 15 godina nakon izgradnje.
(Slobodna Bosna)
[/i] Y. A. - 1974.: Today I have come bearing an olive branch and a freedom fighter’s gun! Do not let the olive branch fall from my hand. I repeat: do not let the olive branch fall from my hand!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
19 Nov 2015 20:05 #5150
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Za izgradnju autoceste na koridoru Vc 60 miliona eura od EBRD-a
Vijeće ministara BiH prihvatilo je Inicijativu Ministarstva finansija i trezora i odredilo delegaciju za vođenje pregovora radi zaključivanja Ugovora o zajmu (Projekt Koridor Vc) između Bosne i Hercegovine i Evropske banke za obnovu i razvoj u vrijednosti od 60 miliona eura s rokom otplate zajma od 15 godina, uključujući četiri godine grejs perioda i EURIBOR kamatu.
Zajam će se se koristiti za izgradnju poddionica autoceste na Koridoru Vc od Bune do Počitelja u dužini od 7,2 km te poddionice Donja Gračanica – Zenica Sjever u dužini od 2,1 km.
Za ovaj projekt bit će osigurano i vlastito finansiranje neophodno za završetak projekta u iznosu od oko 16,2 miliona eura za izgradnju i nadzor te troškove eksproprijacije i projektiranja.
Ministarstvo finansija i trezora nakon završenih pregovora dostavit će Vijeću ministara BiH Prijedlog ugovora s Osnovama za njegovo zaključivanje u skladu sa Zakonom o zaduživanju, dugu i garancijama.
Akta.ba
Vijeće ministara BiH prihvatilo je Inicijativu Ministarstva finansija i trezora i odredilo delegaciju za vođenje pregovora radi zaključivanja Ugovora o zajmu (Projekt Koridor Vc) između Bosne i Hercegovine i Evropske banke za obnovu i razvoj u vrijednosti od 60 miliona eura s rokom otplate zajma od 15 godina, uključujući četiri godine grejs perioda i EURIBOR kamatu.
Zajam će se se koristiti za izgradnju poddionica autoceste na Koridoru Vc od Bune do Počitelja u dužini od 7,2 km te poddionice Donja Gračanica – Zenica Sjever u dužini od 2,1 km.
Za ovaj projekt bit će osigurano i vlastito finansiranje neophodno za završetak projekta u iznosu od oko 16,2 miliona eura za izgradnju i nadzor te troškove eksproprijacije i projektiranja.
Ministarstvo finansija i trezora nakon završenih pregovora dostavit će Vijeću ministara BiH Prijedlog ugovora s Osnovama za njegovo zaključivanje u skladu sa Zakonom o zaduživanju, dugu i garancijama.
Akta.ba
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Fache
- Offline
- Platinum Boarder
Less
More
- Objave: 909
- Thank you received: 5
24 Jan 2016 19:29 #5275
by Fache
To je tvoje pravilo, moje ne
Bučo: U 2016. godini počinjemo s izgradnjom 30 km autoceste, neophodno povećanje akcize
Direktor JP Autoceste FBiH Jasmin Bučo izjavio je za Fenu da ove godine počinju s izgradnjom 30 km autoceste, a radi se o dionicama Počitelj Međugorje, LOT 2 Zenica jug Zenica sjever, Drivuša Klopče, Počitelj Buna i LOT 3 Zenica jug Zenica sjever.
"Ove godine počet ćemo s izgradnjom mosta Počitelj, koji će ujedno biti i najduži most na koridoru 5C. Njegova dužina će biti 945 metara i maksimalna visina iznad tla 100 metara, s monolitnim stubovima, te rasponskom konstrukcijom među stubovima od 147 metara", rekao je Bučo.
Dodao je da će u ovoj godini biti završene i aktivnosti na prijedlogu modela izgradnje brze ceste od Lašve do Travnika koja je na novoj osnovnoj evropskoj transportnoj mreži, a koja bi bila građena modelom koncesije.
Bučo je istakao da je izgradnja koridora 5C vrlo zahtjevan i ekonomski opravdan projekt, te da imaju otvorena pitanja vezano za položaj trase, prostorni plan, ekspropijaciju, tehničke specifikacije itd.
"Neophodno je donijeti niz strateških odluka na entitetskom nivou koji će definisati način finansiranja infrastrukturnih transportnih projekata. Dosadašnji model finansiranja u saradnji s međunarodnim finansijskim institucijama pokazuje slabosti. Potrebno je unaprijediti postojeći model i osigurati kontinutet investicija". rekao je Bučo.
Precizirao je da u naredne četiri godine mora biti osigurano još 870 miliona eura da bi bilo završeno 70 posto koridora 5-C te da je povećanje akcize na gorivo neophodno ukoliko želimo nastaviti gradnju autocesta.
"Kada smo radili prve studije izvodljivosti 2004. vidjeli smo da je otprilike potrebno negdje oko 30 feninga po litru goriva da bismo završili kompletan autoput. U BiH trenutno akciza na gorivo iznosi 10 feninga i kada je ustanovljena nije bilo potrebe za povećanjem, budući da je kapacitet realizacije projekata bio nizak. Sada kada je taj kreditni kapacitet s 10 feninga iscrpljen naravno da moramo ići s povećanjem na 20 feninga, to je jedini način da bi bio održan nastavak izgradnje", naveo je Bučo.
Naglasio je da osim modela izgradnje zaduženjem kod finansijskih institucija nastoje da prvi put realizuju izgradnju i autoceste i brze ceste po modelu projektuj - finasiraj - izgradi - vrati naručiocu, a radi se o dionici autoceste Konjic - Mostar sjever za koju trenutno vrše analize položaja trase uz prijedlog njenog skraćenja za 32 km u odnosu na postojeću cestu, čime bi bile ostvarene uštede od 300 miliona eura.
Fena
Direktor JP Autoceste FBiH Jasmin Bučo izjavio je za Fenu da ove godine počinju s izgradnjom 30 km autoceste, a radi se o dionicama Počitelj Međugorje, LOT 2 Zenica jug Zenica sjever, Drivuša Klopče, Počitelj Buna i LOT 3 Zenica jug Zenica sjever.
"Ove godine počet ćemo s izgradnjom mosta Počitelj, koji će ujedno biti i najduži most na koridoru 5C. Njegova dužina će biti 945 metara i maksimalna visina iznad tla 100 metara, s monolitnim stubovima, te rasponskom konstrukcijom među stubovima od 147 metara", rekao je Bučo.
Dodao je da će u ovoj godini biti završene i aktivnosti na prijedlogu modela izgradnje brze ceste od Lašve do Travnika koja je na novoj osnovnoj evropskoj transportnoj mreži, a koja bi bila građena modelom koncesije.
Bučo je istakao da je izgradnja koridora 5C vrlo zahtjevan i ekonomski opravdan projekt, te da imaju otvorena pitanja vezano za položaj trase, prostorni plan, ekspropijaciju, tehničke specifikacije itd.
"Neophodno je donijeti niz strateških odluka na entitetskom nivou koji će definisati način finansiranja infrastrukturnih transportnih projekata. Dosadašnji model finansiranja u saradnji s međunarodnim finansijskim institucijama pokazuje slabosti. Potrebno je unaprijediti postojeći model i osigurati kontinutet investicija". rekao je Bučo.
Precizirao je da u naredne četiri godine mora biti osigurano još 870 miliona eura da bi bilo završeno 70 posto koridora 5-C te da je povećanje akcize na gorivo neophodno ukoliko želimo nastaviti gradnju autocesta.
"Kada smo radili prve studije izvodljivosti 2004. vidjeli smo da je otprilike potrebno negdje oko 30 feninga po litru goriva da bismo završili kompletan autoput. U BiH trenutno akciza na gorivo iznosi 10 feninga i kada je ustanovljena nije bilo potrebe za povećanjem, budući da je kapacitet realizacije projekata bio nizak. Sada kada je taj kreditni kapacitet s 10 feninga iscrpljen naravno da moramo ići s povećanjem na 20 feninga, to je jedini način da bi bio održan nastavak izgradnje", naveo je Bučo.
Naglasio je da osim modela izgradnje zaduženjem kod finansijskih institucija nastoje da prvi put realizuju izgradnju i autoceste i brze ceste po modelu projektuj - finasiraj - izgradi - vrati naručiocu, a radi se o dionici autoceste Konjic - Mostar sjever za koju trenutno vrše analize položaja trase uz prijedlog njenog skraćenja za 32 km u odnosu na postojeću cestu, čime bi bile ostvarene uštede od 300 miliona eura.
Fena
To je tvoje pravilo, moje ne
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
12 Feb 2016 15:01 #5303
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
U prvoj polovini 2016. tender za izgradnju dionice Buna-Počitelj
U prvoj polovini 2016. planirano je raspisivanje tendera za izgradnju autoceste na dionici od Bune do Počitelja u dužini od 7,2 km te izgradnju autoceste na dionici između Donje Gračanice i tunela Zenica, koji je nastavak dionice Klopče – Donja Gračanica, uključujući petlju Zenica Sjever zajedno s mostom preko rijeke Bosne i spojnom cestom od petlje do regionalnog puta u dužini od 3,9 km.
Predloženi projekt, koji ima ukupni procijenjeni trošak od 105 milijuna eura, zahtijevat će i nabavu radova i konzultantske usluge stručnog nadzora rada.
Radovi koji se financiraju iz sredstava zajma Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) a tender će biti otvoren za tvrtke iz svih zemalja.
Podsjetimo, BiH je za ovaj projekt izgradnje prioritetnih dionica autoceste na koridoru Vc od EBRD-a uzela zajam u iznosu od 80 milijuna eura. Sredstva su ugovorena sa rokom otplate od 15 godina, uključujući četiri godine grejs razdoblja i povoljnu EURIBOR kamatu. Izgradnjom ovih dionica BiH bi trebala dobiti oko 10 novih kilometara autoceste.
Akta.ba
U prvoj polovini 2016. planirano je raspisivanje tendera za izgradnju autoceste na dionici od Bune do Počitelja u dužini od 7,2 km te izgradnju autoceste na dionici između Donje Gračanice i tunela Zenica, koji je nastavak dionice Klopče – Donja Gračanica, uključujući petlju Zenica Sjever zajedno s mostom preko rijeke Bosne i spojnom cestom od petlje do regionalnog puta u dužini od 3,9 km.
Predloženi projekt, koji ima ukupni procijenjeni trošak od 105 milijuna eura, zahtijevat će i nabavu radova i konzultantske usluge stručnog nadzora rada.
Radovi koji se financiraju iz sredstava zajma Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) a tender će biti otvoren za tvrtke iz svih zemalja.
Podsjetimo, BiH je za ovaj projekt izgradnje prioritetnih dionica autoceste na koridoru Vc od EBRD-a uzela zajam u iznosu od 80 milijuna eura. Sredstva su ugovorena sa rokom otplate od 15 godina, uključujući četiri godine grejs razdoblja i povoljnu EURIBOR kamatu. Izgradnjom ovih dionica BiH bi trebala dobiti oko 10 novih kilometara autoceste.
Akta.ba
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
- Admir
- Offline
- Administrator
25 Feb 2016 18:05 #5316
by Admir
Sei bella come un gol al 90´!
Za finansiranje izgradnje autoceste na Koridoru 5C 50 miliona eura od KFAER-a
Vijeće ministara BiH prihvatilo je Inicijativu Ministarstva finansija i trezora i odredilo delegaciju za vođenje pregovora radi zaključivanja Kreditnog sporazuma s Kuvajtskim fondom za arapski ekonomski razvoj (KFAER), za finansiranje izgradnje autoceste na Koridoru 5C, dio poddionice Klopče – D. Gračanica.
Kreditom u iznosu od 50 miliona eura Kuvajtskog fonda za arapski razvoj bit će finansirana izgradnja drugog dijela poddionice Klopče - Donja Gračanica autoceste na Koridoru 5C u BiH, na području Sarajevo - Zenica sjever.
Rok otplate kredita je 20 godina, s grejs periodom od pet godina i alokacijom na Federaciju BiH.
Na ovoj poddionici predviđena je izgradnja odmorišta s rekreacionim površinama za oba pravca autoceste, koje je locirano na panoramski atraktivnoj lokaciji sa zelenim površinama.
klix.ba
Vijeće ministara BiH prihvatilo je Inicijativu Ministarstva finansija i trezora i odredilo delegaciju za vođenje pregovora radi zaključivanja Kreditnog sporazuma s Kuvajtskim fondom za arapski ekonomski razvoj (KFAER), za finansiranje izgradnje autoceste na Koridoru 5C, dio poddionice Klopče – D. Gračanica.
Kreditom u iznosu od 50 miliona eura Kuvajtskog fonda za arapski razvoj bit će finansirana izgradnja drugog dijela poddionice Klopče - Donja Gračanica autoceste na Koridoru 5C u BiH, na području Sarajevo - Zenica sjever.
Rok otplate kredita je 20 godina, s grejs periodom od pet godina i alokacijom na Federaciju BiH.
Na ovoj poddionici predviđena je izgradnja odmorišta s rekreacionim površinama za oba pravca autoceste, koje je locirano na panoramski atraktivnoj lokaciji sa zelenim površinama.
klix.ba
Sei bella come un gol al 90´!
Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.
Time to create page: 0.082 seconds